Τετάρτη 3 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
«Θέλουν να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε στο τιμόνι»

Την αντίθεσή τους κατήγγειλαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη στελέχη του Συνδικάτου «Ερμής» και το ΠΑΜΕ

Η εξόντωση των εργαζομένων στο όνομα του κέρδους πολλαπλασιάζει τους κινδύνους ατυχημάτων

Eurokinissi

Η εξόντωση των εργαζομένων στο όνομα του κέρδους πολλαπλασιάζει τους κινδύνους ατυχημάτων
Την αντίθεσή τους στην απαιτήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών που ζητούν την κατάργηση του βιβλίου δρομολογίων και την αντικατάστασή του με τον ταχογράφο, εξέφρασαν σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, οι εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών, ενώ παράλληλα ανέφεραν ότι έχουν σοβαρές επιφυλάξεις και για τις προτάσεις του υπουργού Εργασίας για την αντικατάσταση του παραπάνω βιβλίου.

Οπως τόνισε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του συνδικάτου οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων «Ερμής», οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στα σχέδια και τις επιδιώξεις των μεταφορικών εταιριών γιατί, όπως είπε, με την κατάργηση του βιβλίου θέλουν την καταστρατήγηση του ωραρίου εργασίας των οδηγών, θέλουν να μην υπάρχει έλεγχος από την επιθεώρηση εργασίας.

«Οι εταιρίες θέλουν να δουλεύουμε 24 ώρες το 24ωρο, να ξεχάσουμε σπίτι και οικογένεια, να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε στο τιμόνι. Ανάμεσα στα άλλα, το βιβλίο δρομολογίων αποτελεί το τελευταίο αποκούμπι των οδηγών, καθώς ένας εργαζόμενος με αυτό μόνο μπορεί θα διεκδικήσει τις τυχόν υπερωρίες που του οφείλονται κι όχι με τον ταχογράφο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, γραμματέας του ΕΚΘ και στέλεχος του ΠΑΜΕ, υπογράμμισε ότι οι εταιρίες θέλουν τη νομιμοποίηση της παραβίασης του ωραρίου εργασίας των οδηγών, ενώ από την πλευρά της η κυβέρνηση φαίνεται ότι χρησιμοποιεί τις απεργιακές κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγείλει οι ιδιοκτήτες, για να προχωρήσει σε ακόμη περισσότερο αντεργατικές αποφάσεις όσον αφορά τους εργαζόμενους στα φορτηγά. «Με την κατάργηση του βιβλίου δρομολογίων και την αντικατάστασή του φαίνεται ότι προσπαθούν να χωρίσουν το χρόνο εργασίας του οδηγού σε ενεργό και ανενεργό χρόνο, πράγμα που σημαίνει περισσότερη δουλιά, λιγότερα λεφτά και λιγότερη ασφάλεια, καθώς θα κυκλοφορούν όλο και περισσότερο κουρασμένοι οδηγοί στους δρόμους», τόνισε.

Ο Σ. Ζαριανόπουλος ανέφερε ακόμη ότι το ΠΑΜΕ στηρίζει κάθε κινητοποίηση των οδηγών φορτηγών, για να μην περάσουν ρυθμίσεις που θα έχουν σκοπό περαιτέρω χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας και την καταστρατήγηση των ωραρίων των οδηγών, καθώς και ότι θα σταθεί δίπλα τους για τη διεκδίκηση των οξύτατων οικονομικών και θεσμικών προβλημάτων τους.

Από την πλευρά του, ο Κ. Κατσαβούνης, αντιπρόεδρος του σωματείου «Ερμής» κατήγγειλε ότι συνεχίζουν να κυκλοφορούν φορτηγά χωρίς νόμιμα έγγραφα, υπέρβαρα και που οι οδηγοί τους υποχρεώνονται να δουλεύουν 18 και 20 ώρες συνεχώς. Αλλοι οδηγοί εκβιάζονται από τις εταιρίες να δουλεύουν τα Σαββατοκύριακα και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει συνεχής έλεγχος από πλευράς υπηρεσιών.

Εν τω μεταξύ, μέχρι αργα χτες το βράδυ, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αναμένονταν να αποφασίσουν για τη συνέχιση ή οχι της απεργίας τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ