Τρίτη 30 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μέτρα που δε βελτιώνουν το επίπεδο της εκπαίδευσης

Μειώνονται οι μαθητές ανά τμήμα σε Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά αυξάνονται στα Δημοτικά και την ίδια στιγμή το περιεχόμενο της εκπαίδευσης συνεχώς υποβαθμίζεται
Μειώνονται οι μαθητές ανά τμήμα σε Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά αυξάνονται στα Δημοτικά και την ίδια στιγμή το περιεχόμενο της εκπαίδευσης συνεχώς υποβαθμίζεται
Με μια σειρά μέτρα που στην καλύτερη των περιπτώσεων αποτελούν «ασπιρίνη» στα προβλήματα της Παιδείας, μέτρα που δεν αναβαθμίζουν ούτε στο ελάχιστο την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης, το υπουργείο Παιδείας ατενίζει την έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς. Σήμερα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο που υποτίθεται ότι θα ρυθμίζει θέματα των ΤΕΙ, ενώ μέσα σε αυτό θα εντάσσεται και η πολυδιαφημισμένη ρύθμιση για τις πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με την οποία δε θα εισάγεται σε πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ κανένας υποψήφιος αν δεν έχει πιάσει τη βάση στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (δηλαδή το 10 στα 20 ή τα 10.000 μόρια).

Πρόκειται για ένα μέτρο που δεν μπορεί να εξασφαλίσει το επίπεδο ούτε της Δευτεροβάθμιας ούτε της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Γιατί είναι ένα κοινό πλαφόν - που μπορεί κιόλας πολύ απλά να ξεπεραστεί αν επιλεγούν πιο εύκολα θέματα στις εξετάσεις - που θα κόψει έναν αριθμό υποψηφίων από την Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς να βελτιώσει σε τίποτα το επίπεδο της μόρφωσης που παρέχει το Λύκειο.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι μειώνεται ο ανώτατος αριθμός των μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από 35 σε 30 ανά τμήμα και βαυκαλίζει ότι ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα των γονιών και των καθηγητών. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, δόθηκε εντολή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και να εγγράφονται πλέον 27 μαθητές σε κάθε τμήμα. Ο νόμος που ισχύει για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δίνει το περιθώριο ακόμα και για 30 μαθητές ανά τμήμα, ωστόσο στην πλειοψηφία των σχολείων δεν τολμούσαν μέχρι τώρα να βάλουν παραπάνω από 20-22 μαθητές σε κάθε τμήμα, επειδή σ' αυτή την τρυφερή ηλικία έχει μεγάλη σημασία ο δάσκαλος να μπορεί να ασχοληθεί με κάθε μαθητή, να σκύψει πάνω από τις δυσκολίες και τις αδυναμίες του.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι κινήσεις του υπουργείου Παιδείας δεν ξεκινούν από καμιά «παιδαγωγική ευαισθησία» και σε καμιά περίπτωση δε βελτιώνουν την ποιότητα και το επίπεδο της παρεχόμενης μόρφωσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ