Πέμπτη 13 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Στα χαρτιά» οι έλεγχοι των πλοίων!

Ακρως αποκαλυπτικά όσα είπε χτες στο δικαστήριο τμηματάρχης του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

Η διαπλοκή του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του ίδιου του ΥΕΝ και κατ' επέκταση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ τότε και της ΝΔ σήμερα με το εφοπλιστικό κεφάλαιο φάνηκε, για ακόμα μία φορά ξεκάθαρα, χτες, κατά τη συνέχεια της δίκης για το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Αποκαλυπτική ήταν η κατάθεση του Νικ. Δασκαλάκη, τμηματάρχη του ΚΕΕΠ στο Τμήμα Ασφαλούς Διαχείρισης, η οποία αποδεικνύει περίτρανα το πώς ακόμα και αυτή η ελλιπέστατη νομοθεσία είναι «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα των εφοπλιστών, αλλά και την ευκολία με την οποία εκδίδουν προσωρινά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν κάθε χρόνο χιλιάδες κόσμο.

Οπως σημείωσε ο Ν. Δασκαλάκης στην κατάθεσή του, το πλοίο ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την Ασφαλή λειτουργία των Πλοίων (Κώδικας ISM), που έληγε το Σεπτέμβρη του 2000, δηλαδή το μήνα του ναυαγίου. Ωστόσο, όπως είπε ο τμηματάρχης, ακόμα και γι' αυτό το υποτυπώδες χαρτί δεν έγινε κανένας ουσιαστικός έλεγχος στο πλοίο. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι για να εκδοθεί ένα τέτοιο πιστοποιητικό, χρειάζεται απλώς η εταιρία να καταθέσει κάποια έγγραφα, ενώ στο πλοίο δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν κανέναν έλεγχο!!!

Αυτά που ανέφερε ο τμηματάρχης του ΚΕΕΠ, ήταν αρκετά για να «βγάλουν από τα ρούχα του» και τον εισαγγελέα Παν. Μπρακουμάτσο. Αρκεί ένα απόσπασμα των όσων ειπώθηκαν, για να καταλάβει κανείς με τι χαρτιά ταξιδεύουν τα ελληνικά πλοία στις θάλασσες και με τι είδους ασφάλεια οι ταξιδιώτες:

Εισαγγελέας:Για το προσωρινό πιστοποιητικό ασφαλούς διαχείρισης, χρειάζεται να υπάρχει εξοικείωση του πληρώματος με το σύστημα. Πρακτικά πώς το ελέγχετε;

Τμηματάρχης:Προβλέπεται μία φόρμα εξοικείωσης που πρέπει να συμπληρωθεί...

Εισ.:Απλώς τα έγγραφα; Πώς εσείς θα πειστείτε;

Τμημ:Στη φάση του προσωρινού ελέγχου δεν προβλέπεται συνέντευξη. Ο Κώδικας ελέγχει φακέλους, χαρτιά...

Εισ.:Πώς θα το ελέγξετε στην πράξη;

Τμημ.:Τα προσωρινά πιστοποιητικά εκδίδονται χωρίς να γίνεται έλεγχος επί του πλοίου...

Εισ.:Συγνώμη, αλλά κάτι πάσχει εδώ. Ποιος διασφαλίζει τους επιβάτες; Το πλοίο δεν κάνει βόλτες στη Δραπετσώνα, κάνει ταξίδια. Τι ισχύ έχει αυτό το χαρτί, αν δεν κάνετε ούτε καν συνεντεύξεις με το πλήρωμα;

Τμημ.:Με επιβολή δηλώσεων των πληρωμάτων και της εταιρίας...

Εισ.:Δηλαδή, εσάς είναι διακοσμητικός ο ρόλος σας; Το πιο εύκολο για μια εταιρία είναι να κάνει έγγραφα...

Βέβαια, το πόσο «αξιόπιστο» και «αξιόπλοο» ήταν το «ΣΑΜΙΝΑ» επιβεβαιώνεται καθημερινά με τις καταθέσεις όλων αυτών, που είδαν το «χάρο με τα μάτια τους», από ένα πλοίο, που, σύμφωνα με το ελληνικό κράτος και τους ιδιοκτήτες του, ήταν «αξιόπλοο»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ