Πέμπτη 20 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ {ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ}
Πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή

Μπαζωμένα ρέματα, ελλιπής συντήρηση του δικτύου ομβρίων, ανυπαρξία αντιπλημμυρικών έργων. Προβλήματα σαν αυτά συνάντησε ο «Ρ» και στην περιοχή του Πειραιά και του Κορυδαλλού, στη συνέχεια του οδοιπορικού του για την αντιπλημμυρική προστασία του Λεκανοπεδίου, παρόμοια, δηλαδή, με αυτά που είχε συναντήσει στον Κηφισό, στο Θριάσιο και στην Ανατολική Αττική

Τμήμα του ρέματος που ξεκινά από το Σχιστό Κορυδαλλού. Σπίτια, μπάζα και οικοδομικές εταιρίες εγγυώνται ...πλημμύρα
Τμήμα του ρέματος που ξεκινά από το Σχιστό Κορυδαλλού. Σπίτια, μπάζα και οικοδομικές εταιρίες εγγυώνται ...πλημμύρα
Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, κινδυνεύει να πλημμυρίσει με την πρώτη ισχυρή βροχόπτωση. Αυτό διαπιστώνουμε, κάνοντας την καταγραφή των προβλημάτων στις γειτονιές της πόλης, με τη βοήθεια του Κώστα Τζατζάνη, επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς - Αναγέννηση».

Ξεκινώντας από το σταθμό του ΗΣΑΠ Ν. Φαλήρου, περάσαμε από την Ποσειδώνος, μέσω της υπόγειας σήραγγας, στην εκκλησία της Μυρτιδιώτισσας. Αυτή η υπόγεια σήραγγα βρίσκεται περίπου τρία μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας! «Σε ενδεχόμενη ισχυρή νεροποντή, η συγκεκριμένη σήραγγα θα είναι από τα πρώτα σημεία της πόλης που θα πλημμυρίσουν», μας λέει ο Κ. Τζατζάνης.

Λίγο πιο κάτω, στο κανάλι της Ακτής Δηλαβέρη, καταλήγει ένας πολύ μικρός αγωγός, διαμέτρου 2 μέτρων και ύψους 1,5 μέτρου. Πρόκειται για τον αγωγό της οδού Δωδεκανήσου, ο οποίος και εξυπηρετεί ολόκληρη την περιοχή των Καμινίων. «Ο συγκεκριμένος αγωγός», μας εξηγεί ο Κ. Τζατζάνης, «δεν είναι καν συντηρημένος. Είχαμε απευθυνθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ και μας είπαν ότι έλεγχος γίνεται μόνο σε περίπτωση που έχει ήδη υπερχειλίσει ο αγωγός - και μάλιστα στα σημεία υπερχείλισης. Οταν, δηλαδή, έχει ήδη γίνει η ζημιά!».

Σημαντικά είναι και τα προβλήματα στον αγωγό της οδού Μουτσοπούλου. Ο αγωγός αυτός βρίσκεται στα σύνορα μεταξύ Παλιάς Κοκκινιάς και Καμινίων, εξυπηρετώντας ένα μέρος της περιοχής των δυτικών Καμινίων και την περιοχή της οδού Αργυροκάστρου. «Ολη η περιοχή της οδού Αργυροκάστρου έχει πνιγεί εξαιτίας αυτού του αγωγού πολλές φορές», μας λέει ο Κ. Τζατζάνης.

Στο λιμάνι του Πειραιά καταλήγει ο αγωγός ομβρίων της λεωφόρου Θηβών, ο οποίος, όπως σημειώνει ο Κ. Τζατζάνης, επίσης δεν έχει συντηρηθεί εδώ και δεκαετίες. Φτάνοντας εκεί, διαπιστώνουμε ότι δεν καταλήγουν μόνο τα όμβρια ύδατα, αλλά και τα λύματα των εργοστασίων. «Είναι πάγια τακτική των εργοστασίων να συνδέονται με τον αγωγό ομβρίων ρίχνοντας εκεί τα λύματα», σημειώνει ο Κ. Τζατζάνης. Το γεγονός αυτό πολλαπλασιάζει τα προβλήματα αφού, σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρηση του αγωγού, «δεν ξέρουμε τι μπορεί να βρίσκεται στον αγωγό και σε ποιο σημείο θα "φρακάρει", με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η αντίστοιχη περιοχή».

Ιδιοκτησίες μέσα σε ...ρέμα!

Το όνομα του δρόμου που βρίσκεται στον Κορυδαλλό δεν είναι τυχαίο. Κάποτε εδώ ήταν ποτάμι. Τώρα, ο δρόμος γίνεται ποτάμι με την πρώτη βροχή
Το όνομα του δρόμου που βρίσκεται στον Κορυδαλλό δεν είναι τυχαίο. Κάποτε εδώ ήταν ποτάμι. Τώρα, ο δρόμος γίνεται ποτάμι με την πρώτη βροχή
«Στον Κορυδαλλό υπάρχει έντονο πρόβλημα αντιπλημμυρικής προστασίας», δηλώνει στο «Ρ» ο Αποστόλης Συρίγος, επικεφαλής της παράταξης «Δημοκρατική Ενότητα». «Η πόλη επεκτείνεται συνεχώς προς το όρος Αιγάλεω και οι δρόμοι που κατασκευάζονται είναι χωρίς δίκτυο ομβρίων υδάτων. Την ίδια στιγμή, το βουνό είναι ξερό και η αναδάσωσή του δεν έχει γίνει παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις, με αποτέλεσμα τα νερά της βροχής να καταλήγουν στο κέντρο του Κορυδαλλού».

Ακολουθούμε το ρέμα που ξεκινάει απ' το όρος Αιγάλεω και φθάνει στο Σχιστό Κορυδαλλού. Ενας δρόμος που περνάει κατά πλάτος, «κόβει» το ρέμα στη μέση! Μάλιστα, στο σημείο που ο δρόμος περνάει ακριβώς πάνω στο ρέμα, έχει γίνει το ...«τέρμα» των λεωφορείων! Επίσης, το ρέμα έχει μετατραπεί σε σκουπιδότοπο...

Η πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχει μετατρέψει τη γη σε εμπόρευμα, με αποτέλεσμα να «ξεφυτρώνουν» ιδιοκτησίες ακόμη και στα ...ρέματα! Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κοίτη του ρέματος είδαμε δύο μάντρες οικοδομικών υλικών. Τούβλα, ασβέστης και χαλίκια βρίσκονται σε αφθονία και σε ενδεχόμενη νεροποντή είναι επόμενο να παρασυρθούν.

Μάλιστα, η μία από τις μάντρες έχει έναν τοίχο από τσιμεντόλιθους τουλάχιστον δύο μέτρα ύψους, «κόβοντας» τη ροή του ρέματος. Μια άλλη μάντρα έχει αναρτήσει και ταμπέλα: «Ιδιοκτησία Αφοί...». Προχωράμε μέσα στο ρέμα. Λίγο πιο κάτω από τις μάντρες συναντάμε μέσα στο ρέμα σπίτια (!) και ταμπέλες που μας πληροφορούν ότι διάφορα κομμάτια του ρέματος ...πωλούνται!

Τα σκουπίδια φράζουν τον αγωγό στην οδό Μουτσοπούλου στον Πειραιά. Η περιοχή αυτή πλημμυρίζει συχνά
Τα σκουπίδια φράζουν τον αγωγό στην οδό Μουτσοπούλου στον Πειραιά. Η περιοχή αυτή πλημμυρίζει συχνά
Ακολουθώντας το ρέμα, φτάνουμε σε ...αδιέξοδο, αφού εκεί συναντιόμαστε με την οδό Δερβενακίων ή ...Ποταμού! Στην κυριολεξία το ποτάμι έγινε δρόμος: «Το ένα ρεύμα αυτού του δρόμου», μας εξηγεί ο Απ. Συρίγος, «μέχρι και τη δεκαετία του 1980 ήταν χείμαρρος! Στη συνέχεια, και με την ανάπτυξη της πόλης προς την περιοχή, το ποτάμι μπαζώθηκε και μετατράπηκε σε δρόμο». Οπως μας εξηγεί, κατασκευάστηκε ένα δίκτυο ομβρίων επί της οδού Δερβενακίων, που όμως, είτε λόγω ελλείψεων στη μελέτη είτε λόγω κακοτεχνιών στην κατασκευή, αποδεικνύεται ανίκανο να δεχτεί τον όγκο των υδάτων που κατεβαίνουν από το βουνό. Το αποτέλεσμα είναι συχνά - πυκνά, η οδός Ποταμού να πλημμυρίζει και να (ξανα)γίνεται ...ποταμός!

Ανύπαρκτα έργα

Η έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή του Σχιστού Κορυδαλλού είναι εμφανέστατη. «Είναι χαρακτηριστικό», σημειώνει ο Απ. Συρίγος, «ότι ο μοναδικός συλλεκτήριος αγωγός ομβρίων σε όλη την περιοχή του Σχιστού, του Ανω Κορυδαλλού, είναι αυτός της οδού Μουσών, ο οποίος κατασκευάστηκε το 1985 επί δημαρχίας Δ. Μαλαγαρδή, όταν ήταν στη διοίκηση η "Δημοκρατική Ενότητα". Εκτοτε, δεν έχει γίνει ούτε ένα ολοκληρωμένο έργο αντιπλημμυρικής προστασίας». Ετσι, κάθε φορά που βρέχει, το κέντρο του Κορυδαλλού πλημμυρίζει, αφού όλα τα βρόχινα νερά καταλήγουν στον Κάτω Κορυδαλλό, όπως, για παράδειγμα, στην πλατεία της οδού Ελλης, όπου επανειλημμένα έχουν καταστραφεί ιδιοκτησίες.


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ