«Συνήθη πρακτική», χαρακτήρισε ο ναυπηγός Αθανάσιος Κοπούκης το να γίνονται μετασκευές στα πλοία χωρίς την άδεια του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων
Το γεγονός αυτό αποκτά τεράστιες διαστάσεις, αφού όπως ο ίδιος δήλωσε, είναι συνήθης πρακτική οι μετασκευές αυτές να γίνονται χωρίς την παρακολούθηση του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων..! Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «ΣΑΜΙΝΑ» οι εργασίες αποξηλώσεως στο πλοίο ξεκίνησαν στο τέλος του 1999 και οι μετασκευές στις αρχές του 2000, ωστόσο η σχετική άδεια έναρξης εργασιών από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων δόθηκε στις 29/6/2000! Οταν ρωτήθηκε για τη σχετική άδεια, ο Αθ. Κοπούκης είπε: «Είναι σύνηθες φαινόμενο στα πλοία να γίνεται ο έλεγχος μετά»!
Συγκεκριμένα, οι μετασκευές του «ΣΑΜΙΝΑ» περιλάμβαναν εκτός από την αλλαγή των καμπινών, ένα επιπλέον deck (κατάστρωμα) και όπως ισχυρίζεται ο Αθ. Κοπούκης δεν επηρέασαν καθόλου την ευστάθεια του πλοίου, αντίθετα, επειδή μειώθηκε το κέντρο βάρους του, ήταν πιο ευσταθές και άρα πιο ασφαλές!!!
Να σημειωθεί ότι τις εντολές για τη μετασκευή του «ΣΑΜΙΝΑ» ο ναυπηγός τις πήρε από τον Κώστα Αγαπητό, ο οποίος δεν είχε απλώς «συμβουλευτικό ρόλο», όπως είχε ισχυριστεί ο ίδιος, αλλά ήταν υπεύθυνος για τα συμβατικά πλοία στην εταιρία MFD και γνώριζε πολύ καλά την κατάσταση που είχε το «ΣΑΜΙΝΑ», πριν και μετά τη μετασκευή. Παρ' όλα αυτά, όμως, σήμερα δεν είναι στο εδώλιο για τους 80 ανθρώπους που πήρε το σαπιοκάραβο της εταιρίας του μαζί του στο βυθό.
Επίσης, χτες, κατέθεσαν ο Ιωαν. Μαυροδόντης που έχασε τη γυναίκα του στο ναυάγιο και ο ναυαγός Γεωργ. Παπουτσής. Στις σοβαρές ευθύνες που έχει η εταιρία MFD στο ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» αναφέρθηκε ο Γ. Παπουτσής. Οπως τόνισε: «Για μένα η εταιρία είναι βασικά υπεύθυνη για το ναυάγιο, αφού γνώριζε την κατάσταση που είχε το πλοίο. Είναι έγκλημα ότι το πλοίο βυθίστηκε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα». Επίσης σημείωσε ότι το βράδυ του ναυαγίου όταν τον περισυνέλεξαν οι διασώστες και τον πήγαν στο Κέντρο Υγείας Πάρου μαζί με άλλους ναυαγούς, έμαθε ότι σε κάποιο γραφείο Κέντρου Υγείας «συσκέπτονταν» εκπρόσωποι της εταιρίας, με αξιωματικούς του πλοίου, λιμενικούς και τον πράκτορα της εταιρίας στο νησί.