Σάββατο 12 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ερωτηματικά για τους πραγματογνώμονες

Μέσα σε τρία 24ωρα ένας εκ των πραγματογνωμόνων αλλάζει την κατάθεσή του και λέει πως ήταν ατυχής η έκφρασή του ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν «οριακά αξιόπλοο»

Ερωτηματικά για το ρόλο συνολικά που παίζουν οι πραγματογνώμονες σε σοβαρά ναυάγια, όπως αυτό του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» - παρόμοια ερωτηματικά είχαν προκληθεί και με την υπόθεση του ναυαγίου του «ΔΥΣΤΟΣ» - έρχονται στην επιφάνεια από τις καταθέσεις εκείνων που συνέταξαν το πόρισμα για το ναυάγιο του πλοίου, που βυθίστηκε στις 26 Σεπτέμβρη 2000, με 80 θύματα.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις αποτελούν τόσο ο Ιωαν. Βεντουράς, πραγματογνώμονας και πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, που κατέθεσε χτες στη συνέχεια της δίκης και επιχείρησε να βγάλει «λάδι» την εταιρία, όσο και ο Απ. Παπανικολάου, καθηγητής του ΕΜΠ, ο οποίος στη συνέχεια της κατάθεσής του από την περασμένη Τρίτη, δηλαδή μέσα σε τρία 24ωρα, εκεί που χαρακτήριζε το πλοίο «οριακά αξιόπλοο», τώρα δηλώνει ότι ήταν μια ...ατυχής έκφραση.

Ολες τις ευθύνες στο πλήρωμα έσπευσε να ρίξει με την κατάθεσή του ο Ιωάν. Βεντουράς, καθώς το θεώρησε υπεύθυνο τόσο για τις υδατοστεγείς πόρτες που ήταν ανοιχτές όσο και για τα σωσίβια που δεν είχαν λαμπάκια και σφυρίχτρες, για τα οποία άφησε να εννοηθεί ότι φταίνε ...οι επιβάτες που «συνηθίζουν να παίρνουν λαμπάκια και σφυρίχτρες από τα σωσίβια» σαν σουβενίρ! Την ίδια ώρα, δεν έκανε λόγο για ευθύνες της εταιρίας MFD (σήμερα HSW), καθώς σύμφωνα με τον ίδιο δεν μπορούσε να ξέρει τι συμβαίνει σε όλα τα πλοία που είχε, ούτε ακόμα και για το αν είχαν ηλεκτρονική κράτηση επιβατών...

Καταλήγοντας και εξηγώντας την έκφραση που υπάρχει στην πραγματογνωμοσύνη ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν «οριακά αξιόπλοο» είπε ο Ιωαν. Βεντουράς: «Για μένα κάθε πλοίο που εφοδιάζεται με τα απαραίτητα πιστοποιητικά και έχει την έγκριση του Νηογνώμονα είναι αξιόπλοο! Εγώ δεν είχα πρόβλημα με την αξιοπλοΐα του "ΣΑΜΙΝΑ"»! Και αυτό το λέει όταν τα πιστοποιητικά του πλοίου ήταν ληγμένα και στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθεται και επιθεωρητής του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του υποπλοίαρχου Αναστ. Ψυχογιού, για το αν το πλοίο παρουσίασε μηχανική βλάβη και σταμάτησε η μια μηχανή πριν προσκρούσει στις Πόρτες, ο Αποστ. Παπανικολάου είπε πως δεν υπάρχει μηχανική βλάβη σε ένα πλοίο με ταχύτητα 18,5 μίλιων. Να σημειωθεί ότι οι πραγματογνώμονες είναι ιδιώτες, υπάλληλοι ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (ναυπηγικών κλπ.).

Την τρίτη του εμφάνιση στο δικαστήριο, από την αρχή της δίκης του «ΣΑΜΙΝΑ», εδώ και πέντε μήνες, έκανε χτες ο εφοπλιστής Κ. Κληρονόμος, με τη συνοδεία των ανδρών της «ασφάλειάς» του, οι οποίοι και «αλώνιζαν» ελεύθεροι στο δικαστήριο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ