Τετάρτη 1 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ
Είμαστε καλοί και στο ... ξεπούλημα
  • Η Κυβερνητική Επιτροπή εξέτασε χτες το χρονοδιάγραμμα εκποιήσεων δημόσιας περιουσίας, που - για το 2006 - προβλέπει την ιδιωτικοποίηση της Εμπορικής, της ΑΤΕ, του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, των ΕΛΤΑ, της ΔΕΠΑ και επιχειρήσεων της ΕΤΑ
  • Ετος ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και των λιμανιών ανακήρυξε το 2007 ο Γ. Αλογοσκούφης

Ο,τι δεν πρόλαβε να ξεπουλήσει το ΠΑΣΟΚ, το βγάζει στο σφυρί η κυβέρνηση της ΝΔ. Στη λίστα προγραφών μπαίνουν τράπεζες (Εμπορική, Αγροτική, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο), τα ΕΛΤΑ, νέα μερίδια του ΟΤΕ, αεροδρόμια, λιμάνια, ακίνητη περιουσία του δημοσίου, κλπ. Παράλληλα με τις «καθαρές» μορφές ιδιωτικοποίησης, εξελίσσεται και το πρόγραμμα των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα), με το οποίο παραδίδονται κρίσιμοι τομείς υποδομών και υπηρεσίες του δημοσίου στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει κυριολεκτικά κυριευτεί από αμόκ ξεπουλήματος.

Η πορεία υλοποίησης του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων συζητήθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, όπου και υπήρξε εισήγηση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑ). Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για τις κυβερνητικές προθέσεις ήταν ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφης, ο οποίος σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ραδιοφωνικό σταθμό ξεκαθάρισε: Αν το 2006 είναι έτος ιδιωτικοποίησης των τραπεζών, το 2007 θα είναι έτος ιδιωτικοποίησης των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια)! Διευκρίνισε πως δεν προβλέπεται η διάθεση νέου πακέτου μετοχών του ΟΤΕ μέσα στο 2006... και ότι όποια επιχείρηση του δημοσίου θα ...εξυγιαίνεται, στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιείται. Πρόκειται για πρόγραμμα-ολετήρα για τα λαϊκά συμφέροντα, δεδομένου ότι το πρώτο πράγμα που κάνουν οι ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις είναι η προώθηση προγραμμάτων μείωσης του προσωπικού και αύξησης των τιμολογίων των παραγόμενων εμπορευμάτων, ή των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στο χώρο των τραπεζών οι εξελίξεις έχουν δρομολογηθεί.

Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Εμπορικής Τράπεζας, μέσω της προκήρυξης διαγωνισμού, με την παραχώρηση σε ιδιώτες του πακέτου μετοχών που κατέχει σήμερα η Δημόσια Εταιρία Κινητών Αξιών (9,3%) (η αποκαλούμενη και αμαρτωλή ΔΕΚΑ). Παράλληλα, διερευνάται η δυνατότητα διάθεσης και των μετοχών της Εμπορικής που κατέχουν σήμερα φορείς του δημοσίου (ΟΑΕΔ 5,4%, ΟΓΑ 4,9%, ΕΤΕΑΜ 2%). Η όλη διαδικασία, σύμφωνα με τον Γ. Αλογοσκούφη, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το Σεπτέμβρη.

Στην περίπτωση της Αγροτικής Τράπεζας Ελλάδας (ΑΤΕ), ακολουθούν την τακτική της σαλαμοποίησης με τη διάθεση ενός ποσοστού μετοχών - δεν έχουν αποφασίσει ακόμη - μέσα στο 2006 και έπεται συνέχεια... Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ) αναμένεται να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2006. Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση της ΔΕΑ, η κυβέρνηση εξετάζει τη μετοχική συνεργασία του ΤΤ με τα ΕΛΤΑ, με άλλα λόγια εξετάζουν την περίπτωση να χρησιμοποιήσουν το ΤΤ σαν όχημα για την ιδιωτικοποίηση και των ΕΛΤΑ.

Στην ίδια εισήγηση αναφέρεται επίσης ότι τον Οκτώβρη του 2005 η ΔΕΑ αποφάσισε τη διερεύνηση της δυνατότητας και των εναλλακτικών μεθόδων ...αξιοποίησης των εγκαταστάσεων και επιχειρηματικών μονάδων της Εταιρίας Τουριστικών Ακινήτων (ΕΤΑ) και συγκεκριμένα του Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνα) Φαλήρου, του Ελληνικού Καζίνο Κέρκυρας, του Γκολφ Αφάντου Ρόδου, των Αλυκών Αναβύσσου και του Ξενία Βυτίνας και των Λιμανιών Θάσου, Σκιάθου και Τσαγκαράδας. Επισημαίνουν τέλος ότι το Φλεβάρη του 2006 αποφάσισαν την έναρξη των διαδικασιών για την εισαγωγή της ΔΕΠΑ στο Χρηματιστήριο...

Το μαύρο πίνακα των προγραφών τον «εμπλουτίζει» ο υπουργός Οικονομίας σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ραδιοφωνικό σταθμό. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, ο ΟΤΕ διασώζεται τουλάχιστον για το 2006 επειδή βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης... Στη συνέχεια όμως επισημαίνει ότι «...οι υπόλοιπες, οι ζημιογόνες επιχειρήσεις πρέπει πρώτα να εξυγιανθούν και μετά θα δούμε την αποκρατικοποίησή τους», για να προσθέσει: «Το επόμενο κύμα αποκρατικοποιήσεων το 2007 θα έχει περισσότερο να κάνει με τις υποδομές της χώρας παρά με τις άλλες ΔΕΚΟ. Θα είναι λιμάνια, αεροδρόμια»! Επιβεβαίωσε μάλιστα ότι η κυβέρνηση συζητά με «επενδυτές» που ζητούν την εκμετάλλευση αεροδρομίων, μέσω των «Συμπράξεων», χωρίς όμως να αποκλείεται η μέθοδος της μερικής αποκρατικοποίησης...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ