Πέμπτη 6 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΘΡΑΚΗ
Ανησυχητικά τα πρώτα αποτελέσματα της βαθμολόγησης

Το στρεβλό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του εξεταστικού συστήματος του Λυκείου, έρχονται να αναδείξουν και τα αποτελέσματα των εξετάσεων της δεύτερης και τρίτης τάξης, που αναρτώνται στα Λύκεια της Μακεδονίας και της Θράκης.

Πρώτο στοιχείο που προκύπτει είναι ότι οι μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, αφού είναι πολλοί εκείνοι οι μαθητές που εγκατέλειψαν το Λύκειο και στράφηκαν στα ΤΕΕ, μετά τα περσινά τεράστια ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις της Β` τάξης. Αφού, λοιπόν, η αποψίλωση του Λυκείου από μαθητές έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί, τα ποσοστά αποτυχίας φέτος έπεσαν. Για παράδειγμα, στην Αλεξανδρούπολη δεν πήραν απολυτήριο μόνο οι 3 στους 364 μαθητές, ενώ στη Β` τάξη «κόπηκαν» οι 51 στους 464. Το ποσοστό αποτυχίας θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, στην περίπτωση που δε θα είχε γίνει η ρύθμιση που προβλέπει να προάγονται και οι μαθητές που έχουν μ.ο. βαθμολογίας 9,5 -10. Επίσης, δεν είναι γνωστό τι αριθμός μαθητών έκανε χρήση της ρύθμισης για τη διαφορά 5 μονάδων ανάμεσα στο γραπτό και προφορικό βαθμό, ώστε να μπορούν οριακά να προαχθούν.

Ημαθία: 80% κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία

Μια άλλη διάσταση του ζητήματος είναι η μεγάλη απόκλιση, που παρουσιάζεται στη βαθμολόγηση από περιοχή σε περιοχή. Ετσι, πέρα από την «ψαλίδα» μεταξύ υπαίθρου και αστικών κέντρων που διευρύνεται (π.χ. στην ύπαιθρο της Αλεξανδρούπολης, εν αντιθέσει με την πόλη, «κόπηκε» το 25% της Β` Λυκείου), τώρα εμφανίζεται και «ψαλίδα» μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων. Το γεγονός αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και σχετική ανακοίνωση - καταγγελία καθηγητών του 3ου, 4ου και 5ου Λυκείου της Βέροιας, που αφορά το βαθμολογικό κέντρο της Σκύδρας, όπου βαθμολογήθηκαν τα γραπτά του Nομού Ημαθίας. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις καταστάσεις βαθμολογίας που αναρτήθηκαν στα Λύκεια του νομού, το 80% των μαθητών (!) βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, αντίστοιχα εκτιμάται πως θα είναι τα στοιχεία και στο μάθημα της Eκθεσης στη Β` Λυκείου.

Οπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση: «Οι μαθητές είναι θύματα του στρεβλού, παράλογου εξεταστικού συστήματος και του τρόπου βαθμολόγησης των γραπτών. Είναι και αντιδεοντολογικό και αντιπαιδαγωγικό και μη ισότιμο, άλλος να διδάσκει το μάθημα, άλλος να βάζει τα προς εξέταση θέματα και άλλος να βαθμολογεί.

Επίσης, είναι επικίνδυνο η κεντρική επιτροπή εξετάσεων, που βάζει τα θέματα, να μην στέλνει στα κατά νομό βαθμολογικά κέντρα σχετικές οδηγίες για τη βαθμολόγηση, αλλά να αφήνει όλη τη διαδικασία στην προσωπική, άρα υποκειμενική και γι' αυτό μη ισότιμη, κρίση του κάθε συντονιστή και κάθε βαθμολογητή».

Το συγκεκριμένο περιστατικό, που δεν είναι μεμονωμένο, έχει προκαλέσει αναταραχή στην τοπική κοινωνία της Βέροιας και την αντίδραση μεταξύ άλλων και της Ενωσης Γονέων. Παρόμοια κρούσματα έχουν σημειωθεί και σε άλλες περιοχές της Β. Ελλάδας, και έχουν προκαλέσει αγανάκτηση, τόσο στους μαθητές και τους γονείς, όσο και στους καθηγητές. Αγανάκτηση τέτοια, που μπορεί να πει κανείς ότι η περιβόητη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει χρεοκοπήσει αμετάκλητα στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνολικά του λαού.

Οπως δήλωσε στο «Ρ» και ο πρόεδρος της Α` ΕΛΜΕ Θ. Κρουστάλης, «οι μαθητές που όλη τη χρονιά αναγκάζονται να γίνονται υπηρέτες δύο αφεντάδων (του σχολείου και του φροντιστηρίου), που καταπονούνται ψυχικά και σωματικά, έρχονται στο τέλος αντιμέτωποι με ένα εξεταστικό σύστημα τουλάχιστον αντιεπιστημονικό». Και συνεχίζει: «H πραγματική διέξοδος βρίσκεται στην ενωμένη πάλη μαθητών εκπαιδευτικών, εργαζομένων για ένα άλλο σχολείο, Ενιαίο, Δωδεκάχρονο και υποχρεωτικό για όλους. Σε κάθε περίπτωση, άμεσος στόχος διεκδίκησης θα πρέπει να είναι η αποσύνδεση του Λυκείου από τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ