Πέμπτη 13 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΛΜΕ
Η μεταρρύθμιση οδήγησε σε συρρίκνωση του λυκείου

Επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας

Τα αδιέξοδα της ακολουθούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, τις συνέπειές της και την ανάγκη κατάργησης του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου στο σύνολό του, αναδεικνύει, με επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας, η ΟΛΜΕ, μετά το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς. Οι εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν τη συρρίκνωση του Ενιαίου Λυκείου, τη βίαιη παρεμπόδιση μεγάλου αριθμού μαθητών από την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο Λύκειο και τη στέρηση της προοπτικής των σπουδών σε ολοένα και περισσότερους μαθητές.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν: «Η πρώτη εφαρμογή του μέτρου των Πανελλαδικών Εξετάσεων της Β` Λυκείου πέρυσι ανάγκασε 18.500 μαθητές να εγκαταλείψουν το Λύκειο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από 91.000 μαθητές στη Β` Λυκείου την προηγούμενη σχολική χρονιά, είχαμε εφέτος 72.500 στη Γ` Λυκείου. Εάν, μάλιστα, δεν υπήρχαν οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη του 1999 (που δεν υφίστανται πλέον) και η ευνοϊκή ρύθμιση για τους μαθητές του Λεκανοπεδίου, λόγω του σεισμού, εφέτος θα φοιτούσαν στη Γ` Λυκείου περίπου 63.000. Η Β` τάξη των Λυκείων όλης της χώρας είχε φέτος περίπου 75.000 μαθητές. Εάν οι μέχρι τώρα ενδείξεις επαληθευτούν, τότε, την επόμενη χρονιά, ο αριθμός των μόλις 60.000 μαθητών της τελευταίας τάξης του Λυκείου θα αποτελεί από μόνος του απόδειξη ότι το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγεί στον "έγκαιρο" και οριστικό αποκλεισμό των πολλών από την ολοκλήρωση των σπουδών στο Λύκειο και την πανεπιστημιακή μόρφωση».

Αναφερόμενη στον επιλεκτικό ρόλο του λυκείου, η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «αποσκοπεί στην ανάδειξη της ευέλικτης και, δυστυχώς, υποβαθμισμένης κατάρτισης που παρέχουν τα ΤΕΕ σε αναγκαστική "μορφωτική" διέξοδο για την πλειονότητα ιδιαίτερα των αδύναμων οικονομικά μαθητών».

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην υπέρμετρη αύξηση των εξεταστικών διαδικασιών, επισημαίνοντας ότι «οι εξαντλητικές εξετάσεις που έχουν επιβληθεί στο Λύκειο, με το τεράστιο άγχος και την ψυχοσωματική εξουθένωση που τις συνοδεύει, έχουν σαν αποτέλεσμα οι μαθητές να χάνουν σήμερα κάθε ίχνος αγάπης για τη γνώση, κάθε ουσιαστική επαφή μαζί της, στην πιο κρίσιμη, μάλιστα, γι' αυτούς ηλικία της ζωής τους. Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα, αντί να τους προσφέρει το ευρύτερο δυνατό φάσμα γνωσιακών εμπειριών και να τους ανοίγει ορίζοντες, τους επιβάλλει την τυποποιημένη προπαρασκευή για τις Πανελλαδικές».

«Το εξεταστικό έργο, συνεχίζουν, έχει εξαντλήσει και τους καθηγητές σε ένα μαραθώνιο παραγωγής θεμάτων για τις εξετάσεις, επιτηρήσεων και βαθμολογήσεων, πέρα από τα όρια της ανθρώπινης αντοχής». Καταλήγοντας, η ΟΛΜΕ θεωρεί ότι χρειάζεται να διαμορφωθεί μια πολιτική αποκατάστασης του θεμελιώδους μορφωτικού ρόλου του σχολείου, και ως μέτρα που πρέπει να προωθηθούν άμεσα, προτείνει:

  • «Κατάργηση τω Πανελλαδικών Εξετάσεων Β` και Γ` Λυκείου και θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με αποδέσμευση του λυκείου από αυτό.
  • Ποιοτική αναβάθμιση της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας στις σχολικές τάξεις.
  • Επαναφορά του θεσμού των ανεξεταστέων για τους μαθητές όλων των τάξεων του λυκείου.
  • Περισσότερες ευκαιρίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ