Πέμπτη 26 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αντικαλλιτεχνικός «μακαρθισμός»

Eurokinissi

Ο Φερνάντο Μποτέρο, ένας από τους διάσημους δημιουργούς της εποχής μας, στις ΗΠΑ αντιμετώπισε τη σχεδόν καθολική απόρριψή του από τους εκθεσιακούς χώρους, όταν επιχείρησε να πραγματοποιήσει έκθεση έργων του. Απορρίφθηκε γιατί τα έργα που ήθελε να παρουσιάσει αναφέρονταν στο βασανισμό Ιρακινών κρατούμενων από τους Αμερικανούς, στις φυλακές του Αμπού Γκράιμπ, στο Ιράκ. Η σειρά αυτή (42 πίνακες και 38 ελαιογραφίες) βρήκε τις πόρτες των αμερικανικών μουσείων κλειστές. Τελικά, τη δέχτηκε η ιδιωτική γκαλερί «Μάρλμπορο» στο Μανχάταν, όπου παρουσιάζονται (έως 18/11), παρά τα «οργισμένα» τηλεφωνικά μηνύματα που δέχεται η γκαλερί.

Οπως σχολίασε ο Φ. Μποτέρο «Δεν αποκάλυπτα τίποτα που δεν ήταν ήδη γνωστό. Απογοητεύτηκα που το καλλιτεχνικό αυτό όραμα δεν μπορούσε να εκτεθεί». Ενώ ο κριτικός τέχνης Ντέιβιντ Ντ' Αρσί εκτιμά ότι «τα μουσεία αποφεύγουν να προκαλούν την κυβέρνηση. Εάν επρόκειτο για άλλα έργα του Μποτέρο θα τα δέχονταν. Είναι, ίσως, ο πιο αναγνωρίσιμος σύγχρονος καλλιτέχνης. Αλλά το τελευταίο πράγμα που θέλουν τα μουσεία είναι να στιγματιστούν»...

Σημειώνουμε ότι σημαντικός αριθμός δημιουργιών του Φ. Μποτέρο από αυτή τη σειρά, παρουσιάστηκαν στο ελληνικό κοινό, με δύο εκθέσεις το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ