Τρίτη 1 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Ανοίγει επίσημα σήμερα η αυλαία
  • Τουλάχιστον δύο μήνες θα κρατήσουν φέτος
  • Οδηγίες του ΙΝΚΑ προς τους καταναλωτές

Ανοίγει σήμερα επίσημα η αυλαία των θερινών εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν τουλάχιστον δύο ολόκληρους μήνες, μέχρι τις 31 Αυγούστου, κάτω από τις εκβιαστικές πιέσεις των "επώνυμων" καταστημάτων που έχουν εκφυλίσει το θεσμό, πραγματοποιώντας εκπτώσεις τους περισσότερους μήνες του χρόνου, και κάτω από την ασφυκτική δραματική κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εξαιτίας της αδυναμίας του καταναλωτικού κοινού να "ζεστάνει" τα παγωμένα ταμεία των μαγαζιών. Παρά, όμως, την εξάντληση όλων των περιθωρίων που προβλέπονται από τη νομοθεσία, και φέτος ο εμπορικός κόσμος δεν τρέφει ελπίδες ότι το δίμηνο των εκπτώσεων, όσο ελκυστικά κι αν είναι τα ποσοστά - μέχρι και 50% σε κάποια είδη - θα σταθεί αρκετό για να αναστραφεί ουσιαστικά η συνεχόμενη πτώση του τζίρου. Ετσι, στην καλύτερη περίπτωση οι έμποροι αναμένουν μία μικρή και προσωρινή ανάσα μόνο κατά τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων και τις πρώτες του Αυγούστου, όταν οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές και πραγματοποιούν τις αναγκαίες αγορές με το ισχνό επίδομα αδείας.

Με ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) εφιστά την προσοχή των καταναλωτών κατά την περίοδο των εκπτώσεων υπενθυμίζοντας ότι:

  • οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι το ποσοστό έκπτωσης.
  • Πρέπει να ακολουθούν τον προγραμματισμό και την έρευνα στα καταστήματα.
  • Να τηρούν τον προγραμματισμό που γίνεται στην ηρεμία του σπιτιού.
  • Οι καταναλωτές να καταπολεμούν τη νοοτροπία τού "να προλάβουμε".
  • Να μην επηρεάζονται από το ποσοστό της έκπτωσης σε ένα συγκεκριμένο είδος και να νομίζουν ότι το ίδιο ποσοστό έκπτωσης στις ίδιες ποιότητες ισχύει για όλα τα είδη μέσα στο κατάστημα. Η αποφυγή γενίκευσης των εντυπώσεων είναι σημαντική γιατί πολλά καταστήματα χρησιμοποιούν στη διαφήμιση και τις βιτρίνες κάποιο ή κάποια είδη για "κράχτη".
  • Προσοχή στις πλασματικές εκπτώσεις και στα ελαττωματικά προϊόντα.

Επίσης, το ΙΝΚΑ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στις αγορές με πιστωτικές κάρτες και με δόσεις, καθώς, σύμφωνα με σχετικά στοιχεία, το 53% των αγορών στις εκπτώσεις γίνεται με πιστωτικές κάρτες. Οπως επισημαίνει το ΙΝΚΑ, η αγορά επιβιώνει με την προεξόφληση του εισοδήματος των καταναλωτών μέσω πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα οι μεν καταναλωτές να αγοράζουν ακριβότερα και να πληρώνουν τόκους υπερημερίας όταν αδυνατούν να είναι εμπρόθεσμοι, οι δε έμποροι να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, όπως αποκαλύπτει η δραματική αύξηση των ακάλυπτων επιταγών. Τα υπερκέρδη των τραπεζών, τονίζει το Ινστιτούτο, έχουν να κάνουν και με τη διατήρηση της "ψαλίδας" μεταξύ επιτοκίων χορηγήσεων και καταθέσεων στραγγαλίζοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ