Παρασκευή 13 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
"Μιζιά" και κατοστάρικο, εισηγείται το ΙΟΒΕ

Την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων στη χώρα μας στα πρότυπα της... Γερμανίας, με προφανή στόχο την αύξηση των εσόδων του κράτους και την ενίσχυση των αυτοκινητοβιομηχάνων, εισηγείται το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών στη νέα του κλαδική έκθεση για την "αγορά των αυτοκινήτων", που εκπόνησε για λογαριασμό του ΙΟΒΕ ο Γ. Γιάνναρος. Επικαλούμενος την αναποτελεσματικότητα του υφιστάμενου πλαισίου φορολόγησης, ο συγγραφέας προτείνει τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης(ΕΦΚ) και των Τελών Ταξινόμησης (ΕΠΕΤ), καθώς και τη μετατόπιση των εσόδων του κράτους από τη φορολογία κατά την αγορά των αυτοκινήτων στη διεύρυνση των φόρων από την κυκλοφορία τους. Οπως είναι ευνόητο, εάν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη πολιτική, το ΙΧ αυτοκίνητο θα μετατραπεί από είδος πρώτης ανάγκης σε είδος πολυτελείας, εφόσον θα πολλαπλασιαστούν τα έξοδα συντήρησης και κίνησης μέσω της υπέρμετρης αύξησης των διάφορων έμμεσων φόρων (καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, διόδια κτλ.).

Στη μελέτη υποστηρίζεται ότι οι εξελίξεις στην εγχώρια κατανάλωση και οι δυνατότητες ανανέωσης του στόλου, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν θετικές, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων, ενώ ήταν 8,8 έτη το 1993, έφτασε το 1996 τα 10 έτη και η τάση του είναι αυξητική. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να θεσμοθετηθούν εκ νέου οικονομικά κίνητρα απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, καθώς κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε τα έσοδα του δημοσίου με τουλάχιστο 70 δισ. δρχ. Σχετικά τέλος, με την επικείμενη εναρμόνιση του φορολογικού καθεστώτος των καινούριων και των εισαγόμενων αυτοκινήτων, εικάζεται ότι οι τυχόν διαφοροποιήσεις τιμών, ειδικά στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού - που αντιπροσωπεύουν το 75% του στόλου - θα είναι ασήμαντες, αφού ήδη το κόστος κτήσης τους είναι σχεδόν το ίδιο με άλλες χώρες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ