Κυριακή 2 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 45
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα θέλουν ΟΛΑ οι εφοπλιστές

Κι άλλες φοροαπαλλαγές, κρατικές ενισχύσεις και "Φιλιππινέζους" ναυτεργάτες, απαιτούν ανοιχτά και παρασκηνιακά από την κυβέρνηση

Νέες φορολογικές απαλλαγές, "ελευθεριότητα" στη σύνθεση των πληρωμάτων, κρατικές επιδοτήσεις είναι ορισμένα από τα "αιτήματα" που προβάλλουν οι εφοπλιστές, προκειμένου να μην καταφύγουν, όπως απειλούν, στις σημαίες ευκαιρίας! Την ίδια ώρα αυξάνονται συνεχώς τα υπερκέρδη τους.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων ΕφοπλιστώνΓιάννης Λύρας - όπως δημοσιεύτηκε σε ναυτιλιακό περιοδικό - έχει ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών να επιτρέψει τις ...κρατικές επιδοτήσεις και τις φορολογικές απαλλαγές προς τη ναυτιλία! Οσον αφορά τις συνθέσεις των πληρωμάτων, οι απαιτήσεις των εφοπλιστών έχουν εκφραστεί με τον σαφέστερο τρόπο τόσο με επιστολές τους, όσο και κατά τη διάρκεια των πρόσφατων συναντήσεων της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ειδικότερα, στις 4 του περασμένου Δεκέμβρη ο πρόεδρος της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου CommitteeΙωάννης Χατζηπατέρας στέλνει επιστολή προς τον πρωθυπουργό, με την οποία επισημαίνει: "Το πρόβλημά μας σήμερα, κύριε πρόεδρε, είναι πρόβλημα του ελληνικού στόλου μας, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών σημαιών, για τις οποίες - όπως ασφαλώς γνωρίζετε - οι κυβερνήσεις των έλαβαν τα μέτρα που επιβάλλουν οι σημερινές συνθήκες για την εξαιρετικά ιδιόμορφο ναυτιλιακή εργασία. Ενα από τα επιβαλλόμενα, λόγω συνθηκών, μέτρα είναι η ελαστικότητα στην επιλογή επανδρώσεως των πλοίων μας"!

Στις 25 Φλεβάρη ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων έκαναν πιο ξεκάθαρα τα πράγματα, καθώς με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό ζητούν την ελεύθερη χρησιμοποίηση "χαμηλόμισθων μη εθνικών πληρωμάτων"! Και εννοούν ή να αποδεχτούν οι Ελληνες ναυτικοί να εργάζονται σαν Φιλιππινέζοι ή να ναυτολογούνται μόνο Φιλιππινέζοι.

Σύμφωνα με στοιχεία ναυτεργατικών σωματείων, ένας αλλοδαπός καμαρότος στοιχίζει μόλις 50 δολάρια το μήνα αντί των 2.000 δολαρίων που στοιχίζει ο Ελληνας. Αυτός είναι ο στόχος των εφοπλιστών, να δουλεύουν οι ναυτεργάτες για ένα κομμάτι ψωμί.

Ενώ οι απαιτήσεις τους διατυπώνονται στο όνομα της... ανταγωνιστικότητας, τα υπερκέρδη τους συνεχώς αυξάνονται. Για παράδειγμα, η εταιρία του Αγγελικούση για το δεύτερο εξάμηνο 1995 είχε καθαρά κέρδη 10,48 εκατ. δολ., από 5,2 της προηγούμενης αντίστοιχης περιόδου! Ο Περικλής Παναγόπουλος,πλοιοκτήτης των γνωστών επιβατικών οχηματαγωγών πλοίων ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ,που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, υπολογίζει τα καθαρά κέρδη του για το 1996 πάνω από 4 δισ. δραχμές!Μάλιστα, τα κέρδη αυτά ξεπέρασαν τις προσδοκίες του εφοπλιστή κατά 25%!

Οι εταιρίες "λαϊκής βάσης", "Κρήτη ΑΝΕΚ","Ρεθυμνιακή" και άλλες, τα τρία τελευταία χρόνια έχουν καθαρά κέρδη 32,1 δισ. δραχμές. Ειδικά οι "Μινωικές Γραμμές" το 1996 έφτασαν τα 34 δισ. δραχμές!

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ