Κυριακή 2 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 45
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Τα ξένα ναυπηγεία ... προτιμούν οι εφοπλιστές!

Μέσα σε δυο χρόνια τουλάχιστον 27 πλοία κατασκευάστηκαν σε ναυπηγεία του εξωτερικού, την ώρα που "εκτελείται" η ντόπια ναυπηγική βιομηχανία και η ανεργία στη Ζώνη έχει φτάσει το 85%!

Εφοπλιστές και κυβέρνηση, μαζί, εκτελούν κατά γράμμα το σχέδιο "θανάτωσης" της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, που έχει εκπονηθεί από το Διευθυντήριο των Βρυξελλών. Ετσι, οι Ελληνες εφοπλιστές ;;;;;;εκτελούν αθρόες κατασκευές πλοίων σε ξένα ναυπηγεία!Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, απορρίπτουν τις καλύτερες προσφορές που γίνονται από ελληνικά ναυπηγεία!

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό επίσημων στοιχείων, προκύπτει ότι από το 1995 μέχρι και το Γενάρη του 1997 έχουν παραγγελθεί σε ξένα ναυπηγεία πάνω από 27 πλοία!Το κόστος μόνο των 8 πλοίων από αυτά φτάνει το 1. 210.000.000 δολάρια! Το αστρονομικό αυτό ποσό αποτελεί "ζεστό" χρήμα, που θα αναζωογονούσε ελληνικά ναυπηγεία και θα έδινε μεροκάματο στους χιλιάδες εργατοτεχνίτες της ναυπηγικής βιομηχανίας, παραδίδεται σε ξένα χέρια! Την ίδια ώρα, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης - το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά - συνεχίζει να συρρικνώνεται, υπό διάλυση βρίσκονται και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας,ενώ η ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά έχει αγγίξει το δραματικό ποσοστό του 85% για πρώτη φορά στην ιστορία της!

Δεν έχει όριο η... "φιλοπατρία" τους

Ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος και ιδιοκτήτης της εταιρίας "Επιχειρήσεις Αττικής", τα δύο πλοία ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ Ι και ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ ΙΙ,που έχει δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας - Ιταλίας, τα κατασκεύασε στα ναυπηγεία της Γερμανίας Bremerhaven έναντι 150 εκατ. δολαρίων! Το πρώτο δρομολογήθηκε στη γραμμή στις 15 Απρίλη 1995 και το δεύτερο αρχές Ιούνη του ίδιου έτους. Τώρα ήδη κατασκευάζει δύο νέα ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ στα φινλανδικά ναυπηγεία "Kvaerner Masa",τα οποία θα παραλάβει το 1998. Να σημειωθεί ότι ο ίδιος πριν 8 χρόνια είχε κατασκευάσει σε ξένα ναυπηγεία και το πλοίο CROWN ODYSSEY,το οποίο αγοράστηκε τελικά από Νορβηγούς.

Ο εφοπλιστικός όμιλος Μανιού,ο οποίος κατέχει δύο εταιρίες - τις "Τράνσαν" και "Τρανσόιλ" - το φθινόπωρο του 1994 ανακοίνωσε την παραγγελία νέου πλοίου στα ναυπηγεία "Χιουντάι" της Ιαπωνίας και τις διαπραγματεύσεις με τα ίδια ναυπηγεία για την κατασκευή μιας σειράς νέων πλοίων τύπου αφραμάξ και τάνκερ σουέζμαξ.

Στις αρχές Μάρτη του 1995 η εταιρία ΣΠΙΝΤ ΛΑΪΝΣ παρήγγειλε στα ναυπηγεία Austal ships - ferries Australia PTY (Δυτική Αυστραλία) δύο σούπερ καταμαράν πλοία μεταφορικής ικανότητας 750 επιβατών, που θα δρομολογηθούν στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας. Το κόστος του καθενός υπερβαίνει τα 37 εκατ. δολάρια.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία "Ελετσον" το 1993 και 1995 παρέλαβε από τα ναυπηγεία της Ουκρανίας "Ζάλιβ" μια τριάδα δεξαμενοπλοίων. Μια θυγατρική εταιρία της "Ελετσον", η "Κάρων ΙΙ Σίπινγκ Κόμπανι", ολοκλήρωσε στα ίδια ναυπηγεία μια σειρά από τρία αδελφά δεξαμενόπλοια στην τιμή των 32 - 33 εκατ. δολαρίων για κάθε σκάφος.

Στα ίδια ναυπηγεία την άνοιξη του 1996 η εταιρία "Ιωνία Μάνατζμεντ" παραγγέλνει δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και ενός πρόντακτ κάριερ.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης,ιδιοκτήτης της εταιρίας "Ανατζελ Σίπινγκ",παρέλαβε δύο πλοία από τα ναυπηγεία "Χιουντάι" της Ιαπωνίας. Το φορτηγό Ανατζελ Ενωσις τον Ιούλη του 1995 και το Ανατζελ Ομόνοια το Γενάρη του 1996.

Ο εφοπλιστής Γιάννης Ξυλάς,ιδιοκτήτης της εταιρίας "Πυρσός Μάνατζινγκ",έχει ξεκινήσει την κατασκευή 4 πλοίων m/p Feeder Containsers σε ναυπηγεία της Τουρκίας. Το ένα ήδη παραδόθηκε τον περασμένο Ιούλη και το άλλο αναμενόταν να παραδοθεί τον περασμένο Δεκέμβρη. Τα υπόλοιπα δύο θα τα παραλάβει μέσα στο 1997.

Ο εφοπλιστής Γιάννης Χανδρής παράγγειλε στα ναυπηγεία "Μέγερ" της Γερμανίας τρία κρουαζιερόπλοια. Ηδη έχει παραλάβει το κρουαζιερόπλοιο ΓΚΑΛΑΞΙ.Αναμένεται να παραλάβει στο τέλος του 1997 το ΜΕΡΚΙΟΥΡΙ.Το πρόγραμμα της κατασκευής των τριών κρουαζιερόπλοιων φτάνει για την εταιρία "Σελέμπριτι" του Χανδρή το ύψος του 1 δισ. δολαρίων!

Οι "Μινωικές Γραμμές" κατασκευάζουν δύο επιβατικά - οχηματαγωγά πλοία στα νορβηγικά ναυπηγεία "Fosen", στα πλαίσια του προγράμματος για την ανανέωση του στόλου τους, που φτάνει τα 70 δισ. δραχμές!Πρόκειται για τα πλοία ΠΑΣΙΦΑΗ και ΙΚΑΡΟΣ που θα κοστίσουν για την εταιρία περίπου 53 δισ. δραχμές. Το 70% του κόστους θα καλυφθεί από δάνειο το οποίο θα διαθέσει η CITIBANK - Ναυτιλιακή Τράπεζα. Το καλοκαίρι του 1995 παρέλαβε από τα γερμανικά ναυπηγεία το επιβατικό ΑΡΕΤΟΥΣΑ

Να η αλήθεια για τη ΝΕΒ

Για τις παραγγελίες πλοίων σε ξένα ναυπηγεία χρησιμοποιούν ως επιχείρημα, τόσο οι εφοπλιστές, όσο και η κυβέρνηση, ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία δεν είναι ανταγωνιστική, επειδή έχει υψηλό το κόστος εργασίας. Ομως το παράδειγμα της μετασκευής του πλοίου ΝΙΚΗΤΑΣ ΡΟΥΣΣΟΣ του πρώην βουλευτή της Πολιτικής Ανοιξης Νικήτα Βενιζέλου είναι ενδεικτικό. Για τη μετασκευή του συγκεκριμένου πλοίου, η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος έδωσε προσφορά 3,5 εκατ. δολάρια και χρόνο 40 - 45 μέρες. Τελικά το πλοίο μετασκευάστηκε στην Πολωνία, έναντι 6,5 εκατ. δολαρίων, και για την ολοκλήρωση των εργασιών χρειάστηκαν έξι μήνες! Επίσης το πλοίο ΚΑΝΕΛΟ,έπρεπε να επισκευαστεί σε λιγότερο από 9 μήνες και κανένα ναυπηγείο δεν αποδεχόταν το χρόνο που έθετε η εταιρία. Τελικά επισκευάστηκε στο Πέραμα μέσα σε 8,5 μήνες και από συμβατικό βαπόρι έγινε αυτόματο.

Στις 30 Σεπτέμβρη 1996 ολοκληρώθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος η κατασκευή του καταμαράν ΣΟΥΠΕΡΚΑΤ ΧΑΡΟΥΛΑ της πλοιοκτήτριας εταιρίας "Γούτος Λάινς".Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοπορία, καθώς αυτό το καταμαράν αποτελεί το μοναδικό πλοίο από χάλυβα αυτού του τύπου!

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ