Τρίτη 15 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και τώρα πολυεθνικές εναντίον σούπερ μάρκετ

Για κινδύνους που συνεπάγεται η παγίδευση των καταναλωτών από τα πολυκαταστήματα, έκανε λόγο χτες ο πρόεδρος του ΣΕΣΜΕ, ομολογώντας την επίθεση που δέχονται οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ από τις πολυεθνικές

Το καθεστώς συστηματικής παγίδευσης των καταναλωτών από τα μεγάλα καταστήματα διευρύνεται συνεχώς. Αυτό παραδέχτηκε, για τους δικούς του, βέβαια, λόγους, ο απερχόμενος πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ) Κ. Βερόπουλος, κατά τη διάρκεια της χτεσινής γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου. Στην ομιλία του, όπου ουσιαστικά εμφανίζει τα ελληνικά σούπερ μάρκετ σαν φτωχούς συγγενείς έναντι των ξένων πολυεθνικών, αλλά, από την άλλη, δείχνει ...τα δόντια του στην ελληνική βιομηχανία, ο Κ. Βερόπουλος κάνει λόγο για "εισβολή" των πολυεθνικών συγκροτημάτων, στην οποία αποδίδει τις παραπλανητικές και αθέμιτες πρακτικές πωλήσεων για την παγίδευση των καταναλωτών και μονοπώληση της αγοράς.

Χαρακτηριστικά, αναφέρεται στην "εκβιαστική μέθοδο που χρησιμοποιείται από κάποια, είτε κάποιες εταιρίες, της συστηματικής πώλησης συγκεκριμένων προϊόντων σε τιμή κάτω του κόστους. Είναι μία μέθοδος", συνεχίζει, "που χρησιμοποιείται από τους οικονομικά πανίσχυρους σαν μέσο εξουδετέρωσης του ανταγωνισμού και μονοπώλησης της αγοράς. Αυτή η πολιτική καταλήγει στη δημιουργία πανίσχυρων τραστ, που συνθλίβουν τον καταναλωτή, καθιστώντας τον αιχμάλωτο και υπόδουλο των μέσων ενημέρωσης. Συχνά, χρησιμοποιείται η παγίδα του "παίρνεις 2 πληρώνεις 1", η οποία αποπροσανατολίζει τον καταναλωτή από τις βασικές του ανάγκες, δελεάζοντάς τον προς προσωρινά οφέλη". Δηλαδή, ο πρόεδρος του ΣΕΣΜΕ χρεώνει στις πολυεθνικές, που αποδείχτηκαν - κόντρα στις προσδοκίες των μέχρι πρόσφατα μοναδικών πανίσχυρων ελληνικών σούπερ μάρκετ - ισχυρότερες από τις ντόπιες αλυσίδες, τις πρακτικές που οι ίδιες οι τελευταίες μετήλθαν πρώτες, στα πλαίσια της "ελεύθερης" αγοράς για να αποσπάσουν τα εισοδήματα των καταναλωτών και να εξοντώσουν τα μικρομάγαζα. Την ίδια στιγμή, ο Κ. Βερόπουλος, εκπροσωπώντας σούπερ μάρκετ, φροντίζει να "θυμίσει" στους βιομηχάνους ότι, όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά, τα σούπερ μάρκετ αποτελούν πλέον τους προμηθευτές των προϊόντων τους, και ότι - ούτε λίγο ούτε πολύ - καλά θα κάνουν να το λάβουν αυτό υπόψη στις μεταξύ τους σχέσεις, εάν θέλουν να προωθηθούν τα ελληνικά προϊόντα στην αγορά. Παράλληλα, καλεί την κυβέρνηση να μην επιχειρήσει να πάρει θέση για να συμβιβάσει τα πράγματα και να περιοριστεί στο ρόλο της, που είναι "από τη φύση του περιορισμένος και συμβουλευτικός".

Παράλληλα, αποδίδει στις ..."ιδιοτροπίες" των εργαζομένων, να διαθέτουν το εισόδημά τους σε καταναλωτικές συνήθειες, την τάση μείωσης του τζίρου των σούπερ μάρκετ από είδη διατροφής και όχι στην αντιλαϊκή εισοδηματική πολιτική συρρίκνωσης των λαϊκών εισοδημάτων, αφού, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, στηρίζοντας την κυβερνητική πολιτική, "το εισόδημα δεν έχει ουσιαστικά μειωθεί".

Τέλος, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την "άριστη" συνεργασία του ΣΕΣΜΕ με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΙΥΕ), με την οποία "δεν υπάρχει ορατό θέμα στο οποίο να υπάρχει διάσταση απόψεων" και για τη "θαυμαστή συμμαχία και κατανόηση θέσεων" με τη διοίκηση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και ειδικά για το ρόλο του Δ. Καψάλη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ