Τετάρτη 3 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Κλιμακώνονται οι πιέσεις για κατάργηση των δασμών

Πολιτική "ανοιχτών θυρών" για τα εμπορεύματα των πολυεθνικών απαιτεί η Κομισιόν και ...απειλεί. Στην επικαιρότητα και πάλι το θέμα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και των δήθεν ...φτηνών ΙΧ

Νέους εκβιασμούς και πιέσεις προς την ελληνική κυβέρνηση, να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των όσων έχει συμφωνήσει με τις Βρυξέλλες για το καθεστώς των δασμών στη χώρα, ασκεί η Κομισιόν. Οπως προκύπτει από χτεσινή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - στην οποία συμμετέχει και το γνωστό στέλεχος του κυβερνητικού κόμματος Χρ. Παπουτσής - η Κομισιόν απαιτεί μέσα σε δύο μήνες "να ρυθμιστούν ικανοποιητικά" εκκρεμότητες που ισχύουν στο σύστημα δασμών, ενώ σε αντίθετη περίπτωση απειλεί πως "θα καταθέσει προσφυγή κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο".

Πρώτη θέση στις απαιτήσεις του Διευθυντηρίου είναι να καταργηθεί η "απαίτηση ειδικής διασάφησης" στα καινούρια αυτοκίνητα κοινοτικής προέλευσης. Πρόκειται για το γνωστό πρόβλημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που επιβαρύνει τις τιμές όλων των ΙΧ αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα και μέσω του οποίου εξασφαλίζονται έσοδα εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών στον κρατικό προϋπολογισμό. Ηδη, από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας έχει ξεκινήσει μια πορεία συνεχούς μείωσης του φόρου αυτού, αλλά η Κομισιόν, προωθώντας τις αξιώσεις, κύρια των γερμανικών και ιταλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, πιέζει για "εδώ και τώρα" πλήρη κατάργηση.

Αξίζει να σημειωθεί πως γύρω από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα ΙΧ και το ενδεχόμενο κατάργησής του, έχει δημιουργηθεί ένας ολόκληρος μύθος, που αφορά την προοπτική των ...φτηνών ΙΧ. Δύο ζητήματα μπορεί να σημειώσει κανείς επ' αυτού: Το πρώτο συνδέεται με το γεγονός ότι αν και μέχρι σήμερα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης έχει μειωθεί σημαντικά, δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ αυτοκινήτου που να έχει φτηνύνει, αφού οι μειώσεις στο φόρο αντισταθμίζονται κάθε φορά με αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών στα ΙΧ. Το δεύτερο έχει σχέση με τον κρατικό προϋπολογισμό. Οπως αρκετές φορές έχει δηλωθεί από τους αρμόδιους, τα ποσά που εισπράττει το κράτος από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης θα εξακολουθεί να τα εισπράττει από τους ΙΧήδες, μέσα από άλλα κανάλια. Είτε με τη συνεχή αύξηση των τελών κυκλοφορίας, είτε με νέους φόρους επί των καυσίμων κ.ο.κ.

Με τη χτεσινή της απόφαση, η Κομισιόν ζητά επίσης από την κυβέρνηση, να προχωρήσει, όπως ακριβώς έχει συμφωνήσει και δεσμευτεί, στην αποκατάσταση της πλήρους ελευθερίας, δηλαδή της θεσμοθέτησης της ασυδοσίας, στις εισαγωγές κοινοτικών προϊόντων. Σ' αυτά τα πλαίσια απαιτεί να μην πραγματοποιούνται, κατά την εισαγωγή διαφόρων προϊόντων, "έλεγχοι μη συμβατοί με την εσωτερική αγορά" και παράλληλα αξιώνει την κατάργηση των ελέγχων σε προϊόντα που έρχονται διά θαλάσσης, επειδή, όπως ισχυρίζεται, με τους ελέγχους αυτούς αφαιρούνται "τα οφέλη" που πρέπει να έχουν τα εμπορεύματα των χωρών - μελών της ΕΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ