Πέμπτη 18 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ιδιωτική "προίκα" τα εθνικά μνημεία

Κανένας όρος προστασίας του Θεάτρου της Επιδαύρου δεν τηρείται κατά τις μέρες και ώρες των παραστάσεων. Σημαντικές φθορές από τη χρήση και σε άλλα αρχαία θέατρα. Οσο για το μικρό Θέατρο της Επιδαύρου ...δύο χρόνια παραχωρείται χωρίς συμβόλαιο

Ο ΕΟΤ έχει συμβόλαιο με το ΥΠΠΟ για τη χρήση του θεάτρου της Επιδαύρου, αλλά δεν τηρεί τους όρους. Μόλις προχτές διαπιστώσαμε, με αφορμή συζήτηση του ΚΑΣ για την κατάσταση του θεάτρου τις μέρες των παραστάσεων, ότι o Δήμος Αρχαίας Επιδαύρου - έξωθεν πρόσωπο των "Φίλων" Μεγάρου Μουσικής - χρησιμοποιεί το μικρό Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου χωρίς συμβόλαιο (!). Χωρίς να υποχρεούται σε τίποτα, χωρίς να ελέγχεται από κανέναν και χωρίς να φαίνεται - τυπικά - ότι παραβιάζει τίποτα.Με άλλα λόγια, ορισμένοι μπαινοβγαίνουν στα εθνικά μνημεία σαν να είναι προίκα τους και φυσικά οι κυβερνήσεις τους επιτρέπουν αυτή τη συμπεριφορά.Το σκανδαλωδέστερο είναι ότι το χαρτί του συμβολαίου περιφερόταν στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ, προκειμένου να κάνουν τα μέλη του Συμβουλίου παρατηρήσεις.Μόνο που όπου να 'ναι τελειώνουν οι φετινές εκδηλώσεις, ενώ το θεατράκι χρησιμοποιείται από πέρσι. Και μάλιστα ως ιδιόκτητο,αφού τοποθετείται ακόμα και ιδιωτική ασφάλεια, η οποία ...μπορεί να απαγορεύει σε αρχαιοφύλακες - υπαλλήλους του κράτους την είσοδο στο μνημείο, σε ώρες παραστάσεων!

Οσο για το μεγάλο Θέατρο της Επιδαύρου, ο προεδρεύων στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ, Δ. Παπαπετρόπουλος, άρχισε να περιγράφει την κατάσταση λέγοντας "ασελγούμε επ' αυτού".Οι θεατές μπαίνουν ήρεμοι και αποχωρούν αναστατωμένοι, πηδώντας πάνω από τα εδώλια χωρίς να υπάρχουν αστυνομικοί να ρυθμίζουν την ...κυκλοφορία. Καπνίζουν αρειμανίως θεατές, αλλά - όπως ακούστηκε στη συνεδρίαση - και "όργανα της τάξης και άλλοι "επώνυμοι"". Αυτός δεν είναι ο μοναδικός όρος του συμβολαίου που παραβιάζεται με ευθύνη του ΕΟΤ. Είναι κι άλλοι. Αν και ο ΕΟΤ δέχτηκε τον όρο να μη στήνονται σκηνικά νωρίτερα από την Πέμπτη, δεν τον τηρεί. Αξίζει αναφοράς η σχετική παρατήρηση: "Η ιδανική λύση θα ήταν να μην υπάρχουν σκηνικά".

Το περασμένο Σάββατο οι θεατές ανενημέρωτοι για την εξάντληση των εισιτηρίων για τον "Οιδίποδα Τύραννο",εξαντλημένοι από τη διαδρομή και τις ουρές για ένα εισιτήριο, κατέλαβαν μέχρι και το χώρο του εργοταξίου, υπερσκέλισαν το περισχοίνιο και κάθισαν στην επικίνδυνη 12η κερκίδα.Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι δεν έχει οριστεί ανώτατος αριθμός εισιτηρίων - θεατών,ενώ οι απαγορεύσεις του συμβολαίου αναγράφονται σε μία μικρή πινακίδα πριν την είσοδο, στην οποία κανείς δε δίνει σημασία και δεν ανακοινώνονται από τα μεγάφωνα.

Επόμενα, το ΚΑΣ πελαγοδρόμησε ανάμεσα σε διάφορες λύσεις κυρίως κατασταλτικού χαρακτήρα, αλλά η δικαιολογημένη οργή των μελών του θόλωσε την κύρια αιτία και τον κύριο υπεύθυνο: Τις χρήσεις του θεάτρου από τον ΕΟΤ, που είναι ο κύριος υπεύθυνος μαζί με το υπουργείο Τουρισμού.Η απόφαση που πάρθηκε είναι να σταλεί υπόμνημα στον υπουργό Πολιτισμού για την κατάσταση, με την προειδοποίηση ότι εάν στην επόμενη παράσταση δεν τηρηθούν οι όροι, οι μεθεπόμενες θα ακυρωθούν.Πάντως σε προχτεσινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Πολιτισμού είπε ότι θα επιδιώξει συνάντηση με τον ΕΟΤ, προκειμένου να αναλάβει το ΥΠΠΟ τη διοργάνωση του Φεστιβάλ.

Βέβαια να αναφερθεί ότι ανάλογα φαινόμενα διαπιστώνονται και στα άλλα θέατρα που δίνονται σε χρήση, με σημαντικότερα τα Αρχαία Θέατρα Δωδώνης, Αργους και Νικόπολης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ