Παρασκευή 12 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Φεσώνουν" οι εφοπλιστές το ΝΑΤ

Αποκαλυπτικές καταγγελίες ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" για τη μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών και για το πώς μεγαλώνει η "μαύρη τρύπα" του Ταμείου

Μετά από ελέγχους που πραγματοποίησαν συνδικαλιστές των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν αποδοθεί στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) από τους εφοπλιστές οι ασφαλιστικές εισφορές για τους ναυτικούς που εργάστηκαν σε πλοία, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της ετήσιας επιθεώρησής τους! Το γεγονός καταγγέλλουν, με έγγραφο που στέλνουν σε όλους αρμόδιους φορείς, οι δυο ναυτεργατικές ενώσεις.

Ειδικότερα, από ένα δειγματοληπτικό έλεγχο που έκαναν συνδικαλιστές των δυο σωματείων στο Α Λιμενικό και στο Β Λιμενικό Τμήμα, διαπίστωσαν ότι δεν έχουν εξοφληθεί καταστάσεις ναυτολογίου στο Α Λιμενικό Τμήμα στα πλοία: "Ναϊάς ΙΙ","Ναϊάς Εξπρές","Γκόλντεν Βεργίνα","Απόστολος Π","Εξπρές Κάρυστος" και "Ιωάννης".Στο Β Λιμενικό Τμήμα στα πλοία: "Ιφιγένεια - Αννα ΙΙ","Βεργίνα","Ποσειδών Εξπρές ΙΙ","Καλλίστη","Αγ. Νικόλαος","Κωνσταντής","Ιόνιαν Σαν".Στο Λιμεναρχείο Περάματος το "Αφροδίτη" του Αγαπητού.

Επίσης, στο έγγραφό τους, τα σωματεία τονίζουν ότι πλοία που έχουν κάνει ετήσια επιθεώρηση και αποδεδειγμένα δεν έχουν καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές - σύμφωνα με την κατάσταση ναυτολογίου που παρουσίαζαν κατά τους ελέγχους που πραγματοποιούσαν - είναι της εταιρίας του εφοπλιστή Γ. Αγούδημου και συγκεκριμένα τα πλοία "Μιλένα","Νταλιάνα","Ροδάνθη","Μαρίνα","Ρομίλντα" και "Δημητρούλα".Το ίδιο πρόβλημα παρουσίαζαν και πλοία άλλων εταιριών.

Σύμφωνα με το νόμο 1711/87, νέο ναυτολόγιο δε χορηγείται, αν δεν καταβληθούν εισφορές που οφείλονται στο ΝΑΤ από προηγούμενο ναυτολόγιο, καθώς και οι συνεισπραττόμενες εισφορές υπέρ άλλων οργανισμών, λογαριασμών ή κεφαλαίων. Οπως επίσης μεταφορά της οφειλής του παλαιού ναυτολογίου στο νέο δεν επιτρέπεται.

Είναι προφανές, τονίζουν τα δυο σωματεία, ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ παραβιάζουν τη νομοθεσία, επιτρέποντας την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών σε βάρος των ναυτεργατών και άλλων εργαζομένων. "Μ' αυτήν την πρακτική - υπογραμμίζεται - καλύτερα θα ήταν να μην έψαχνε η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι γιατί η "μαύρη τρύπα" μεγαλώνει. Το ελάχιστο που απαιτούν οι εργαζόμενοι είναι να εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία. Η ασυδοσία των εφοπλιστών δεν μπορεί να αξιοποιείται ως κοινωνικό κεκτημένο για να αφαιρούνται τα στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζομένων. Είμαστε αποφασισμένοι με τον αγώνα μας να ανατρέψουμε την πορεία, που οδηγεί τους εργαζόμενους προς τον εργασιακό μεσαίωνα".

Μετά από αίτημα των δυο σωματείων, η αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ ενημέρωσε, με έγγραφό της, ότι έχουν υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία καταστάσεις παροπλισμού 21 πλοίων και ότι έχουν καταβληθεί στο ΝΑΤ όλες οι εισφορές από τους πλοιοκτήτες επί μισθολογίων, που ίσχυαν κατά το χρόνο υπηρεσίας των ναυτικών, εκτός από το πλοίο "Παναγία Παξών", για το οποίο έχουν κινηθεί οι νόμιμες διαδικασίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ