Πέμπτη 16 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΜΕΤΡΟ
Κίνδυνοι και για το Ιλίου Μέλαθρον

Μόλις 3 μέτρα (!) είναι η απόσταση μεταξύ των θεμελίων του Ιλίου Μελάθρου (οικία Τσίλερ), στην οδό Πανεπιστημίου, από τον κύλινδρο επηρεασμού (δηλ. η περιοχή που διαταράσσεται) από το σημείο διέλευσης του Μετροπόντικα. Αυτό προέκυψε σε χτεσινή σύσκεψη της Επιτροπής Ιλίου Μελάθρου και τεχνικών της κατασκευάστριας εταιρίας.Αυτό προκύπτει και από τα σχέδια, που, περιέργως πώς, έχουν εγκριθεί. Τη συνάντηση, προφανώς, ζήτησε η εταιρία θορυβημένη από όσα συνέβησαν στην οδό Πανεπιστημίου, μη θέλοντας, ίσως, να χρεωθεί οποιαδήποτε βλάβη στο ιστορικό κτίριο της Πανεπιστημίου. Ομως και πάλι αποδεικνύεται ότι το έργο σχεδιάστηκε πρόχειρα και με λιγότερες απ' όσες χρειάζονται μελέτες,ώστε να διασφαλίζεται η στατικότητα των κτιρίων (ιστορικών και μη) στην πορεία διάνοιξης της σήραγγας.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ηλία Μαριολάκο,ο οποίος κλήθηκε επειγόντως στη χτεσινή συνάντηση, στα θεμέλια του Ιλίου Μελάθρου υπάρχουν φρέατα και στα 4 μ. βρίσκεται ο υδροφόρος ορίζοντας.Οι τεχνικοί του Μετρό δε γνωρίζουν τι αρχαιότητες υπάρχουν, σε πόσα στρώματα και σε ποιο βάθος. Πρέπει να σημειωθεί ότι εκεί βρίσκονται και λείψανα ρωμαϊκού υδραγωγείου.

Η Επιτροπή Ιλίου Μελάθρου ζήτησε από την εταιρία στην επόμενη συνάντηση να φέρει λεπτομερή σχέδια, για να τα μελετήσουν και οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟ.Επιπλέον, θεωρείται δεδομένο ότι θα χρειαστούν συμπληρωματικές μελέτες,προκειμένου να διερευνηθούν οι γεωφυσικές λεπτομέρειες καιγεωτρήσεις στον πίσω περίβολο.Εάν όλα αυτά δε γίνουν, παραμένει μεγάλο ερωτηματικό το τι θα προκαλέσει ο Μετροπόντικας σ' αυτό το σημείο. Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει και το πώς πέρασαν αυτά τα σχέδια από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟ. Και βέβαια δεν πρόκειται μόνο για τα σχέδια που αφορούν στο Ιλίου Μέλαθρον, αλλά για όλο το έργο που η πορεία του αποτέλεσε "έγκλημα διαρκείας" εναντίον μιας Αθήνας κρυμμένης και άγνωστης. Ως προς το Ιλίου Μέλαθρον, χρειάζεται τα σχέδια να επανεξεταστούν, υπεύθυνα αυτή τη φορά.Αλλωστε έπεται ...το Οφθαλμιατρείο.

Επιτροπή Κεραμεικού

Την Τρίτη συνήλθε, σε ολομέλεια, και η Επιτροπή που θα παρακολουθεί, υπεργείως και υπογείως, τη διάνοιξη πιλοτικής σήραγγας στον Κεραμεικό. Η Επιτροπή ζήτησε από την "Αττικό Μετρό" έγγραφες τις υποχρεώσεις της και το πώς θα γίνει η πιλοτική σήραγγα. Ο καθηγητής Ηλίας Μαριολάκος, θεωρώντας ότι "ο Κεραμεικός δεν μπορεί να εντάσσεται στο ...νόμο των πιθανοτήτων",ζήτησε, εγγράφως, χάρτη στον οποίο θα σημειώνονται οι υδραυλικές εγκαταστάσεις των αρχαίων (φρέατα, πηγάδια, οριζόντιες στοές κ.ά). Πριν την έναρξη των όποιων εργασιών, η εταιρία πρέπει να τοποθετήσει στον αρχαιολογικό χώρο μηχανήματα μέτρησης των κραδασμών και των πιθανών καθιζήσεων.Επίσης, δε θα επιτραπεί η έναρξη της πιλοτικής, εάν δεν προηγηθούν οριζόντιες γεωτρήσεις από τα 3 έως τα 8 μέτρα,ώστε να είναι κάθε φορά γνωστό τι θα συναντήσουν τα μηχανήματα.

Δ. ΜΥΡΙΛΛΑ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ