Παρασκευή 9 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Οι εφοπλιστές απαιτούν, η κυβέρνηση νομοθετεί

Συνεχίστηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που ολοκληρώνεται την ερχόμενη Τρίτη

Με τη συζήτηση των επί μέρους άρθρων, συνεχίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο - "μποναμάς" προς τους εφοπλιστές, που κατέθεσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η ολοκλήρωση της συζήτησης θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη.

Αναφερόμενος στην κυβερνητική πολιτική στον τομέα της ναυτιλίας, ο βουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση συνέχισε και προώθησε παραπέρα τα μέτρα εκδίωξης των Ελλήνων ναυτεργατών από τα ελληνικά πλοία, που ξεκίνησε η ΝΔ το 1978, όταν καθιέρωσε ότι ένα 20% των εργαζομένων σε κάθε σκάφος θα μπορούσε να αποτελείται από αλλοδαπούς. Το ΠΑΣΟΚ το έκανε 40% και σήμερα σχεδόν μόνο ο πλοίαρχος ή μόνο δύο με τρία άτομα είναι Ελληνες. Αποτέλεσμα, ενώ το 1980 δούλευαν στα ελληνικά πλοία 110.000 ναυτεργάτες, σήμερα είναι μόλις 20.000. Τόνισε ο Στρ. Κόρακας: "Τα πλοία δε μειώθηκαν. Τι έγινε; Μειώσατε τα πληρώματα και επιπλέον βάλατε μέσα αλλοδαπούς ανασφάλιστους και όλα αυτά στο όνομα της παραπέρα αύξησης των εφοπλιστικών υπερκερδών".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας σέρνει στα δικαστήρια την Πανελλήνια Ενωση Ναυτικών Εμπορικού Ναυτικού, γιατί τόλμησε να καταγγείλει πριν δύο - τρία χρόνια ότι ο Νηογνώμονας έδωσε πιστοποιητικό αξιοπλοϊας σε 17 σκάφη, τα οποία έπαθαν σοβαρότατα ατυχήματα και θρηνήσαμε δεκάδες θύματα.

"Αυτός ο τεράστιος πλούτος των Ελλήνων εφοπλιστών έχει οικοδομηθεί κυριολεκτικά στα κουφάρια των Ελλήνων ναυτεργατών", υπογράμμισε ο Στρ. Κόρακας, καταγγέλλοντας: "Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα των προκλητικών αντεργατικών μέτρων, που εφαρμόζει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Πρόκειται για πολιτική υπαγορευμένη από τους εφοπλιστές που υπηρετεί τα ταξικά συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και που οξύνει παραπέρα τα προβλήματα των ναυτεργατών και επιδεινώνει την κατάστασή τους".

Το ΚΚΕ, είπε, προβάλλει τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών, όπως είναι η ανάκληση των αντιναυτικών μέτρων που φέρνουν δραματική μείωση των συνθέσεων και αφελληνισμό της ναυτιλίας. Ζητάει την κατοχύρωση του δικαιώματος εργασίας, περιορισμό της εφοπλιστικής ασυδοσίας, αντιμετώπιση της κρίσης του ΝΑΤ, εκδημοκρατισμό της ΠΝΟ κ.ά.

Σχολιάζοντας τις θέσεις, τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της ΝΔ, αλλά και του πρώην πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη για την ανάγκη μείωσης των συνθέσεων, προκειμένου να είναι ανταγωνιστική η ελληνική ναυτιλία, ο Στρ. Κόρακας τόνισε: "Ερχεστε εδώ ανερυθρίαστα να στηρίξετε ότι για να μπορέσουμε να στηρίξουμε το εφοπλιστικό κεφάλαιο πρέπει να δεχτούμε δουλεμπόριο, παρανομία, να πατάνε επί πτωμάτων οι εφοπλιστές και εμείς να σπρώχνουμε τον κόσμο εκεί πέρα".

Μιλώντας επί των άρθρων ο Ν. Γκατζής και συγκεκριμένα για το άρθρο 2, που ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, υπογράμμισε ότι με το νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα στον νομάρχη και τον περιφερειάρχη να νοικιάζει τμήματα του λιμανιού, χωρίς ουσιαστικά να παίρνει τη γνώμη καμιάς υπηρεσίας. Την ίδια στιγμή, τα λιμάνια υποβαθμίζονται, υπάρχει έλλειψη προσωπικού και μηχανημάτων και έτσι δίνεται σήμερα η δυνατότητα να εισβάλουν οι ιδιώτες και να φέρνουν δικά τους μηχανήματα, για να εξυπηρετούνται δήθεν οι ανάγκες των λιμανιών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ