Τρίτη 26 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΙΧ
Χορός ανατιμήσεων με "νέα" κόλπα

Νέες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των οχημάτων άρχισαν ήδη να επιβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες τόσο άμεσα, δηλαδή, στις κατώτερες υποχρεωτικές καλύψεις, όσο και έμμεσα με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του bonus malus. Στο μεταξύ, ας σημειωθεί ότι οι εταιρίες έχουν ήδη εξασφαλίσει το "άλλοθι" για τις αυξήσεις του επόμενου χρόνου. Κι αυτό γιατί το 2000 αναπροσαρμόζονται - βάσει κοινοτικής οδηγίας - τα κατώτατα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, πράγμα που γίνεται κάθε 4 χρόνια. Υπενθυμίζουμε ότι το 1996, που αναπροσαρμόστηκαν τελευταία φορά από 15 σε 30 εκατ. δραχμές τα όρια ασφάλισης για υλικές ζημιές και από 75 σε 150 εκατ. δρχ. για σωματικές βλάβες, οι ασφαλισμένοι "έτριβαν τα μάτια τους" με τις αυξήσεις που κλήθηκαν να πληρώσουν.

Συγκεκριμένα, ήδη η "Εθνική Ασφαλιστική", που τα τελευταία χρόνια γράφει σταθερά στα παλαιότερα των υποδημάτων της τις συστάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για συγκράτηση ή για πάγωμα των τιμών, έδωσε "γραμμή" για αυξήσεις στα τιμολόγια των ασφαλίστρων καθώς η ίδια επέβαλε αυξήσεις ύψους 6%.

Η αύξηση, όμως, για τα κέρδη των εταιριών δε σταματά στους τιμοκαταλόγους τους, αλλά επεκτείνεται με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του bonus malus. Ειδικότερα, μειώνεται από 10% σε 8% το ποσοστό της έκπτωσης επί του αρχικού ασφαλίστρου για τους οδηγούς που δεν κάνουν ή προκαλούν ζημιές. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επιμηκύνεται ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν οι οδηγοί την ανώτατη έκπτωση, ενώ προστίθεται ακόμη μία κλίμακα. Ενώ μέχρι τώρα η κατώτατη κλίμακα ήταν το 5 προστίθεται μία τέταρτη. Ομως, ενώ με το παλιό σύστημα υπολογισμού στον πέμπτο χρόνο ο οδηγός είχε με bonus malus 6 έκπτωση 40% τώρα έχει 32% επί του ασφαλίστρου, τον έκτο χρόνο με bonus malus 5 είχε 50% τώρα έχει 40%.

Την ίδια στιγμή, οι εταιρίες υποστηρίζουν ότι μειώνουν και το ποσοστό της επιβάρυνσης των οδηγών που προκαλούν ατυχήματα από 20% σε 16%. Υπολογίζοντας, όμως, τα συνολικά έσοδα των εταιριών εξελικτικά από χρονιά σε χρονιά από δύο οδηγούς που κάνουν την ίδια χρονιά ασφάλεια ενός έτους και ο ένας προκαλεί ζημιά με την επιβάρυνση του 16%, ενώ το bonus malus του δεύτερου εξελίσσεται κανονικά με τις νέες μειωμένες εκπτώσεις, προκύπτει για την εταιρία συνολικά κέρδος με τα νέα συστήματα υπολογισμού τόσο της επιβάρυνσης του ενός όσο και της έκπτωσης του άλλου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ