Πέμπτη 28 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Θάφτηκε κάτω από "τόνους" ασυδοσίας!

Σαρανταπεντάχρονος οικοδόμος άφησε την τελευταία του πνοή σε χαντάκι στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, εξαιτίας της πλήρους έλλειψης μέτρων προστασίας

Τόνοι χώματα, χωρίς να υπάρχει κανένα υποστύλωμα για να τα συγκρατήσει, κυλούν και, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, καταπλακώνουν τους δυο εργάτες που δούλευαν από κάτω, μέσα σε χαντάκι βάθους τεσσάρων μέτρων! Ο 45χρονος οικοδόμος Γιώργος Μαυροδογλώσσης σκεπάζεται ολόκληρος από τα χώματα! Θαμμένος ζωντανός δεν έχει τη δυνατότητα για την παραμικρή αντίδραση και, τελικά, αφήνει την τελευταία του πνοή, εκεί μέσα στο χαντάκι. Ο συνάδελφός του Βασίλης Μποβέλος στέκεται λίγο πιο δίπλα και καθαρά από τύχη τα χώματα τον τυλίγουν μέχρι τη μέση, καταφέρνει να φωνάξει βοήθεια και να ανασυρθεί.

Το δυστύχημα συνέβη στις 12 περίπου χτες το μεσημέρι στο εργοτάξιο του νέου αερολιμένα στα Σπάτα.Εκατοντάδες μέτρα φρεατίων έχουν ανοιχτεί για να περάσουν οι αγωγοί καυσίμων. Σε ένα απ' τα χαντάκια βρίσκονται οι δυο εργάτες σε εργασίες στήριξης των αγωγών. Γύρω τους υψώνονται τέσσερα μέτρα χώματα, χωρίς να υπάρχει το παραμικρό υποστύλωμα, ούτε ένα ξυλαράκι για να τα συγκρατεί! Η τραγωδία ήταν απλώς θέμα χρόνου...

Οι φωνές του Βασίλη έφεραν κοντά τους υπόλοιπους εργάτες, που βρίσκονταν εκατοντάδες μέτρα μακριά. Διαφορετικά, ίσως και σήμερα ακόμα να μην τους είχε ανακαλύψει κανείς! Ο Βασίλης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Παπαδημητρίου για εξετάσεις, όπου διαπιστώθηκε ότι δεν είχε σοβαρό πρόβλημα. Στον τόπο του δυστυχήματος στο μεταξύ είχαν καταφθάσει δυνάμεις της Πυροσβεστικής, που χρειάστηκαν πάνω από τρεις ώρες για να ανασύρουν νεκρό τον Γιώργο Μαυροδογλώσση.

Δυο - τρία μαδέρια βαλμένα πρόχειρα στο πλάι του χαντακιού, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την ανάσυρση του νεκρού, ένας λόφος από χώματα στη μέση του χαντακιού, ένα κράνος και ρούχα δουλιάς παρατημένα δίπλα, έμεναν να θυμίζουν το τραγικό γεγονός.

Την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του υπόγειου συστήματος διανομής καυσίμων του αεροδρομίου, έχει ανατεθεί από την εταιρία "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ" στην εταιρία "Ολυμπιακή Κοινοπραξία Καυσίμων ΑΕ".Η τελευταία έχει αναθέσει το έργο στην υπεργολαβική εταιρία "Ιωάννου Παρασκευαϊδη Ελλάς",στο εργοτάξιο της οποίας εργάζονταν οι δυο εργάτες. Το Αστυνομικό Τμήμα Σπάτων διεξάγει έρευνες για τις συνθήκες του δυστυχήματος και, όπως ανακοινώθηκε, έχει συλληφθεί ο μηχανικός της εταιρίας Αθ. Χούντας,ενώ αναζητούνται ο υπεύθυνος ασφαλείας και ο εργολάβος. Ελεγχο πραγματοποίησαν και υπάλληλοι του ΚΕΠΕΚ Ανατ. Αττικής.

Οταν φθάσαμε στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου, οι πύλες ήταν κλειστές και μας παρέπεμψαν στην εταιρία "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ". Η υπεύθυνος Τύπου της εταιρίας μάς έδωσε ανακοίνωση, μας είπε ότι η εταιρία δεν έχει καμιά ευθύνη και μας παρέπεμψε στον υπεργολάβο. Επίσης, μας απαγόρευσε την είσοδο στο χώρο του δυστυχήματος, με το πρόσχημα ότι "οι πύλες ασφάλισαν, γιατί γίνονται έρευνες"... Ωστόσο, με την παρέμβαση του Παραρτήματος Εργαζομένων στο αεροδρόμιο του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας, μπήκαμε στο εργοτάξιο.

Ανακοίνωση εξέδωσε και η γερμανική πολυεθνική ΧΟΧΤΙΦ,μόνο και μόνο για "να διευκρινίσει ότι η εργολαβία που συνέβη το θανατηφόρο ατύχημα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μας"!

Ο Κ. Κωστόπουλος, πρόεδρος του Παραρτήματος που με άλλους συνδικαλιστές επισκέφθηκε τον τόπο του δυστυχήματος, θα επισημάνει: "Δεν πάρθηκαν στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας. Δεν υπήρξε, δηλαδή, αντιστήριξη των χωμάτων, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε έναν συνάδελφο. Πρέπει να πούμε ότι σε όλα τα σκάμματα μέσα στο εργοτάξιο υπάρχει το ίδιο φαινόμενο, δηλαδή πουθενά δεν έχουν παρθεί μέτρα αντιστήριξης των χωμάτων. Ο κίνδυνος και για νέα ατυχήματα είναι πολύ σοβαρός".

Την ανυπαρξία μέτρων προστασίας στη συγκεκριμένη περίπτωση, επισημαίνει και ο Γ. Βασίλαρος, νομαρχιακός σύμβουλος Ανατ. Αττικής, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΝΑΣ, και συμπληρώνει: "Γενικά στο έργο δεν παίρνονται επαρκή μέτρα προστασίας. Και αυτό είναι επακόλουθο και της πλήρους αποδιοργάνωσης των αρμόδιων υπηρεσιών της Νομαρχίας, δηλαδή της Επιθεώρησης Εργασίας και του ΚΕΠΕΚ και οι οποίες υπολειτουργούν μόνο χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι υπάλληλοι πήγαν με δικό τους μεταφορικό μέσο στο εργοτάξιο για να κάνουν έλεγχο σχετικά με τις αιτίες του συγκεκριμένου δυστυχήματος. Χρειάζεται η κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα για να ενισχυθούν οι Επιθεωρήσεις Εργασίας και ιδιαίτερα αυτές της Ανατ. Αττικής, όπου υπάρχει και μεγαλύτερη ανάγκη λόγω των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη".

Κι άλλος νεκρός οικοδόμος

Στη Λούτσα, στην οδό Ειρήνης και Γιούργα, έχασε τη ζωή του χτες το μεσημέρι ο 65χρονος οικοδόμος Βασίλης Δαρδάβαλος. Οπως ανακοίνωσε η Αστυνομία, ο θάνατός του οφείλεται σε πτώση από σκαλωσιά μεταξύ τρίτου και δεύτερου ορόφου οικοδομής.

Ντίνα ΝΤΑΒΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ