Σάββατο 8 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Με ξεκλήρισμα απειλούνται οι ναυτεργάτες!

Λίγες μέρες μετά τη μεγαλειώδη απεργία και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, 3.600 Ελληνες ναυτεργάτες απειλούνται να βρεθούν στη στεριά! Το ίδιο και 500 στα καράβια του Ποταμιάνου! Εκτακτη συνεδρίαση της ΠΝΟ ζητά η ΠΕΜΕΝ

Πρόσω ολοταχώς, προς το ξεκλήρισμα του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού έβαλαν πλώρη οι εφοπλιστές, ενώ η κυβέρνηση κρατά στο συρτάρι τις δεσμεύσεις που έλαβε απέναντι στους ναυτεργάτες κατά τη διάρκεια του δεκαήμερου απεργιακού τους αγώνα!

Ηδη "τρίζουν" οι θέσεις 3.600 ναυτεργατών- πληρώματα στα επιβατικά και τουριστικά πλοία που εκτελούν τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Πάτρα - Ιταλία,ενώ στη στεριά απειλούνται να βρεθούν και άλλοι 500 περίπου ναυτεργάτες που υπηρετούν σε οχτώ επιβατικά πλοία του εφοπλιστή Ποταμιάνου!Και αυτά μόλις λίγες μέρες μετά τη λήξη της μεγάλης πανναυτεργατικής απεργίας και τη γραπτή δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα τηρηθεί ο νόμος για τις οργανικές συνθέσεις που προβλέπονται στα επιβατικά πλοία για την απορρόφηση των ανέργων. Την ίδια ώρα επιβατικά πλοία, όπως του εφοπλιστή Παναγόπουλου και άλλων, εξακολουθούν να κινούνται με μειωμένο αριθμό πληρώματος!

Η πλοιοκτήτρια εταιρία των εφοπλιστών Κοσμά, Καραφωτιά, Καραμηνά η οποία δρομολογεί 4 πλοία στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Πάτρα - Ιταλία και απασχολεί περίπου 160 ναυτεργάτες, όπως έγινε γνωστό χτες το πρωί στην ΠΕΜΕΝ έχει ανακοινώσει προς τα πληρώματα των 4 πλοίων ότι δεν παραμείνουν για πολύ ακόμα στη θάλασσα! Σκοπός της εταιρίας είναι να προσληφθούν αλλοδαποί χαμηλόμισθοι ναυτεργάτες!Ο εφοπλιστής Ποταμιάνος εκβιάζει τους ναυτεργάτες να αποδεχτούν την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων για 8 επιβατικά πλοία του και τη μείωση των αποδοχών. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα πάρει τα πλοία του από την ελληνική σημαία και θα προσλάβει αλλοδαπούς ναυτεργάτες!

Σε αυτή την εικόνα θα πρέπει να προστεθεί ότι παρά τις δεσμεύσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα τηρηθεί ο νόμος για τις οργανικές συνθέσεις, ο ίδιος δεν έχει λάβει κανένα μέτρο και έτσι εξακολουθούν να ταξιδεύουν με μειωμένες συνθέσεις πλοία, όπως το ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ των Μινωικών Γραμμών,το επιβατικό πλοίο ΑΪΛΑΝΤ του εφοπλιστή Στρίντζη,ενώ στο πλοίο ΛΑΤΩ της εταιρίας ΑΝΕΚ ναυτολογούνται ναυτεργάτες για την τροφοδοσία και απασχολούνται ως... πωλητές στα μαγαζιά (ντιούτι φρι) του πλοίου!

Μπροστά στο όργιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας η ΠΕΜΕΝ με χτεσινή της ανακοίνωση προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητά να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας την ερχόμενη Δευτέρα "για να εξετάσουμε- όπως σημειώνεται - την κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται και να δρομολογήσουμε νέους αγώνες".

Με εξαφάνιση απειλούνται τα κατώτερα πληρώματα

Οι ναυτεργάτες των κατωτέρων πληρωμάτων είναι αυτοί που ήδη έχουν υποστεί το όργιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας και τώρα απειλούνται με ολοκληρωτική εξαφάνιση. Η ανησυχία για την ύπαρξη των κατωτέρων πληρωμάτων εκφράστηκε και κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν από κοινού τα σωματείαΠανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Θαλαμηπόλων και η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Τροφοδοσίας χτες το πρωί. Οπως αναφέρθηκε, στη διάρκεια της συνέντευξης, για πρώτη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν γραφτεί στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας700 ναύτες! Ο αριθμός αυτός, όπως εκτιμήθηκε, είναι τουλάχιστον τριπλάσιος, αφού ως γνωστό δεν καταγράφονται όλοι οι άνεργοι στους καταλόγους του ΓΕΝΕ.

"Η κυβέρνηση αντί να εφαρμόσει το νόμο για τις οργανικές συνθέσεις όπως δεσμεύτηκε - δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ενωσης των Θαλαμηπόλων Χρήστος Καταγάς - εφαρμόζει ό,τι λένε οι εφοπλιστές" και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στις συμφωνίες που αναγκάστηκαν, μετά από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, να υπογράψουν οι εφοπλιστές που δρομολογούν τα πλοία τους στη γραμμή Πάτρα - Ιταλίας. Ενας χρόνος πέρασε από τότε και το υπουργείο δεν έχει ενεργήσει για την τήρηση των συμφωνιών που θα έδιναν μια ανάσα στους άνεργους ναυτεργάτες. Από τους εκπροσώπους των τριών ναυτεργατικών σωματείων επισημάνθηκε ότι οι αγώνες των ναυτεργατών θα πρέπει να συνεχιστούν, ενώ αποδέχτηκαν και την πρόταση της ΠΕΜΕΝ να συνεδριάσει άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να καθοριστούν τα παραπέρα αγωνιστικά βήματα του κλάδου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ