Την προσοχή των καταναλωτών, που γίνονται τακτικοί πελάτες στα ινστιτούτα ή κέντρα αδυνατίσματος, εφιστά η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η οποία, προς το παρόν, διαπιστώνει - βάσει των σχετικών καταγγελιών - ότι παραπλανούν με διάφορους τρόπους και παραβιάζουν την ισχύουσα νομοθεσία. Ομως, η Γενική Γραμματεία κρατάει στο συρτάρι τις κυρώσεις που προβλέπονται από το νόμο. Συγκεκριμένα, αυτό που προκύπτει από τις καταγγελίες καταναλωτών είναι ότι οι επιχειρήσεις αυτές δεν έχουν ακόμη συμμορφωθεί με την υπουργική απόφαση, που εκδόθηκε πριν από έξι μήνες και η οποία αφορά τις προϋποθέσεις εγκατάστασης και λειτουργίας μονάδων αδυνατίσματος και διαιτολογικών μονάδων, καθώς δεν έχουν υποβάλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στις αντίστοιχες διευθύνσεις δημόσιας υγείας των νομαρχιών.
Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, από τα οποία θα κριθεί η νομιμότητα ή μη της λειτουργίας των ινστιτούτων, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπ' όψη ότι:
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές πελάτες των ινστιτούτων αδυνατίσματος υποχρεώνονται να προκαταβάλουν όλο το ποσό του προγράμματος, χωρίς να λαμβάνουν την αντίστοιχη απόδειξη, ενώ δεν τους επιστρέφονται τα χρήματα εάν αποφασίσουν να διακόψουν το πρόγραμμα. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, αναφέρεται ρητά στο συμβόλαιο ότι δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα υπαναχώρησης, πράγμα το οποίο συνιστά καταχρηστικό όρο και συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων στην επιχείρηση. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι καταναλωτές μπορούν να αρνηθούν να υπογράψουν το συμφωνητικό. Επιπλέον, να μην υπογράφουν προχρονολογημένες συναλλαγματικές και χρεωστικά δελτία πιστωτικών καρτών με ανοιχτές ημερομηνίες, αλλά να καταβάλουν το αντίστοιχο ποσό για κάθε επίσκεψη.
Παράλληλα, παραπέμπονται στην επιτροπή ανταγωνισμού οι περιπτώσεις μονοπωλιακής συμπεριφοράς κάποιων τέτοιων κέντρων. Στο επόμενο διάστημα, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θα έχει επαφή με τους εκπροσώπους του χώρου, με αντικείμενο την κατάρτιση ενός κώδικα δεοντολογίας, βάσει των προτάσεων του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών.