Σάββατο 31 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Ολα έτοιμα για το "πλιάτσικο"

"Μαγειρεύεται" στο ΥΠΕΘΟ η εισβολή των ιδιωτών στο λιμάνι

Στο "τραπέζι" των ιδιωτών θα τοποθετηθεί πρώτο το λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες! Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμη να αρχίσει τον τεμαχισμό και την παράδοση των πιο κερδοφόρων κομματιών του λιμανιού στους εφοπλιστές, οι οποίοι έρχονται πρώτοι στη... λίστα αναμονής, ενώ στον "αέρα" παραμένει η διασφάλιση της λειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος!

Οπως διαρρέεται, ήδη έχει παραδοθεί η μελέτη που είχε αναλάβει να εκπονήσει η "BANK OF AMERICA" για το επιχειρηματικό σχέδιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.Στη μελέτη, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, γίνεται λόγος για τη σύσταση θυγατρικών εταιριών στις οποίες θα συμμετέχουν ιδιώτες και οι οποίες θα αναλάβουν σημαντικές δραστηριότητες του Οργανισμού. Ταυτόχρονα, ετοιμάζεται και η μετοχοποίηση του ΟΛΠ με την εισχώρηση του 49% των μετοχών στο Χρηματιστήριο.

Σε προχθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας - σύμφωνα με όσα διέρρευσαν - δόθηκε μια "πρώτη γεύση" για το ποιες θα είναι οι δραστηριότητες που θα εκχωρηθούν στις νέες εταιρίες. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΥΠΕΘΟ, του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,του ΟΛΠ και των συμβούλων αποκρατικοποίησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα, στη σύσκεψη αποφασίστηκε να προωθηθεί στο θερινό τμήμα της Βουλής, το θεσμικό πλαίσιο για την παράδοση των δραστηριοτήτων που αφορούν στη διαχείριση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, στα κρουαζιερόπλοια, στη Ζώνη Περάματος (!) και στην... επιβατική κίνηση! Μάλιστα στο δημοσίευμα αφήνονται αιχμές για τη Ζώνη, η οποία χαρακτηρίζεται ως το "προβληματικότερο" κομμάτι του ΟΛΠ!

Στα μέσα του Αυγούστου δε, αναμένεται να γίνει και η αλλαγή της σύστασης της διοίκησης του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τον Ν.2688/99, με τον οποίο μετατρέπονται οι ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ανώνυμες εταιρίες, η διοίκηση θα είναι 9μελής και θα αποτελείται από: Τρεις εκπροσώπους του δημοσίου, δύο των εργαζομένων στις εταιρίες (ήδη έχει γίνει η εκλογή από τα σωματεία των εργαζομένων), έναν εκπρόσωπο από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) και τρεις εκπροσώπους των μετόχων.

Παράλληλα, με τα όσα επιφυλάσσονται για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει κάνει ήδη σαφές ότι το δρόμο της ιδιωτικοποίησης θα πάρουν και τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της χώρας, στρατηγικής σημασίας, με πρώτο το λιμάνι του Βόλου. Μάλιστα για το σκοπό αυτό θα κατατεθεί σχετική τροπολογία σε νομοσχέδιο που ετοιμάζεται από το υπουργείο Εσωτερικών.Στο νομοσχέδιο, όπως έχει επιβεβαιωθεί άλλωστε από το ΥΕΝ, θα προβλέπεται ότι θα δοθούν τα λιμάνια περιφερειακής σημασίας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α και Β βαθμού, εκτός από τα λιμάνια στρατηγικής σημασίας, όπως το λιμάνι του Βόλου, το οποία θα διαχειρίζεται ανώνυμη εταιρία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ