Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Λιμάνι μαύρης εργασίας ο Πειραιάς

Ακόμα και σε καράβια μια ανάσα από το ΥΕΝ, οι εφοπλιστές παρανομούν θρασύτατα σε βάρος των ναυτεργατών

Σε λιμάνι της «μαύρης εργασίας» έχουν μετατρέψει εφοπλιστές το λιμάνι του Πειραιά. Ασύδοτοι από τη φιλοεφοπλιστική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, τις πλάτες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και των λιμενικών αρχών, όχι μόνο ακινητοποιούν τα ακτοπλοϊκά πλοία όποτε θέλουν, απολύοντας μαζικά τους ναυτεργάτες και αφήνοντας στο έλεος τα νησιά, αλλά από πάνω αναγκάζουν μέρος του πληρώματος να εκτελεί επισκευαστικές εργασίες χωρίς ασφάλιση και με πενιχρό μεροκάματο!

Εκτός των άλλων, η κατάσταση παραβιάζει και κάθε κανονισμό ασφαλείας του εμπορικού λιμανιού, καθώς τέτοιου είδους εργασίες πρέπει να γίνονται αποκλειστικά σε επισκευαστική βάση. Γίνεται έτσι ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη οι ναυτεργάτες να πάρουν σύσσωμοι μέρος στην απεργία που προετοιμάζεται για το δεύτερο 15ήμερο του Φλεβάρη, προβάλλοντας το διεκδικητικό πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων. Οι ημερομηνίες της απεργίας αναμένονται να καθοριστούν σήμερα στη διάρκεια συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.

Καραμπινάτες παραβάσεις

Ειδικότερα, στις 19 Γενάρη τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» είχαν στείλει καταγγελία στον υπουργό Μ. Κεφαλογιάννη, ενημερώνοντας ότι στο πλοίο «JET FERRY 1» του εφοπλιστή Αγούδημου απασχολούνται σε εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες 8 ναυτεργάτες ανασφάλιστοι και με μεροκάματο πείνας. Το πλοίο βρίσκεται δεμένο στην καρδιά του εμπορικού λιμανιού, απέναντι από τον ηλεκτρικό σταθμό Πειραιά. Χτες αντιπροσωπεία των δύο ναυτεργατικών σωματείων, στο πλαίσιο περιοδείας, επανέλεγξε το πλοίο και εντόπισε ότι και οι επισκευαστικές εργασίες συνεχίζονταν κανονικά και οι ναυτεργάτες παρέμεναν ανασφάλιστοι!

Στο πλαίσιο της ίδιας περιοδείας, βρέθηκε ότι στο πλοίο «ΡΟΔΑΝΘΗ», επίσης του Αγούδημου, το οποίο βρίσκεται δεμένο στην Ακτή Βασιλειάδη, δίπλα από το κτίριο του ΥΕΝ, έχει απολυθεί το πλήρωμα, με εξαίρεση τον πλοίαρχο και ένα μηχανικό. Δηλαδή δεν έχει πλήρωμα ασφαλείας κατά παράβαση των κανονισμών. Και σε αυτό το πλοίο εκτελούνται εκτεταμένες επισκευές, ενώ υπάρχουν μόνο δύο ναυτεργάτες φύλακες (βατσιμάνηδες) οι οποίοι είναι ανασφάλιστοι!

Επιπλέον στις 10.30 χτες το πρωί κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά ένα ακόμα πλοίο του Αγούδημου, το «ΜΑΡΙΝΑ», με σκοπό να δέσει για την ετήσια επιθεώρηση η οποία διαρκεί 2 μήνες και υποχρεωτικά περνάνε από αυτή τη διαδικασία όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία. Ο εφοπλιστής επιχείρησε να απολύσει όλο το πλήρωμα υπηρεσιών (καμαρότους, μαγείρους κλπ.) με την αιτιολογία της «αμοιβαίας συναίνεσης» και όχι «λόγω ετήσιας επιθεώρησης». Και αυτό γιατί η απόλυση λόγω ετήσιας επιθεώρησης σημαίνει ότι ο πλοιοκτήτης είναι υποχρεωμένος μέσα σε 60 μέρες να επαναπροσλάβει τους ναυτεργάτες ή σε διαφορετική περίπτωση να τους καταβάλει αποζημίωση. Ενώ με την άλλη αιτιολογία (αμοιβαία συναίνεση) δεν καταβάλλει ούτε αποζημίωση! Η προσπάθεια του Αγούδημου αποφεύχθηκε με δυναμική παρέμβαση των δύο σωματείων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ