Τρίτη 6 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ - ΤΣΑΚΩΝΑ
Ενας ακόμη «Δρόμος Χαρατσώματος» στο κεφάλαιο

Με την ανάδειξη χτες της γαλλογερμανοελληνικής κοινοπραξίας «Απιον Κλέος» ως προσωρινού αναδόχου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση των κεντρικών οδικών αξόνων της χώρας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των διοδίων που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός και μάλιστα προκαταβολικά, πριν καν την ολοκλήρωση των έργων!

Γεμάτος ...υπερηφάνεια, άλλωστε, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε πως «με την ανάδειξη αναδόχου στη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου, ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τα 6 μεγάλα οδικά έργα του προγράμματος "Δρόμοι Ανάπτυξης"» (σ.σ. βλέπε: «Δρόμοι Χαρατσώματος»), λες και αυτοί δεν αφορούν κυρίως στην ικανοποίηση των αναγκών της ΕΕ και της αστικής τάξης της χώρας μας για γρήγορη και ανεμπόδιστη κίνηση εμπορευμάτων, εργαζομένων και κεφαλαίου...

Το καθαρό κατασκευαστικό κόστος του έργου, 283,7 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 2,098 δισ. ευρώ, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου - πέραν της παράδοσης των σταθμών διοδίων προκαταβολικά - ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή πάνω από 25%. Επίσης, παραδίδονται για εκμετάλλευση από την κοινοπραξία ήδη κατασκευασμένοι δρόμοι 81,7 χιλιομέτρων, όπως αυτός της Ελευσίνας - Κορίνθου, και της παράκαμψης Πάτρας, που στοίχισαν στον ελληνικό λαό εκατοντάδες εκατ. ευρώ. Επίσης, η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τα 8 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης και τους 10 αμφίπλευρους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών που θα αναπτυχθούν κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.

Η κοινοπραξία, που αποτελείται από τη γαλλική VINCI (διαχειρίζεται και το Ρίο - Αντίρριο), τη γερμανική «Χόχτιφ» (διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Σπάτων) και τις ελληνικές «Ελληνική Τεχνοδομική» - ΤΕΒ, ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και ΑΘΗΝΑ, δεσμεύεται να παραδώσει σταδιακά το έργο σε 70 μήνες. Για το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα δεν επιλέχθηκε νέα χάραξη, γεγονός που επικρίνεται από πολλούς ειδικούς, αλλά ένας συνδυασμός παλιάς και νέας χάραξης, όπως όμως διαβεβαιώνει ο υπουργός θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ