Τρίτη 15 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ «ORIENT QUEEN» ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ «ΛΟΥΗΣ»
Νέο έγκλημα με ένα νεκρό και ένα σακατεμένο ναυτεργάτη

Κατά την πρόσδεση στο λιμάνι της Μυκόνου έσπασε ο κάβος, ένα περίπου μήνα μετά το ναυάγιο του «SEA DIAMOND»

Ενας 24χρονος ναυτεργάτης «έμεινε στον τόπο» και ένας ακόμα δίνει μάχη για να κρατήσει το πόδι του. Αυτός είναι ο απολογισμός του ναυτεργατικού δυστυχήματος που έγινε χτες το μεσημέρι στο ελληνικό πλοίο «ORIENT QUEEN», κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης στο λιμάνι της Μυκόνου. Το πλοίο ανήκει στη «μοναδική εταιρεία που διαθέτει κρουαζιερόπλοια υπό ελληνική σημαία» και έφερε, σύμφωνα με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, «την αναγέννηση της ελληνικής κρουαζιέρας»: την εταιρεία «ΛΟΥΗΣ» του εφοπλιστή Λουίζου!

Είναι η ίδια εταιρεία, που σε συνεννόηση με το ΥΕΝ και τις αρμόδιες ελεγκτικές του αρχές, είχε εν πλω το επικίνδυνο όπως αποδείχτηκε για την ανθρώπινη ζωή «SEA DIAMOND», που από τη Μ. Παρασκευή βρίσκεται βουλιαγμένο στη θάλασσα της Σαντορίνης, με δύο αγνοούμενους και ρυπαίνοντας από τη διαρροή των καυσίμων του τη θάλασσα.

Τα στοιχεία που έχουν συλλεχτεί μέχρι στιγμής κραυγάζουν ότι πρόκειται για νέο έγκλημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Οπως έγινε και με το ναυάγιο του «SEA DIAMOND», από την πρώτη στιγμή ΥΕΝ και εταιρεία προσπάθησαν να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους.

Εγκυρες πληροφορίες λένε ότι το πλοίο προσπαθούσε αρκετή ώρα πριν το συμβάν να δέσει στο λιμάνι της Μυκόνου, καθώς είχε θαλασσοταραχή. Γύρω στις 12.30 το μεσημέρι από το «φερμάρισμα» έσπασε ο ένας κάβος, πέφτοντας με δύναμη στους δύο ναυτεργάτες, ναύτη και λοστρόμο από την Ινδονησία. Ο ναύτης όπως λένε «διαλύθηκε», ενώ ο λοστρόμος χτύπησε στα πόδια. Μετά το συμβάν, η εταιρεία αναγκάστηκε τελικά να καλέσει πλοηγό (πιλότο), κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη στιγμή.

Στη Μύκονο, αν και πρόκειται για νησί με εκατοντάδες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, δεν υπάρχει ρυμουλκό, ενώ ο Μ. Κεφαλογιάννης, με νομοθετική ρύθμιση, έχει φροντίσει να απαλλάξει τις εταιρείες από την υποχρέωση να καλείται ρυμουλκό ή πλοηγός για τον κατάπλου των πλοίων, καθώς αυτό έχει κόστος. Και έχει μεταθέσει τις ευθύνες στον πλοίαρχο, δηλαδή η χρήση ρυμουλκού ή πλοηγού γίνεται κατά την κρίση του.

Στην πεπατημένη της συγκάλυψης

Από το ΥΕΝ οι πληροφορίες που δίνονταν ήταν ότι δεν έσπασε κάβος, αλλά από ...«λάθος χειρισμούς» ο κάβος ξέφυγε από την μπίντα του λιμανιού! Το δελτίο Τύπου της εταιρείας το μόνο που αναφέρει είναι ότι το «συμβάν» «εκ πρώτης όψεως φαίνεται να οφείλεται στους ισχυρούς ανέμους που επικρατούσαν στην περιοχή»...

Το «ORIENT QUEEN», με έτος κατασκευής το 1968, ερχόταν από Κωνσταντινούπολη και θα συνέχιζε για Πάτμο, Κουσάντασι, Ρόδο, Ηράκλειο, Θήρα, με κατάληξη τον Πειραιά, με 549 επιβάτες. Στις 7 Μάη ύψωσε την ελληνική σημαία και όπως αναφερόταν σε δελτίο Τύπου της εταιρείας, η «ΛΟΥΗΣ» «αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την εμπιστοσύνη και την έμπρακτη υποστήριξή της προς τους Ελληνες αξιωματικούς και τα ελληνικά πληρώματα». Από τους 322 ναυτεργάτες πλήρωμα, οι Ελληνες, δηλαδή οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα, ήταν 62!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ