Παρασκευή 20 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΛΙΑΚΟΣ - ΚΛΕΙΔΙ
Στη Βουλή η αποικιοκρατική σύμβαση

Κατατέθηκε για κύρωση χτες στη Βουλή η πέμπτη κατά σειρά αποικιοκρατικού τύπου «σύμβαση παραχώρησης», που αφορά τον οδικό άξονα Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, που θα χαρατσώσει διπλά το λαό: και για την κατασκευή και για τη χρήση. Μάλιστα, το έργο περιλαμβάνει και το τμήμα των Τεμπών, στο οποίο οι οδηγοί, ύστερα από 54 μήνες θα πληρώνουν τα πιο ακριβά διόδια στο εθνικό οδικό δίκτυο, που θα ανέρχονται σε 5 λεπτά το χιλιόμετρο, χωρίς ΦΠΑ και χωρίς να υπολογίζονται οι προσαυξήσεις λόγω πληθωρισμού μέχρι τότε!

Η ιδιωτική κοινοπραξία, στην οποία μετέχουν η γερμανική «Χόκτιφ», η γαλλική «Βινσί» και οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες «Ελληνική Τεχνοδομική - Ακτωρ», «J&P ΑΒΑΞ», «Αθηνά» και «ΑΕΓΕΚ», θα κατασκευάσει νέο αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, κυρίως σε σήραγγες και γέφυρες στο ύψος των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Θα εκμεταλλεύεται, όμως, για 30 χρόνια και άλλα 205 χιλιόμετρα του υπάρχοντος αυτοκινητοδρόμου, από τον οποίο θα εισπράττουν διόδια αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης!

Το κόστος των έργων (μελέτες και κατασκευή) ανέρχεται σε 1,05 δισ. ευρώ. Η συμμετοχή της κοινοπραξίας σ' αυτό θα είναι μόλις 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή 10%, έναντι 278 εκατ. ευρώ που θα καταβάλει το ελληνικό δημόσιο σε τρεις προκαθορισμένες δόσεις, ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από δάνεια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ