Τρίτη 11 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Ολοκληρώθηκε στις «πλάτες» των συμβασιούχων

Οι συμβασιούχοι του Νομισματικού Ταμείου, τον Ιούνη του 2005
Οι συμβασιούχοι του Νομισματικού Ταμείου, τον Ιούνη του 2005
Τι απόμεινε στην κυβέρνηση να «επιδείξει» στον τομέα του Πολιτισμού, όταν παραμονές εκλογών «ενταφιάζει» την ελπίδα των ανασφάλιστων καλλιτεχνών για σύνταξη, αποχαρακτηρίζει αρχιτεκτονικά μνημεία για χάρη του νέου μουσείου Ακρόπολης και αδιαφορεί που το θέατρο «Βαφείο» (βλέπε τέλος του κειμένου) βγαίνει στο «σφυρί»; Μουσειακό «έργο»!

Ετσι, το ΥΠΠΟ ανακοίνωσε χτες ότι ολοκληρώθηκε η «αποκατάσταση και μετατροπή του Ιλίου Μελάθρου σε Νομισματικό Μουσείο» και η εγκατάσταση της μόνιμης έκθεσης «Ιστορία του Νομίσματος».

Το Νομισματικό Μουσείο στεγάστηκε το 2003 στο Ιλίου Μέλαθρον, ενώ από το 1998 λειτουργούσε έκθεση αρχαίου ελληνικού νομίσματος. Οι εργασίες περιλάμβαναν: Αποκατάσταση της εξωτερικής όψης του κτιρίου, συντηρήσεις τοιχογραφιών και ψηφιδωτών, τοποθέτηση ανελκυστήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα κλπ. Ο υπουργός Πολιτισμού δήλωσε: «Παραδίδουμε ένα εξαιρετικό μνημείο αρχιτεκτονικής», όπου «θα λειτουργήσει υποδειγματικά ένα μοναδικό στο είδος του μουσείο στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στον κόσμο».

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση, πριν δύο χρόνια, στο πλαίσιο του αντιδραστικού νομοσχεδίου για τον Οργανισμό του ΥΠΠΟ, που απέσυρε λόγω των αντιδράσεων, σχεδίαζε να γίνει το Νομισματικό Μουσείο, όπως και άλλα εννέα μεγάλα μουσεία της χώρας, ΝΠΔΔ, απλώς «εποπτευόμενο» από το ΥΠΠΟ. Δηλαδή τα οδηγούσε στην ιδιωτικοποίηση, με αναζήτηση ...«χορηγών», ώστε να επιβιώσουν. Το γεγονός ότι η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς είναι στρατηγικός στόχος του ευρωενωσιακού κεφαλαίου σημαίνει ότι η απειλή και για τα μουσεία παραμένει. Και θυμίζουμε ότι το παραπάνω έργο έγινε στις «πλάτες» δεκάδων συμβασιούχων συντηρητών του ΥΠΠΟ, οι οποίοι το 2005, επί μήνες απλήρωτοι, είχαν επιστρέψει στη δουλιά τους με ασφαλιστικά μέτρα και εργάζονταν με επίσχεση εργασίας.

«Υποδεχόμενοι» αγωνιστικά την τότε ηγεσία του ΥΠΠΟ (της σημερινής κυβέρνησης) σημείωναν ότι «για τη δημιουργία αυτών των μουσείων και για την πραγματοποίηση των περισσότερων έργων του ΥΠΠΟ εργάζονται σχεδόν αποκλειστικά συμβασιούχοι (...). Οι υπάρχοντες συμβασιούχοι χαρακτηρίζονται περιττοί και απολύονται, ενώ εξαγγέλλεται αντικατάστασή τους από συμβασιούχους νέου τύπου (π.χ. προγράμματα stage, ημιαπασχόληση κλπ.), με ακόμη λιγότερα δικαιώματα και χωρίς καμία προοπτική. Το ΥΠΠΟ αξιοποιεί το έμπειρο και εξειδικευμένο δυναμικό του "τακτοποιώντας" το σε μόνιμες θέσεις στο ταμείο ανεργίας». Σα να μην πέρασαν δύο χρόνια δηλαδή...

  • Δεκάδες διανοούμενοι, δημιουργοί, καλλιτέχνες, μεταξύ άλλων και ξένοι ηθοποιοί και πανεπιστημιακοί, έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής κείμενο υποστήριξης στο θέατρο «Βαφείο», που η Κτηματική Εταιρία Δημοσίου το βγάζει σε πλειστηριασμό στις 18/9 (βλ. «Ρ» 8/9). Οι υπογράφοντες ζητούν από την πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να παρέμβουν για την ακύρωση του πλειστηριασμού, τη διατήρηση της καλλιτεχνικής χρήσης του χώρου και τη διάσωση του ιστορικού κτιρίου (χρονολογείται από το 1885), εντός του οποίου στεγάζεται το θέατρο.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ