Τρίτη 11 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ εμπορο-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Είναι γνωστό, πως το ΥΠΠΟ, με πράσινους ή μπλε, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαπενταετία, δεν ευτύχησε να έχει μια ηγεσία που να σέβεται την ιστορία και τον πολιτισμό αυτού του τόπου. Ολοι όσοι πέρασαν από τον υπουργικό αυτό θώκο, αντιμετώπισαν την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, ως αντικείμενο κερδοφορίας, αυθαιρεσίας, προσωπικής ρουσφετολογίας.

Με την ευλογία των πάγιων καρεκλοκένταυρων, επέλεξαν ή υιοθέτησαν την επιλογή του προκατόχου. Προώθησαν την περισσότερο δαπανηρή «εύκολη λύση», για ανεπίτρεπτες χωροθετήσεις, πάντα με την πρόφαση του κατεπείγοντος, άλλοτε των Ολυμπιακών Αγώνων, άλλοτε της «επικείμενης» επιστροφής των κλεμμένων γλυπτών του Παρθενώνα και, δε δίστασαν να χτίσουν πάνω σε ιστορικούς ή αρχαιολογικούς χώρους, όπως στο χώρο της ιστορικής μάχης του Μαραθώνα το Κωπηλατοδρόμιο, ή στον αρχαιολογικό χώρο του οικοπέδου Μακρυγιάννη το Νέο Μουσείο Ακρόπολης (ΝΜΑ), για να αναφερθούμε στα δύο περισσότερο κραυγαλέα παραδείγματα. Ετσι καταρράκωσαν κάθε έννοια προστασίας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, της οποίας όφειλαν να είναι θεματοφύλακες και έδωσαν ένα άθλιο μάθημα σε επίδοξους μιμητές τους, της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

Η επιλογή του οικοπέδου Μακρυγιάννη, για την ανέγερση του ΝΜΑ, είναι μια αμαρτία που πλησιάζει τις τρεις δεκαετίες. Η αντίδραση του τεχνικού κόσμου επίσης. Σήμερα το Μουσείο προβάλλει τον αυθάδη όγκο του αντίκρυ στον Παρθενώνα, δικαιώνοντας τους πολύχρονους αγώνες όσων το πρόβλεψαν και προσπάθησαν να το αποτρέψουν. Σήμερα μερικά μόνο από τα αδιέξοδα είναι ορατά. Ενα από αυτά είναι ότι το τεράστιο κτίριο ασφυκτιά μέσα στο οικόπεδο. Η φιλολογία όλων όσοι μιλούσαν για «οπτικό διάλογο» ανάμεσα στον Παρθενώνα και το ΝΜΑ, μοιάζει γελοία:

  • Γιατί οι επισκέπτες του Μουσείου, δεν κοιτούν από τα παράθυρά του για να επαληθεύουν την αρχική θέση των εκθεμάτων, πράγμα έτσι ή αλλιώς αδύνατο. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, τότε τα εθνικά μουσεία όλου του δυτικού κόσμου δε θα ήταν πλήρη κλεμμένων εκθεμάτων από άλλες χώρες...
  • Εξάλλου είναι αδύνατος κάθε «διάλογος», ανάμεσα σε ένα κτίριο - διαχρονικό αριστούργημα της αρχιτεκτονικής, που προβάλει στους αιώνες με τη χάρη και την ομορφιά της γκαζέλας κι ενός άλλου που το όμοιό του στο ζωικό βασίλειο είναι ο... ιπποπόταμος.

Κι όμως. Σε αυτό το γελοίο επιχείρημα στηρίχτηκαν οι ιθύνοντες για να μην ψάξουν για μια λογική θέση για το Μουσείο. Και ενός κακού ελθόντος μύρια έπονται... Ενώ το αδιέξοδο κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν έχει ακόμα προκύψει, η αυθαιρεσία συνεχίζεται:

Ο σημερινός ο υπουργός πολιτισμού κ. Βουλγαράκης, με την αναλγησία των προκατόχων του, δεκαέξι μέρες πριν εγκαταλείψει την «καρέκλα» λόγω των εκλογών, τη μέρα των ανύπαρκτων υπουργικών παραιτήσεων για λόγους ευαισθησίας, μπροστά στην ασύλληπτη απανθράκωση χωριών, ανθρώπων, ζώων, καλλιεργειών, δασών και τη γενική περιβαλλοντική καταστροφή από τις πυρκαγιές, στις 30 Αυγούστου, αποφάσισε την κατεδάφιση διατηρητέου κτιρίου, όμορου με το ΝΜΑ, ανοίγοντας το δρόμο για την κατεδάφιση ενός ακόμα κηρυγμένου από το ΥΠΕΧΩΔΕ διατηρητέου (κτίρια Αρεοπαγίτου 17 και 19).

Ετσι ακριβώς! Τη μέρα που η ύπαιθρος και η εθνική οικονομία μέσα από τα αποκαΐδια προσπαθούσαν να μετρήσουν τις πληγές τους, εκείνος αποφάσισε να φορτώσει τον κρατικό προϋπολογισμό με περίπου δύο δισ. ευρώ, για την απαλλοτρίωση των διατηρητέων ως μνημείων της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς κτιρίων, ώστε να αυξηθεί η «ανταποδοτικότητα» του Μουσείου, με την απρόσκοπτη θέα προς την Ακρόπολη και την κερδοφορία, του έτσι κι αλλιώς εκτός τόπου, καφε-εστιατορίου του! Στις αιτιάσεις της κατεδάφισης αναφέρει και τη συνέχιση της ανασκαφής για την αποκάλυψη αρχαιοτήτων «αναπόσπαστης ενότητας» με τα ήδη αποκαλυφθέντα... Επί των οποίων χωρίς αιδώ χτίστηκε το Μουσείο!!!

Μην πεις τίποτα! Μαύρισε τους!


Ρένα ΛΕΥΚΑΔΙΤΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ