Η στήριξη στο ΚΚΕ είναι μονόδρομος για την προοδευτική διανόηση και τους καλλιτέχνες που αρνούνται τη μετατροπή της σκέψης και της δημιουργίας σε εμπόρευμα!
Eurokinissi |
Τι είπε την Πέμπτη στους Βορειοελλαδίτες ο πρωθυπουργός; «Επεκτείνεται το Μέγαρο Μουσικής και προχωρά η αποκατάσταση του "Αλκαζάρ". Γίνονται έργα στο Αγιο Ορος και αναδεικνύονται τα ιστορικά κάστρα στο νομό». Τι είπε προχτές στην Αθήνα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ; «Απευθυνόμαστε στον πνευματικό κόσμο, στους ανθρώπους του πολιτισμού, της επιστήμης, της δημιουργίας. Απευθύνομαι σε σας και σας καλώ: Πάμε μαζί, να αναδείξουμε τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό».
Ο πρώτος απλώς ομολόγησε τις προτεραιότητές του στον Πολιτισμό. Αυτές των «Μεγάρων» και όσων στοιχείων της πολιτιστικής κληρονομιάς εντάσσονται σε κοινοτικά προγράμματα με ιδεολογικό στόχο την «κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα» και έργα τουριστικής βιτρίνας. Αλλωστε, και τα δύο κόμματα δήλωσαν στα προγράμματά τους τη σύνδεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με την κερδοφορία του τουριστικού κεφαλαίου. Αραγε, τι να σκέφτονταν οι νέες φουρνιές συμβασιούχων του ΥΠΠΟ όταν τον άκουγαν; Τι σκέφτεται ο ανασφάλιστος εικαστικός, που τον Αύγουστο έμαθε μέσω του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών ότι η κυβέρνηση προτίθεται να τον αφήσει ανασφάλιστο; Τι να σκέφτονταν οι φοιτητές στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ που τείνει να γίνει το πιο σύντομο ακαδημαϊκό ανέκδοτο, ενώ ούτε κατά διάνοια πλησιάζει το αίτημα για Ακαδημία Κινηματογράφου; Γιατί δε μίλησε για το «κολλημένο» επί δεκαετίες 0,5% επί του προϋπολογισμού για τον Πολιτισμό; Για τις παραχωρήσεις μνημείων και αρχαιολογικών χώρων για δεξιώσεις του κεφαλαίου; Για την «Ακαδημία Τεχνών», αδιαβάθμητη εκπαιδευτικά και με δίδακτρα; Για το «Κέντρο Θεάτρου - Χορού» που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και τόσα άλλα; Για τη δημόσια πολιτιστική περιουσία, όπως τα νεοκλασικά κτίρια στην Πλάκα, ιδιοκτησίας του ΥΠΠΟ, που ο Γ. Βουλγαράκης χαρακτήρισε ...«βαρίδια»;
Ο δεύτερος προσπάθησε να «ψαρέψει» σε «θολά νερά». Λες και δεν ήταν το ΠΑΣΟΚ που γέμισε την κρατική πολιτιστική πολιτική με ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ, προετοιμάζοντας το πέρασμα του συνόλου της κρατικής διαχείρισης σε ιδιωτικοοικονομική βάση. Που καθιέρωσε και γιγάντωσε την εργασιακή ομηρία και το καθεστώς «γαλέρας» στο ΥΠΠΟ, πρωτοστάτησε σε ευρωενωσιακό επίπεδο στην «κωδικοποίηση» του περάσματος της σύγχρονης δημιουργίας στις «πολιτιστικές βιομηχανίες». Λες και δεν ήταν αυτός που στις προηγούμενες εκλογές συνέκρινε τον σύγχρονο πολιτισμό ...με τις εξαγωγές του χάλυβα στην Αγγλία. Λες και δεν ήταν το ΠΑΣΟΚ που απέκοψε μεγάλα μουσεία μας από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, χάριν της ...«ευελιξίας».
Ας μην ξεχάσουν, τέλος, οι εργάτες του Πνεύματος ότι ως αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ υπερψήφισε το νόμο για την «πολιτιστική χορηγία», ενώ για το «Κέντρο Θεάτρου - Χορού» «διαφώνησε», επειδή η ιδιωτικοποίηση δεν έγινε «σαλαμοποιημένα». Και τελευταίο «δείγμα γραφής» η πρόταση Παπανδρέου για τη ...«Νέα Ολυμπία» των πολυεθνικών της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.