Η ισορροπία που προσωρινά υπάρχει στη σκακιέρα, ανατρέπεται χάρη στην ενίσχυση, στο αδύνατο σημείο του αντιπάλου, ενός νέου κομματιού. Φυσικά, για να το πετύχει αυτό κανείς χρειάζεται καλός συντονισμός των επιτιθέμενων δυνάμεων, καθώς επίσης και παρεμπόδιση της συνεργασίας των αμυντικών κομματιών του αντιπάλου, που συχνά το ένα μπλέκεται στα πόδια του άλλου.
Στο διάγραμμα αυτού του κειμένου παρουσιάζουμε μία χαρακτηριστική περίπτωση, όπου μόνο ένα κομμάτι μπορεί να δημιουργήσει πανικό στις αντίπαλες γραμμές, με αποτέλεσμα οι επιτιθέμενες δυνάμεις να εκμεταλλευτούν τη σύγχυση που θα επακολουθήσει.
Παίζουν τα μαύρα με ένα πιόνι περισσότερο, αλλά με τα λευκά κομμάτια να κυριαρχούν στο κέντρο της σκακιέρας, χωρίς βέβαια, να απειλούν τον «Αγ2» λόγω του ότι ο Πδ2 υποστηρίζει τον Πδ6. Τι έπαιξαν εδώ τα μαύρα και κέρδισαν;
Στη θέση που ακολουθεί με αλγεβρικά σύμβολα, την κίνηση έχουν τα μαύρα και ξαφνιάζουν τον αντίπαλό τους. Τι έπαιξαν; Λευκά: Ρη1, Βθ3, Πα1, Πε1, Ιζ1, Ιε4, Αγ1, Αγ2, Στρ. α2, β2, γ3, δ3, ζ3, η3, θ2 (15). Μαύρα: Ρθ8, Βδ7, Πα8, Πζ8, Ιε7, Ιζ5, Αγ6, Αη7, Στρ. α6, β5, γ7, δ6, ε5, η6, θ6 (15).
Απαντήσεις στο θέμα «Πραγματικός ή φαινομενικός κίνδυνος»: Στο διάγραμμα μετά από 1. Αβ5 α6! 2. Βθ5 αβ5! 3. Βθ7 + Ρζ7 με επιπλέον υλικό. Στο 2ο έχουμε 1. Ιδ6 Πζ8 με καλύτερο παιχνίδι για τα λευκά.