Κυριακή 23 Σεπτέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ» ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ετοιμάζεται νέα αντιδραστική επέλαση

Η επιτάχυνση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός αφορά άμεσα και στον Πολιτισμό

Γρηγοριάδης Κώστας

Με το χειρότερο τρόπο θα επιχειρήσει να «κλείσει» τα ανοιχτά «μέτωπα» στον Πολιτισμό η κυβέρνηση και μάλιστα άμεσα, όπως άλλωστε επιβάλλει η ΕΕ, στην πολιτική της οποίας «ορκίζονται» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά και όπως προανήγγειλε ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής το βράδυ της περασμένης Κυριακής για το σύνολο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων: Αμεση συνέχιση των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων.

Οι εργαζόμενοι στο υπουργείο Πολιτισμού, μόνιμοι και συμβασιούχοι, η προοδευτική διανόηση και οι καλλιτέχνες, οι δημιουργοί κάθε κλάδου, οι σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών δεν (πρέπει να) έχουν αυταπάτες ότι η κυβέρνηση «ξέχασε» ζητήματα όπως το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο, το νέο Οργανισμό του ΥΠΠΟ, την «Ακαδημία Τεχνών», τη δημόσια ακίνητη περιουσία του ΥΠΠΟ κ.ά. Δεν πρόκειται να κάνει «πίσω» στη συνέχιση και επέκταση, εμβάθυνση και - γιατί όχι - θεσμοθέτηση της εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, στη σύνδεσή της με την κερδοσκοπία του κεφαλαίου στον Τουρισμό, στη μαζική ή με «δόσεις» αλλαγή του προσανατολισμού της διαχείρισης του Πολιτισμού με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αντιδραστικά δείγματα «γραφής»

Τα πολύ πρόσφατα δείγματα «γραφής» για το τι έπεται, «φρόντισε» να τα δώσει απροκάλυπτα η ίδια η κυβέρνηση λίγες βδομάδες έως και λίγες μέρες πριν τις εκλογές:

  • Μέσα στον Αύγουστο προανήγγειλε την υπονόμευση του συνταξιοδοτικού των ανασφάλιστων καλλιτεχνών μέσω του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που μπορεί να «πάγωσε» λόγω εκλογών, αλλά οι καλλιτέχνες θα το βρουν μπροστά τους.
  • Μέσα στο Σεπτέμβρη, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε υπέρ της παραχώρησης του Φρουρίου της Κέρκυρας για «εκδήλωση» των διευθυντών της «MOTOROLA», ενώ «κόλλησε» στα τυπικά πριν γνωμοδοτήσει υπέρ και της παράδοσης της ξενάγησης στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας «WIND» μέσω κινητών τηλεφώνων και με πεδίο κερδοσκοπίας την Ακρόπολη και εν γένει το ιστορικό κέντρο της Αθήνας.
  • Τέλη Αυγούστου ο Γ. Βουλγαράκης υπέγραψε τον αποχαρακτηρισμό των δύο διατηρητέων επί της Δ. Αεροπαγίτου ανοίγοντας το δρόμο για την κατεδάφισή τους προς όφελος του νέου μουσείου Ακρόπολης.
  • Μέσα στο Σεπτέμβρη η Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου αποφάσισε να βγάλει στο «σφυρί» το χώρο που στεγάζεται το Θέατρο «Βαφείο», ξεπουλώντας το κτίριο του 19ου αιώνα το οποίο θα μπορούσε και θα έπρεπε να κηρυχτεί διατηρητέο εδώ και δεκαετίες.
  • Με τα αποκαΐδια ακόμη να καπνίζουν, η κυβέρνηση ανήγγειλε την εμπορευματοποίηση της Αρχαίας Ολυμπίας μέσω της κατασκευής «διεθνών αθλητικών κέντρων» τα οποία φυσικά θα είναι υπό την «εποπτεία» των πολυεθνικών - «χορηγών» της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

Τα παραπάνω, επαναλαμβάνουμε, είναι η αντιδραστική «σοδειά» λίγων βδομάδων πριν, αφού η κυβέρνηση μπήκε από τον Μάρτη του 2004 στα «γεμάτα», σε μια προφανή προσπάθεια να πείσει το κεφάλαιο για τη συνέπειά της στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του. Ετσι είναι σαφές, πως ό,τι δεν μπόρεσε να προχωρήσει τα τελευταία 3,5 χρόνια, θα προσπαθήσει να το «τρέξει» τώρα. Αλλωστε, πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι η κατά «μέτωπο» επίθεση δε φέρνει αποτέλεσμα, όπως έδειξαν οι νομοθετικές της απόπειρες με το νέο Οργανισμό του ΥΠΠΟ και για τον κινηματογράφο που «έπεσαν» σε «τοίχο» αντιδράσεων. Η κίνηση τακτικής με την υπουργοποίηση του Γ. Βουλγαράκη στο ΥΠΠΟ, την αποπομπή του Π. Τατούλη από υφυπουργό και την υιοθέτηση ενός προπαγανδιστικού «στιλ» τύπου «όλοι μαζί» προς τους ανθρώπους του Πολιτισμού, αφ' ενός στόχευε στο να «διασκεδάσει» τις αντιδράσεις και αφ' ετέρου στο να αναζητήσει «προθύμους» για το απαραίτητο πολιτικό «άλλοθι». Είναι χαρακτηριστικό, ότι ενώ «πέρασε» στα «μουλωχτά» την υπαγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου στο νόμο περί ΔΕΚΟ, αντιμετωπίζοντας έτσι και θεσμικά την ελληνική κινηματογραφία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, και ενώ όταν μαθεύτηκε οι κινηματογραφιστές αντέδρασαν έντονα, πολύ γρήγορα το ΥΠΠΟ προχώρησε στο ψευδεπίγραφο κινηματογραφικό «συνέδριο» με ορισμένους από τους «οργισμένους διαφωνούντες» να τρέχουν στις «συνεδριακές εργασίες» στο Μέγαρο Μουσικής.

Τι έπεται

Αυτό που αναμένεται τώρα είναι να προχωρήσει στο, προαναγγελθέν, νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο που δε θα αλλάζει στο παραμικρό την αντιδραστική ουσία του προηγούμενου, ενώ δεν πρόκειται βέβαια να αγγίξει καν την υπαγωγή του ΕΚΚ στο νόμο περί ΔΕΚΟ.

Επιπλέον:

  • Θα επιταχύνει την ιδιωτικοποίηση της καλλιτεχνικής παιδείας με την «Ακαδημία Τεχνών» που μπορεί να έμεινε στα «αζήτητα» το προηγούμενο διάστημα αλλά δεν «ξεχάστηκε».
  • Θα γιγαντωθεί η εργασιακή ομηρία στο ΥΠΠΟ με νέες «φουρνιές» συμβασιούχων. Μάλιστα ο «χορός» ξεκίνησε λίγο πριν τις εκλογές με την ανακοίνωση για πρόσληψη νέων ωρομισθίων στην Αρχαία Ολυμπία. Μην ξεχνάμε και την τροπολογία που πέρασε τον περασμένο Χειμώνα και με την οποία οι προσλήψεις ωρομισθίων «περνούν» στη δικαιοδοσία των κεντρικών διοικήσεων του ΥΠΠΟ, αποδεικνύοντας και έτσι ότι η εργασιακή «γαλέρα» θα συνεχιστεί... «συγκεντροποιημένα».
  • Θα επανέλθει στο προσκήνιο το ζήτημα της μεταφοράς του ΥΠΠΟ στις πρώην καπναποθήκες του Κεράνη στο Ρέντη, κατά της οποίας έχουν ταχθεί σύσσωμοι οι εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟ. Παράλληλα, μένει ανοιχτό το θέμα των ακινήτων του ΥΠΠΟ στην Πλάκα τα οποία πριν λίγους μήνες ο Γ. Βουλγαράκης είχε χαρακτηρίσει «βαρίδια» προαναγγέλλοντας το ξεπούλημά τους ή την εμπορευματική χρήση τους.
  • Εχοντας και την ψήφο του ΠΑΣΟΚ στο νόμο για την «πολιτιστική χορηγία», αναμένεται να επεκταθεί η «εισβολή» του κεφαλαίου στην πολιτιστική κληρονομιά και στη σύγχρονη δημιουργία.
  • Αναμένεται να προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που καταργεί, ουσιαστικά, το δικαίωμα των ανασφάλιστων καλλιτεχνών στη σύνταξη.
  • Δεν πρόκειται να «φρενάρει» τη «φάμπρικα» των παραχωρήσεων μνημείων και αρχαιολογικών χώρων στο κεφάλαιο... για τις δεξιώσεις του.

Το πιθανότερο είναι επίσης να συνεχιστεί, ανεξαρτήτως προσώπων στην ηγεσία του ΥΠΠΟ, και η πολιτική σπέκουλα με τις επιστροφές των αρχαιοτήτων, τομέας που ήταν και το «βαρύ» προπαγανδιστικό «πυροβολικό» του Γ. Βουλγαράκη. Εδώ πρέπει να θυμίσουμε για πολλοστή φορά ότι η ΝΔ, ακολουθώντας την επικίνδυνη τακτική του ΠΑΣΟΚ, κινείται σε αυτόν τον τομέα με τη λογική των «συνεργασιών» και «ανταλλαγμάτων» ακόμη και όταν η Ελλάδα απαιτεί επιστροφές από «αμαρτωλά» ιδρύματα όπως το Μουσείο Γκετί.

Ο γενικός αντιδραστικός ιδεολογικο-πολιτικός προσανατολισμός της ΝΔ και στον τομέα του Πολιτισμού θα παραμείνει αναλλοίωτος. Από την άλλη, η πλούσια αγωνιστική πείρα που μάζεψε το κίνημα των καλλιτεχνών επιβάλλεται να μετουσιωθεί σε νέες αγωνιστικές πρωτοβουλίες, αφού, τα παραπάνω μέτωπα και αυτός ο προσανατολισμός του συστήματος είναι γνωστά. Οι επιτυχίες του κινήματος κατά των νομοσχεδίων για τον Οργανισμό του ΥΠΠΟ και του κινηματογράφου, κατά της παραχώρησης της Στοάς του Αττάλου στη «VODAFON» και του Ναού του Ποσειδώνα στην «BMW», οι συνεχείς αγώνες των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ, είναι μια καλή παρακαταθήκη που θα «μουσειοποιηθεί» χωρίς τη συνέχειά της.

Τα νεότερα... στο δρόμο του αγώνα!


Γρηγόρης ΤΡΑΓΓΑΝΙΔΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ