Σάββατο 10 Νοέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
Επιλογές
Ντοστογιεφσκική «Ημερη»

Την «Ημερη» του Ντοστογιέφσκι θα ανεβάσει (12/11) η «Νέα Σκηνή» του Λευτέρη Βογιατζή, στο «Θέατρο της οδού Κυκλάδων». Η θεατροποίηση της νουβέλας ήταν παλιός στόχος του Λ. Βογιατζή, ο οποίος χρόνια πριν μετέφρασε (από τα ρωσικά) το κείμενο.

Στην παράσταση χρησιμοποιούνται δύο συστήματα προβολής και τέσσερα LCD monitors.

Οι βιντεοπροβολές είναι δημιούργημα του Γιώργου Σκεύα. Συνεργάτρια στη μετάφραση (από τα γαλλικά) η Ειρήνη Λεβίδη. Τα σκηνικά - κοστούμια είναι της Χλόης Ομπολένσι. Η διασκευή - σκηνοθεσία του Λ. Βογιατζή, ο οποίος υποδύεται τον ενεχυροδανειστή, με μόνο θεατή την Ελενα Τοπαλίδου. Οι φωτισμοί είναι του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Ο Ντοστογιέφσκι εμπνεύστηκε τη νουβέλα (1876) από μια μικρή δημοσιογραφική είδηση. Την αυτοκτονία μιας νεαρής. Στο έργο του Ντοστογιέφσκι παρακολουθούμε το σταδιακό μετασχηματισμό της δημοσιογραφικής είδησης σε λογοτέχνημα, που πραγματώνει το γεγονός μπροστά στα μάτια του θεατή.

Εισαγωγικά ο Ντοστογιέφσκι συνοψίζει το έργο ως εξής: «Φανταστείτε ένα σύζυγο - και σ' ένα τραπέζι απάνω να κείτεται η γυναίκα του, που αυτοκτόνησε - πάν' κάτι ώρες, πηδώντας από το παράθυρο. Είναι ανάστατος, δεν μπορεί να μαζέψει το μυαλό του. Πηγαινοέρχεται από τη μια κάμαρα στην άλλη, πασχίζοντας να συλλάβει το τι έγινε, "να μαζέψει τις σκέψεις του σ' ένα σημείο". Χώρια όλα τ' άλλα, έχουμε να κάνουμε και μ' έναν αρρωστημένα υποχόνδριο, από εκείνους που μιλάνε μόνοι τους με τον εαυτό τους. Και νάτον που μονολογεί, ξετυλίγει την όλη υπόθεση, την ξεδιαλύνει ο ίδιος στον εαυτό του. Παρότι ο λόγος του φαινομενικά έχει συνοχή, οι αντιφάσεις ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα είναι απανωτές. Πότε πιάνει να δικαιολογεί τον εαυτό του, πότε να κατηγοράει εκείνη (...). Σ' αυτόν τον δύσμοιρο φανερώνεται η αλήθεια αρκετά καθαρά και οριστικά, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τον ίδιον».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ