Κυριακή 10 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αθικτη η αντιδραστική ουσία της «μεταρρύθμισης»

Ως «μερεμέτια σ' ένα σαθρό από τα θεμέλιά του οικοδόμημα» χαρακτήρισε το ΚΚΕ, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ, τα νέα μέτρα σχετικά με το εξεταστικό σύστημα, που ανακοινώθηκαν προχτές από τον υπουργό Παιδείας.

Οι «βελτιωτικές» ρυθμίσεις είναι συνοπτικά οι εξής: μείωση των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων στη Β΄ Λυκείου σε 9 από τα 14 που είναι σήμερα και στη Γ΄ Λυκείου σε 9 από 12-13 που είναι σήμερα. Ωστόσο, αυτό ούτε τα φροντιστήρια θα μειώσει ούτε θα φέρει πίσω τους μαθητές που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν στο Λύκειο.

Παράλληλα, το απολυτήριο Λυκείου «αποσυνδέεται» από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποσυνδέεται και το Λύκειο από αυτή. Ετσι, για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών, απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον 9,5 και προκύπτει από το σύνολο των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συνυπολογιζόμενου και του προφορικού βαθμού, είτε αυτά εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο, είτε σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Διατηρείται η προσαρμογή προφορικής και γραπτής βαθμολογίας με τις τρεις και πέντε μονάδες και για τα ενδοσχολικά και τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ο μέσος όρος του απολυτηρίου προκύπτει από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Αν ο βαθμός της Β΄ Λυκείου είναι μικρότερος από αυτό της Γ΄ τάξης, δεν υπολογίζεται για την εξαγωγή του μέσου όρου απολυτηρίου.

Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνεται με το γενικό μέσο όρο που θα προκύπτει μόνο από τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά, συμπεριλαμβανόμενης και της γραπτής και της προφορικής βαθμολογίας σε αυτά, καθώς και από το βαθμό στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που διατηρούνται ως έχουν. Ο γενικός μέσος όρος των μαθημάτων που θα εξετάζονται πανελλαδικά πολλαπλασιάζεται επί 8, ο βαθμός του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου 0,7 .

Με τις παραπάνω, τεχνοκρατικής φύσης, ρυθμίσεις, γίνεται φανερό ότι ο στόχος του αντιδραστικού εγχειρήματος της κυβέρνησης δε θίγεται στο ελάχιστο. Δηλαδή η υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης και η μείωση της ροής προς την ανώτατη παιδεία προς όφελος του μοντέλου της φτηνής επαγγελματικής εκπαίδευσης και ψευτοκατάρτισης, όπως απαιτεί η οικονομία της αγοράς, είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Οπως διεκδικούν και οι συνεπείς αγωνιστικές δυνάμεις του εκπαιδευτικού κινήματος, η πραγματική αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, θα προέλθει μόνο με την κατάργηση των κατευθύνσεων, την αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και τη μετάθεση του συστήματος επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο. Αυτό προϋποθέτει ένα διαφορετικό, ενιαίο δωδεκάχρονο, βασικό υποχρεωτικό και κοινό για όλους σχολείο. Σχολείο που θα διαμορφώνει ολόπλευρα την προσωπικότητα των νέων και θα είναι προαπαιτούμενο για την οποιαδήποτε επιλογή ζωής στα 18 τους χρόνια. Ταυτόχρονα, η επιλογή της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, για όσους δε θα επιλέγουν την πορεία στο πανεπιστήμιο, προϋποθέτει την οικοδόμησή της σε «μεταλυκειακό» επίπεδο, με Ειδικές Επαγγελματικές Σχολές, ενταγμένες στο Δημόσιο και Δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα, που θα δίνουν εφόδια για ουσιαστική άσκηση επαγγέλματος.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Δημήτρης ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ - Ανθή ΓΕΩΡΓΙΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ