Κυριακή 2 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΕΙΚΤΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
Ενοχλούν και υπονομεύονται

Η λήψη των μέτρων ασφαλείας σε συνδυασμό με τη δουλιά με δικαιώματα στη Ζώνη αποτελεί πεδίο σκληρών ταξικών συγκρούσεων ανάμεσα στους εργάτες από τη μια, τους εφοπλιστές, τους εργολάβους, τις κυβερνήσεις και τα κόμματά τους, από την άλλη. Το 1990, τρία χρόνια μετά την ανατίναξη του «γκαζωμένου» δεξαμενόπλοιου «ΑΝΑΓΚΕΛ ΓΚΡΕΪΤΝΕΣ» του εφοπλιστή Αγγελικούση - άγνωστος παραμένει ο αριθμός των νεκρών - οι εργατοτεχνίτες της Ζώνης με τα ταξικά τους συνδικάτα επέβαλαν τις 5μελείς μεικτές Επιτροπές Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας στα επισκευαζόμενα πλοία. Ωστόσο, από τη σύστασή τους και με ιδιαίτερη ένταση από το 2001, οπότε έγινε η φονική έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο «ΣΕΪΛΟΡ», οι Επιτροπές έχουν μπει στο «μάτι» των εφοπλιστών, αφού οι εργάτες απαιτούν τη στελέχωσή τους με το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό, τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό, προκειμένου να είναι σε θέση οι Επιτροπές να επιβάλλουν όλα τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα η Επιτροπή δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει την εγκυρότητα του πιστοποιητικού απαλλαγής από αέρια στα πλοία (γκαζ φρι), δηλαδή να ελέγξει αν το βαπόρι είναι καθαρό από αέρια, γιατί δε διαθέτει ούτε ανάλογο επιστημονικό δυναμικό ούτε εξοπλισμό, ενώ και ο εκπρόσωπος του ΚΕΠΕΚ, που συμμετέχει, μόνο ναυπηγός δεν είναι. Τα υπόλοιπα μέλη είναι δύο εκπρόσωποι που ορίζονται από τα σωματεία, ένας λιμενικός και ένας από το ΤΕΕ.

Ομως, εκπρόσωπος από το ΤΕΕ δε συμμετέχει από το 2001, καθώς με το «ΣΕΪΛΟΡ» οι διωκτικές αρχές «τσουβάλιασαν» τα θύματα με τους θύτες και κάθισαν τους εκπροσώπους της 5μελούς, δηλαδή τους εργαζόμενους, στο ίδιο εδώλιο με τους εφοπλιστές και τους εργολάβους. Ετσι, στην πραγματικότητα, δεν είναι πλέον 5μελείς, αλλά ...4μελείς! Οι χημικοί Ναυτιλίας από το Γενικό Χημείο του Κράτους που συμμετέχουν στην Επιτροπή μια φορά τη βδομάδα, είναι ...οινολόγοι!

Τεχνικοί Ασφάλειας

Το νομικό καθεστώς που έχουν επιβάλει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καθιστούν τον Τεχνικό Ασφαλείας υφιστάμενο ουσιαστικά των εφοπλιστών και των εργολάβων, αφού από αυτούς προσλαμβάνεται. Αυτή τη «σχέση» οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και σήμερα της ΝΔ αρνούνται να την κόψουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία βδομάδα μετά την έκρηξη στο ΣΕΪΛΟΡ με τους πέντε νεκρούς εργάτες, εντοπίστηκε Τεχνικός Ασφαλείας να υπογράφει ότι παρακολουθεί τις επισκευαστικές εργασίες σε 18 πλοία ταυτόχρονα!

Στις 8 Αυγούστου ο υφυπουργός Απασχόλησης μετά το έγκλημα στο «AILSA CRAIG», προκαλώντας από πάνω τους εργάτες, είχε ανακοινώσει ως «κατόρθωμα» ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) καθορίστηκε «ο μέγιστος αριθμός πλοίων στα οποία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες ο ίδιος Τεχνικός Ασφαλείας καθώς και ο ελάχιστος ημερήσιος χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησής του και παρουσίας του επί του πλοίου» κ.ά. Πρόκειται για απόφαση που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με τα αιτήματα των εργατών που μιλούν για το ελάχιστο. Δηλαδή να διορίζεται ένας Τεχνικός Ασφαλείας ανά πλοίο, να παραμένει σε αυτό καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών και ο διορισμός του να γίνεται με λίστα από αρμόδιο κρατικό φορέα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ