Στη θέση του διαγράμματος αυτού του κειμένου, ο Ρώσος GM (αντίπαλός του με τα μαύρα είναι ο Σ. Ινγκορ), έχει επιπλέον ένα ισχυρό και προωθημένο πιόνι, ελέγχει γραμμές και κέντρο, στοιχεία που σημαίνουν ότι μπορεί να κερδίσει με διάφορους ήσυχους τρόπους.
Ο Σμισλόβ με μια ανέλπιστη ιδέα που συνέλαβε, βασισμένη στα παραπάνω στοιχεία, αλλά και στην επικράτηση της διαγωνίου «α2-η8», δημιουργεί μια θεαματική συνέχεια με 1. Πγ6! βγ6 2. Πγ6 και επικρατεί στα λευκά τετράγωνα, ενώ παράλληλα απειλεί και το κάρφωμα του μαύρου ίππου. Για παράδειγμα, αν 2... Πγ5 3. Πα6 (καλό δεν είναι και το 2... Ιζ8 3. Πα7 + Ρη8 4. Πε7 Πδ8 5. Ιε6! Ιε6 6. Αε6 + κλπ.) 3... Πε5 4. Πα7 Πδ8. Ετσι παίχτηκε περίπου και στην παρτίδα 2... Πε5. Στηρίζει το «ε6», ώστε ο άλλος Πύργος να υποστηρίζει τον «Ιδ7», ξεχνώντας όμως τη διαγώνιο του λευκού αξιωματικού 3. Πγ7! Πδ8 4. Ιε6 Πε6 Τώρα τα λευκά έχουν μείον έναν Πύργο, αλλά κυριαρχούν στις ανοιχτές γραμμές και στα καρφώματα. 5. θ4. Καλό ήταν και το 4. α4 ή Αγ4 καθώς και το 4. Ρζ3, όπου τα μαύρα χάνουν πριν το πιόνι «θ» προαχθεί σε βασίλισσα.
Η θέση των μαύρων, με δυο καρφωμένα κομμάτια, είναι απελπιστική τα άλλα τρία κομμάτια - Π Ρ και «ζ6» δεν μπορούν να κινηθούν. Από τις περισσότερο δύσκολες θέσεις ΤΣΟΥΚΤΣΒΑΝΓΚ!