Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στους εφοπλιστές και το Κάστρο του Ρίου !

Ηχηρό «όχι», με πολλούς αποδέκτες, είπε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στο νέο «δωράκι» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προς τους εφοπλιστές της γραμμής Ρίου - Αντίρριου.

Το ΚΑΣ, στην προχτεσινή του συνεδρίαση, γνωμοδότησε αρνητικά στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μπροστά από το ενετικό φρούριο του Ρίου για την εξυπηρέτηση των πορθμείων των «φέρι - μποτ» Ρίου - Αντίρριου.

Πίσω από αυτή την αθώα διατύπωση του θέματος, κρυβόταν η σκανδαλώδης «διευκόλυνση» του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μέσω του Λιμενικού Ταμείου, προς την κοινοπραξία των εταιριών των πορθμείων, με τη δημιουργία κοινών εκδοτηρίων εισιτηρίων για τα αυτοκίνητα, σε χώρο που θα υποχρέωνε όσους θέλουν μόνο να επισκεφθούν το φρούριο να πληρώνουν στην κοινοπραξία «διόδια»!

Ως γνωστόν, το Κάστρο του Ρίου εφάπτεται με την προβλήτα. Αλλά το Λιμενικό Ταμείο αδιαφόρησε πλήρως για την τύχη του από αυτόν τον αποκλεισμό. Οπως προέκυψε από τη συζήτηση και τα όσα κατέθεσε ο δήμαρχος του Ρίου (αντιτίθεται στην κατασκευή των εκδοτηρίων), από το έργο αυτό θα έχουν τεράστιο οικονομικό όφελος οι εφοπλιστές , οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που γίνονται στο Κάστρο ουσιαστικά θα καταργηθούν, και το Κάστρο δε θα είναι προσπελάσιμο στους επισκέπτες. Επιπλέον, το ΚΑΣ θεωρεί ότι οι κατασκευές θα αλλοιώσουν την όψη του Κάστρου, με κίνδυνο άμεσων και έμμεσων βλαβών για το μνημείο! Και όλα αυτά θα συμβαίνουν μέχρι να κατασκευαστεί η περίφημη γέφυρα, δηλαδή τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία.

Το θέμα έφτασε στο ΚΑΣ επειδή μέρος του χώρου που προορίζεται για τα εκδοτήρια ανήκει στο ΥΠΠΟ, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι ανήκε στον ΕΟΤ, ο οποίος το παραχώρησε ήδη στο Λιμενικό Ταμείο (!).

Οι εκπρόσωποι του Λιμενικού Ταμείου ματαίως επιχείρησαν να εξηγήσουν πώς γίνεται να «πεταχτούν» 700 εκατ. δρχ. (το κόστος της κατασκευής) για ένα εφήμερο έργο, το οποίο δε διευκολύνει τελικά ούτε καν τη διακίνηση των επιβατών. Κι αυτό, διότι αν γίνουν τα εκδοτήρια θα δημιουργηθεί μία επιπλέον «ουρά» αναμονής σε αυτά, πέρα από την αναμονή για την επιβίβαση στα πλοία.

Αντίθετα, η κοινοπραξία των πορθμείων θα έχει άμεσο και έμμεσο οικονομικό όφελος, αφού θα μειώσει τις θέσεις των πληρωμάτων, απολύοντας περισσότερους από 60 εργαζόμενους, που σήμερα κόβουν τα εισιτήρια. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, το Λιμενικό Ταμείο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα 300 εκατ. που εισπράττει ετησίως από τα τέλη των πορθμείων για την πραγματική βελτίωση των άθλιων συνθηκών που επικρατούν στη γραμμή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ