Τρίτη 15 Απρίλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΛΑΔΟΣ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ
Πορεία μονοπώλησης του κλάδου

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία σχετικής έρευνας της ICAP

To αρνητικό ισοζύγιο εισαγόμενων και εγχωρίως παραγόμενων αλκοολούχων ποτών στην ελληνική αγορά διαπιστώνει μεταξύ άλλων η σχετική κλαδική μελέτη της ICAP που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς καλύπτεται από εισαγόμενα προϊόντα, και μάλιστα από λίγα μονοπώλια εισαγωγικές εταιρείες, ενώ η εγχώρια παραγωγή συνίσταται κυρίως σε ούζο, τσίπουρο, μπράντι και λικέρ. Και στην εγχώρια παραγωγή, όμως, λίγες εταιρείες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Στο σύνολο της αγοράς το ουίσκι φαίνεται να κατέχει τα «σκήπτρα» της κατανάλωσης με ποσοστό 41% στην «πίτα» της διαχρονικής εξέλιξης της συγκεκριμένης αγοράς μεταξύ 1996 και 2006. Ακολουθεί το ούζο με μερίδιο της τάξης του 25%, η βότκα και το λικέρ με 9% και με μικρότερα ποσοστά το μπράντι, το ρούμι και το τζιν.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τη μελέτη της ICAP, η αγορά των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα παρουσιάζει στασιμότητα. Πρόκειται για έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από ραγδαία εισαγωγική διείσδυση από τη δεκαετία του '80 και έπειτα, όταν άρχισε η αντικατάσταση των εγχώριων ποτών από εισαγόμενα. Οι καταναλωτικές συνήθειες, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν στροφή προς την υγιεινή διατροφή και η υψηλή τιμή πώλησης των αλκοολούχων ποτών, είναι από τους παράγοντες που επηρεάζουν αποφασιστικά τη ζήτηση στον κλάδο.

Το 2006 τα κέρδη προ φόρων των εταιρειών παραγωγής αλκοολούχων ποτών εμφάνισαν αύξηση κατά 17%, την ώρα που οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση κατά 5%. Αντίθετα, αυξημένες κατά 4% εμφανίζονται οι πωλήσεις των εισαγωγικών εταιρειών. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των συντακτών της μελέτης, τη διετία 2007 - 2008 εκτιμάται ότι η συνολική εγχώρια αγορά των αλκοολούχων ποτών δε θα εμφανίσει αξιόλογες μεταβολές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ