Σημαντική ήταν αυτή την περίοδο η προσφορά της ΑΣΚΤ. Με πρωτοβουλία του δασκάλου Γιάννη Κεφαλληνού, μέσα στο εργαστήριό του φιλοτεχνήθηκαν αφίσες για τον αγώνα ενάντια στον κατακτητή. Ανάμεσά τους «Οι ηρωίδες του 1940» του Κωνσταντίνου Γραμματόπουλου, «Η γυναίκα που πλέκει» της Βάσως Κατράκη, «Εσύ έδωσες» του Τάσσου κ.ά., που παρουσιάζονται στην έκθεση. Γενικά, στο εργαστήρι του Κεφαλληνού έπνεε αέρας ελευθερίας. Η συμβολή του στάθηκε πατριωτική στα χρόνια της κατοχής και της ΕΑΜικής Αντίστασης. Εκεί, με την καθοδήγησή του, σχεδιάστηκαν πολλά αντιστασιακά έργα. Οραματιστής και αγωνιστής ο Γ. Κεφαλληνός, φιλοτέχνησε δεκάδες έργα, πλημμυρισμένα με πόνο για τον πάσχοντα από τους κατακτητές λαό, από «πύρινο» ποταμό αντίστασης σ' αυτούς.
Από τα παρουσιαζόμενα έργα σημειώνουμε τη δημιουργία του Σπ. Βασιλείου. Τα πρώτα του χαρακτικά, για την εικονογράφηση του βιβλίου του Αγγελου Σικελιανού «Ακριτικά», ήταν μεταξύ των πρώτων έργων προπαγάνδισης του αντιστασιακού αγώνα, ενώ στο βιβλίο του Σκίπη «Πίσω απ' τα τείχη» (1943) η αλληγορία γίνεται έντονη και άμεση.
Σε διαφορετικό ύφος κινείται η δημιουργία του Α. Τάσσου. Με δάσκαλο τον Γ. Κεφαλληνό, ο Τάσσος μπήκε στην αντιστασιακή χαρακτική, πορευόμενος από πιο πριν το δρόμο της επαναστατικής τέχνης. Σε ηλικία 18 ετών παρουσιάζει έργα του στο περιοδικό «Νέοι Πρωτοπόροι» και λίγο αργότερα στον «Ριζοσπάστη». Η εκφραστικότητα, η δραματικότητα, οι τρόποι καλλιτεχνικής απόδοσης εναρμονίζονται με τη διεθνή επαναστατική τέχνη. Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχει και μια δεύτερη αρχή, που συνδέεται με τις εθνικές - λυρικές παραδόσεις του δασκάλου του, του Κεφαλληνού. Μέσα σ' αυτές τις ήδη διαμορφωμένες θέσεις από τη δεκαετία του '30, ο καλλιτέχνης μπαίνει ενεργά στον αγώνα ενάντια στους Γερμανούς κατακτητές και συμμετέχει στην ΕΑΜική Αντίσταση. Το χάραγμα στο ξύλο συνεχίζει να επικεντρώνει το ενδιαφέρον του, αφού την ξυλογραφία τη θεωρεί ο Τάσσος ως «την τέχνη του λαού». Στην έκθεση παρουσιάζονται γνωστά χαρακτικά του Τάσσου («Ελεύθεροι πολιορκημένοι», «Η πείνα», «Αθήνα 1944», «Διαδήλωση» κ.ά.). Επίσης, ξυλογραφίες από το λεύκωμα του 1945 «Για τη χιλιάκριβη τη λευτεριά» (στο οποίο συμμετείχαν ακόμη οι: Γ. Βελισσαρίδης, Λ. Μαγγιώρου), αλλά και έργα από το λεύκωμα «Θυσιαστήριο της λευτεριάς» (1945), όπου συναντάμε δημιουργίες των: Γ. Μανουσάκη, Α. Κορογιαννάκη, Γ. Βελισσαρίδη, Β. Κατράκη, Λ. Μαγγιώρου.
Στο στρατόπεδο του Αϊ Στράτη ο Γ. Φαρσακίδης έμαθε από τον Χρήστο Δαγκλή τα «μυστικά» της χαρακτικής τέχνης. Η χαρακτική του Γ. Φαρσακίδη απεικονίζει με λιτό και ωμό ρεαλιστικό ιδίωμα τα βιώματά του από τον αγώνα των Ελλήνων εναντίον του κατακτητή, αλλά και τις απάνθρωπες συνθήκες της εξορίας. Τα θέματα των έργων του αντλούνται από τη ζωή και την αντίσταση στο βουνό, στην πόλη και την εξορία. Στην έκθεση παρουσιάζεται η ξυλογραφία του σημαντικού μας δημιουργού, «Αλβανία».
Από τα έργα της έκθεσης, σημειώνουμε ακόμη τις ξυλογραφίες του Δημήτρη Μεγαλίδη, «Αρης Βελουχιώτης» (1941-1945) και «Μεταφορά εφοδίων στο βουνό», το λινόλεουμ (1943) του Γ. Σικελιώτη «Καταδότης», την ξυλογραφία (1942) «Ο πληγωμένος» του Γιαννουκάκη, τα «Αντίποινα» (ξυλογραφία, 1945) του Γ. Πλακωτάρη, «Το υπόγειο» (1941) του Αντ. Κανά κ.ά. Στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 31/5, παρουσιάζεται ακόμη το έργο του Τάκη Κατσουλίδη «Αντίσταση» (τμήμα εντοιχισμένης ξυλογραφίας στο Δημαρχείο Βόλου).