Τρίτη 6 Μάη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
Προβληματισμός για τα σχολικά βιβλία

Μπροστά και στο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ

Το ...βάρος των σχολικών βιβλίων που διανέμονται στους μαθητές δεν αντιστοιχεί στο ...βάρος της γνώσης που θα έπρεπε να δίνει το σχολείο

Eurokinissi

Το ...βάρος των σχολικών βιβλίων που διανέμονται στους μαθητές δεν αντιστοιχεί στο ...βάρος της γνώσης που θα έπρεπε να δίνει το σχολείο
Διάχυτος είναι ο προβληματισμός των εκπαιδευτικών σχετικά με τα νέα σχολικά βιβλία σε Γυμνάσιο και Λύκειο, καθώς και με τα αναλυτικά προγράμματα. Σε κάποια από τα ζητήματα που αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τα νέα σχολικά βιβλία, αναφέρθηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, κατά την παρουσίαση του 8ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιείται στις 8-10 Μάη, με θέμα «Σχολικά προγράμματα και βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Ο σχετικός προβληματισμός που υπάρχει στους εκπαιδευτικούς - ακόμα και όταν καναλιζάρεται στο ζήτημα της επαρκούς ή όχι επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών - παραμένει ισχυρός. Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου: Βιβλία ιστορίας με αμφισβητούμενη επιστημονική εγκυρότητα, που ειδικά στο Γυμνάσιο συμβάλλουν λίγο έως καθόλου στην κατανόηση της ιστορικής συνέχειας. Παρατηρείται σε πολλά μαθήματα (ακόμα και στα μαθηματικά) μετάθεση ύλης από μεγαλύτερες τάξεις σε μικρότερες (ακόμα και από το Λύκειο στο Γυμνάσιο), με αποτέλεσμα οι μαθητές να έχουν δυσκολία να κατανοήσουν την ύλη. Με βάση τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών, η πλειοψηφία των νέων βιβλίων «δεν πιάνει τη βάση»...

Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκε μέρος έρευνας του ΚΕΜΕΤΕ, σχετικά με τα σχολικά προγράμματα και βιβλία, στην οποία συμμετείχαν 1.475 εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα (περίπου το 2% του εκπαιδευτικού σώματος). Δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η επεξεργασία του μέρους της έρευνας, που αφορά την αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων από τους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν. Τα αποτελέσματα αυτά θα παρουσιαστούν στο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Από τα ευρήματα της έρευνας που παρουσιάστηκαν, φαίνεται μια γενική δυσφορία των εκπαιδευτικών για τη σημερινή λειτουργία του σχολείου. Ωστόσο, οι διατυπώσεις του ερωτηματολογίου όπου βασίστηκε η έρευνα φαίνεται πως προσανατολίζουν τους εκπαιδευτικούς, χωρίς να τους αφήνουν περιθώρια να εκφράσουν πραγματική γνώμη. Πρόκειται για «κλειστό» ερωτηματολόγιο, δηλαδή για ερωτήσεις διατυπωμένες ως «σε ποιο βαθμό συμφωνείτε...» και δυνατότητες απαντήσεων από «καθόλου» έως «πολύ».

Στην ουσία, στρώνεται το έδαφος για ενδεχόμενη αξιοποίηση των πορισμάτων ως συμφωνία των εκπαιδευτικών με τις αναδιαρθρώσεις. Ερωτώνται οι εκπαιδευτικοί για την «ποσότητα» συμφωνίας τους σε μέτρα που το κίνημα (τα μαζικά όργανα με αποφάσεις τους) τα έχει απορρίψει, όπως για παράδειγμα, η αποκέντρωση, η διαθεματικότητα, το πολλαπλό βιβλίο (όπου ερωτώνται οι εκπαιδευτικοί αν πρέπει να καθορίζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, διεύθυνσης εκπαίδευσης ή περιφέρειας). Ακόμα ερωτώνται, για παράδειγμα, σε ποιο βαθμό θεωρούν αναγκαίο να συμμετέχει στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τη σύνταξη των σχολικών βιβλίων καθένας από τους παρακάτω παράγοντες: Μαθητές, ενώσεις καθηγητών, υπουργείο Παιδείας και Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ενώσεις γονέων ή «άλλοι»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ