Sportidea |
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του υψηλού επιπέδου... παζαριού που γίνεται γύρω από τη συγκεκριμένη φετινή διοργάνωση του EURO είναι η έρευνα σχετικά με τα έσοδα της διοργάνωσης και τον αντίκτυπο στις οικονομίες των κρατών, που διεξήγαγε πριν την έναρξη των αγώνων διεθνής οικονομικός οργανισμός, όπου η πιστωτική κάρτα που εκδίδει αποτελεί τον επίσημο χορηγό της ΟΥΕΦΑ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι το UEFA EURO 2008 θα αποφέρει οικονομική ώθηση στην ευρωπαϊκή οικονομία της τάξεως του ...1.4 δισ. ενώ στα πιο ειδικά στοιχεία η έρευνα αναφέρει ότι ο κάθε αγώνας εκτιμάται ότι θα αποφέρει περίπου 42 εκατ. ευρώ. Ποσό το οποίο, όπως διευκρινίζει η έρευνα, μπορεί να ξεπεραστεί όταν θα υπάρχουν αγώνες του λεγόμενου υψηλού ενδιαφέροντος.
«Ενώ δεν είναι δυνατό να "τιμολογήσεις" το πάθος των οπαδών, μπορείς να υπολογίσεις το απίστευτο μέγεθος της επίδρασης που θα έχει στην οικονομία της χώρας τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο οικονομικός καθηγητής Chadwick επικεφαλής της συγκεκριμένης έρευνας.
Και βέβαια όταν ο Chadwick και οι αντίστοιχες έρευνες που έγιναν ή θα γίνουν μιλούν για θετικό επηρεασμό των εθνικών οικονομιών, καμιά σχέση δεν μπορεί να έχει αυτό με το λαό της κάθε χώρας. Η οικονομική άνθηση είναι σίγουρο βέβαια ότι αφορά το κεφάλαιο και τους εκπροσώπους του στην κάθε χώρα που συνδεμένο με την αθλητική διοργάνωση θα πραγματοποιήσει τις... μεγάλες δουλειές του. Για παράδειγμα τεράστια αναμένεται να είναι τα έσοδα από τον τζόγο καθώς πλέον αθλητικά γεγονότα και στοίχημα είναι ένα και το αυτό. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την ελληνική πλευρά για το Μουντιάλ ποδοσφαίρου στη Γερμανία το 2006 το Πάμε Στοίχημα «τζιράρισε» 400 εκατ. ευρώ. Φέτος όμως από τον ΟΠΑΠ αναμένουν ένα έσοδο άνω των 450 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μετέχει και η Εθνική Ελλάδος, οπότε και το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγαλύτερο. Την ίδια ώρα, αύξηση στα κέρδη τους περιμένουν και τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών και φυσικά οι ανάλογες πολυεθνικές εταιρείες κατασκευής τηλεοράσεων, αφού η συγκεκριμένη αγορά επενδύει σε διαφημιστικές καμπάνιες με σύμβολο τη στρογγυλή θεά και προσφορές σε συσκευές plasma και LCD.
Η τηλεθέαση των αγώνων μάλιστα θεωρείται η ψυχή των κερδών στη διοργάνωση αφού το μεγαλύτερο μερίδιο της οικονομικής πίτας καταλαμβάνουν οι διαφημίσεις. Για παράδειγμα, όσον αφορά τη χώρα μας, η ΕΡΤ που έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων υπολογίζει αύξηση στα έσοδά της κατά 70% σε σχέση με τον περσινό Ιούνη.