Τετάρτη 16 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ» - ΟΣΕ
Δραματική μείωση του προσωπικού

Με πρόσχημα τα ελλείμματα των δύο επιχειρήσεων, η κυβέρνηση σχεδιάζει δραστική μείωση του προσωπικού, προκειμένου να διευκολύνει την παράδοσή τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο

Δραστική μείωση του προσωπικού στον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και στον ΟΣΕ μεθοδεύει η κυβέρνηση ενόψει ιδιωτικοποιήσεων, προβάλλοντας ως πρόσχημα «τα τεράστια ελλείμματα» των δύο επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, χτες, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, προανήγγειλε «πρόγραμμα εξυγίανσης» του ΟΣΕ, το οποίο θα ανακοινωθεί σύντομα, αποφεύγοντας, ωστόσο, να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις. Ομως, οι επαναλαμβανόμενες αναφορές του υπουργού στα οικονομικά του Οργανισμού προϊδεάζουν για τα μέτρα που θα περιλαμβάνει το «πρόγραμμα εξυγίανσης». Ανάλογες αναφορές έκανε και για τον όμιλο ΟΑ, υποστηρίζοντας ότι ΟΣΕ και ΟΑ «είναι οι πιο προβληματικές δημόσιες επιχειρήσεις στην Ελλάδα». Ειδικότερα για τον ΟΣΕ, ο Κ. Χατζηδάκης πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι «κάθε μέρα μπαίνει μέσα 2 εκατ. ευρώ, τα οποία πληρώνουν οι Ελληνες φορολογούμενοι». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις δαπάνες μισθοδοσίας, υποστηρίζοντας ότι «είναι τετραπλάσιες από τα συνολικά του έσοδα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κυβερνητικό σχέδιο για τον όμιλο ΟΑ και τον ΟΣΕ προβλέπει μείωση του προσωπικού κατά περίπου 5.000 άτομα και στις δύο επιχειρήσεις, με πρόωρη έξοδο, υποχρεωτικές μετατάξεις, αλλά και απολύσεις. Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί ο όμιλος της ΟΑ, ο οποίος είναι προγραμμένος για «λουκέτο ή ιδιωτικοποίηση» μέχρι τις αρχές του νέου έτους. Νούμερο 2 στις κυβερνητικές προτεραιότητες είναι ο ΟΣΕ, για τον οποίο ο Κ. Χατζηδάκης στη ραδιοφωνική του συνέντευξη ...απέκλεισε την ιδιωτικοποίηση, με το επιχείρημα «και να θέλαμε να τον ιδιωτικοποιήσουμε, τα οικονομικά του είναι τέτοια που μόνο ένας τρελός για δέσιμο θα ενδιαφερόταν να πάρει ένα τέτοιο οργανισμό». Αναφέρθηκε, ωστόσο, στην εφαρμογή σχεδίου ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) στον Οργανισμό και στην «αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ» (σ.σ.: παραχώρηση «φιλέτων» σε ιδιώτες για μακροχρόνια εκμετάλλευση).

Πάντως, η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι προ των πυλών, με δεδομένο ότι από το 2011 ισχύει η πλήρης απελευθέρωση και των επιβατικών μεταφορών στο σιδηρόδρομο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιώτες να δρομολογήσουν δικά τους τρένα στις γραμμές που οι ίδιοι θα κρίνουν οικονομικά συμφέρουσες.

Στο θέμα του ΟΣΕ αναφέρθηκε χτες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η «υπερπροσπάθεια» της κυβέρνησης για να αλλάξει την εικόνα του «πλέον προβληματικού Οργανισμού» βρίσκεται σε έναν πολύ καλό δρόμο. Ισχυρίστηκε, επίσης, ότι η κυβέρνηση «αναβάθμισε το δίκτυο ως προς την ηλεκτροκίνηση, την ταχύτητα των τρένων όχι μόνο στα σχέδια και τα χαρτιά, αλλά στην πράξη».

Στην επισήμανση του «Ρ» ποια «αναβάθμιση» επικαλείται η κυβέρνηση όταν τα δύο τελευταία χρόνια σημειώθηκαν 23 ατυχήματα στον ΟΣΕ, ο Θ. Ρουσόπουλος περιορίστηκε στην απάντηση: «Είναι αλήθεια ότι έγιναν πολλά ατυχήματα. Είναι αλήθεια αυτό που λέτε».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ