Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
«Οχι» στην εναέρια γέφυρα του ΟΣΕ

Αρνούνται την περαιτέρω υποβάθμιση της πόλης τους οι κάτοικοι του Αγίου Στεφάνου Αττικής και λένε «όχι» στην εναέρια γέφυρα που θέλει να κατασκευάσει ο ΟΣΕ. Αντίθετα, προτείνουν την ολική βύθιση των γραμμών του τρένου που σήμερα διχοτομεί την πόλη τους.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος Αγ. Στεφάνου και της Επιτροπής των κατοίκων της περιοχής, το ιστορικό της όλης υπόθεσης έχει ως εξής: Στα πλαίσια αναβάθμισης της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού του ΟΣΕ με τη δημιουργία προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου σε συνδυασμό με τη σύνδεσή του με το «Αττικό Μετρό», αλλά και την ηλεκτροκίνησή του, οι γραμμές του ΟΣΕ θα περιφραχτούν και αντί της ισόπεδης επικοινωνίας των οχημάτων αλλά και των πεζών, προτείνεται από την ΕΡΓΟΣΕ η κατασκευή εναέριας γέφυρας που θα μεταφέρει τη σημερινή κυκλοφορία από το Εμπορικό Κέντρο της πόλης στη στενή διασταύρωση των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Κρήτης, μέσα δηλαδή από μια περιοχή χαρακτηρισμένη από το Σχέδιο Πόλης ως «αμιγούς κατοικίας».

Η Επιτροπή περιβάλλοντος αλλά και οι άλλοι φορείς της πόλης έχουν αντιταχθεί στην προτεινόμενη λύση θεωρώντας ότι προσβάλλει βάναυσα την αισθητική, το περιβάλλον και τη λειτουργικότητα της πόλης, δημιουργεί προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης, αλλά και κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Για το λόγο αυτό κατατέθηκε ένσταση κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που συνέταξε η ΕΡΓΟΣΕ, ενώ παράλληλα υποβλήθηκε αίτημα για τη διέλευση του τρένου σε σήραγγα με τη δημιουργία άνωθεν πάρκου που θα συνδέει τις δύο πλευρές της πόλης εκατέρωθεν των γραμμών.

Παρ' όλο όμως, που η ένσταση υποστηρίχτηκε από παρόμοιες απόψεις της Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, η περιβαλλοντική μελέτη εγκρίθηκε από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών. Ετσι οι κάτοικοι αποφάσισαν να συντάξουν προμελέτη της δικής τους πρότασης, η οποία βρήκε γενική επιδοκιμασία από τους κατοίκους της περιοχής σε συνέλευση που έγινε τον περασμένο Ιούνη, όχι όμως και από το δήμο, ο οποίος είχε δώσει από το 1998 την έγκρισή του στο σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ. Η ΕΡΓΟΣΕ από την πλευρά της αντιδρά στη λύση που προτείνουν οι κάτοικοι, υποστηρίζοντας, εκτός των άλλων, ότι έχει απαγορευτικό κόστος που εκτιμάται σε 7-8 δισ. δρχ.

Τελικά σε άλλη συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο του Αγίου Στεφάνου, κάτω από την πίεση των κατοίκων, συμπορεύτηκε με τις θέσεις τους και ζητά: Την ολική βύθιση των γραμμών. Το σταμάτημα των διαδικασιών κατασκευής της εναέριας γέφυρας. Την εξέταση όλων των λύσεων από την αρχή. Με τα ίδια αιτήματα έχουν προσφύγει πια, τόσο ο δήμος όσο και οι κάτοικοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ