Τετάρτη 3 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΤΗΛΕ ...ΠΑΘΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Η «ευχή»...

Οταν λέμε ότι οι κυβερνήσεις του αστικού κράτους «δουλεύουν» μόνο και μόνο για τα συμφέροντα μιας χούφτας πλουτοκρατών, στρεφόμενες, με την πολιτική τους, κατά των συμφερόντων της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, κάποιοι «καλόβουλοι» σπεύδουν να μας χαρακτηρίσουν υπερβολικούς και «κολλημένους», ισχυριζόμενοι ότι «δεν είναι λογικό μια κυβέρνηση, που ψηφίζεται από το λαό, να μην ενδιαφέρεται γι' αυτόν». Ε, αφού δεν πιστεύουν εμάς, ας πιστέψουν κάποιους από τους υπουργούς, που «δεν κρατάνε καν τα προσχήματα». Οπως ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, που, εγκαινιάζοντας τη σήραγγα των Τεμπών, ευχήθηκε «καλά κέρδη» στην ιδιωτική εταιρεία, στην οποία η κυβέρνηση ανέθεσε την εκμετάλλευση των διοδίων της Εθνικής Οδού. Ποια άλλη ομολογία χρειάζονται για να πειστούν ότι οι σημερινοί κυβερνώντες της ΝΔ - όπως και οι προηγούμενοι του ΠΑΣΟΚ - ενεργούν με αποκλειστικό γνώμονα την εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων κερδών στους κεφαλαιοκράτες;

Βεβαίως, ο Γ. Σουφλιάς, προκειμένου να δικαιολογήσει την αποκαλυπτική και προκλητική «ευχή» του για αύξηση της κερδοφορίας της ιδιωτικής εταιρείας, έσπευσε να συμπληρώσει ότι «όταν οι εταιρείες έχουν κέρδη και οι πολίτες έχουν κέρδη». Λέει, εμφανώς και εν γνώσει του, ψέματα ο υπουργός. Στην πραγματικότητα, ισχύει ακριβώς το αντίθετο: Οσο αυξάνονται τα κέρδη του κεφαλαίου, τόσο μειώνονται τα οφέλη των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Αυτό είναι «αξίωμα» και «νόμος απαράβατος» στην ταξική καπιταλιστική κοινωνία.

Ας δούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση: Για να αυξήσει τα κέρδη της η εταιρεία, στην οποία, με κοινή απόφαση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση η Εθνική Οδός, τι πρέπει να κάνει; Προφανώς να αυξήσει και τους σταθμούς και το αντίτιμο των διοδίων. Κι αυτό, άλλωστε, άρχισε, ήδη, να γίνεται, καθώς στήθηκαν κι άλλα διόδια, έχει επιβληθεί αύξηση μέχρι 40% στα υπάρχοντα και έχει ανακοινωθεί ότι, οσονούπω, θα γίνει κι άλλη. Ε, ακόμα και ο πλέον ανόητος αντιλαμβάνεται ότι αυτές οι αυξήσεις δεν είναι προς όφελος των «πολιτών» που χρησιμοποιούν τον εθνικό αυτοκινητόδρομο, αφού είναι αυτοί που «χαρατσώνονται» αγρίως..

Το άλλο «επιχείρημα» που χρησιμοποιούν οι εκάστοτε κυβερνώντες - το χρησιμοποίησε και ο Γ. Σουφλιάς - είναι ότι «αν δε δώσουμε τα μεγάλα δημόσια έργα στους ιδιώτες, αυτά δεν πρόκειται να γίνουν, γιατί το κράτος αποδείχτηκε αφερέγγυο και αναποτελεσματικό». Εκτός του γεγονότος ότι και οι ιδιώτες δεν είναι «φερέγγυοι και αποτελεσματικοί», (γνωρίζουμε ότι καθυστερούν την παράδοση των έργων για να «αρμέγουν» συνεχώς κονδύλια και ουδόλως ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των κατασκευών τους), έτσι, ομολογούν ότι το κράτος τους - γιατί το κράτος δεν είναι, γενικώς και αορίστως, του λαού, αλλά της τάξης που κυριαρχεί και κυβερνά - «δεν μπορεί» (το σωστό είναι «δε θέλει») να εξυπηρετήσει τις λαϊκές ανάγκες. Εμμέσως, δε, ομολογούν ότι «αποτυχημένες» για το λαό είναι και οι κυβερνήσεις του της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Κι αυτή η «ομολογία» οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο λαός μας δεν έχει κανένα όφελος από την ύπαρξη και τη λειτουργία του καπιταλιστικού κράτους και των κυβερνήσεών του και πρέπει να βρει τον τρόπο να απαλλαγεί....


Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας για υποδομές στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι για τα κέρδη του κεφαλαίου (2019-02-23 00:00:00.0)
Μετά το κόψιμο της κορδέλας, ήρθε η λυπητερή... (2017-04-26 00:00:00.0)
Επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων (2015-05-05 00:00:00.0)
Στήνουν στο λαό πανάκριβες «παγίδες» διοδίων (2009-03-15 00:00:00.0)
Αυξημένα από σήμερα τα διόδια (2006-02-01 00:00:00.0)
Χρυσοπληρωμένη λαιμητόμος! (2004-11-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ