Τετάρτη 1 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (ΚΕΔΚΕ)
Υπέρμαχοι της διαφοροποίησης της εκπαίδευσης

Προτείνεται το κράτος να ασχολείται με τη διαμόρφωση του γενικού πλαισίου της εκπαίδευσης, ενώ η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τη σύνδεσή της με την τοπική κοινωνία, οικονομία και απασχόληση

Ανοίγουν τα χαρτιά τους οι υπέρμαχοι της διάλυσης της εκπαίδευσης μέσω της προωθούμενης «αποκέντρωσης», με πιο πρόσφατο παράδειγμα την ΚΕΔΚΕ, η οποία στο συνέδριο με θέμα «σχολείο και τοπική αυτοδιοίκηση - υποχρέωση ή δημιουργία» κατέληξε σε προτάσεις που προωθούν το μοντέλο τής ακόμα μεγαλύτερης κατηγοριοποίησης της Παιδείας.

Αν και ο όρος «αποκέντρωση» αποφεύγεται, οι προτάσεις της ΚΕΔΚΕ που προέκυψαν από το συνέδριο που έγινε στις 26 και 27 Σεπτέμβρη, καταλήγουν σε μια Παιδεία διαφοροποιημένη σε τοπικό επίπεδο. Σύμφωνα με αυτές: «Το κράτος διαμορφώνει το γενικό πλαίσιο εκπαιδευτικής πολιτικής και τις ανάλογες επιτελικές εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες, διασφαλίζοντας τους αναγκαίους πόρους για δωρεάν Δημόσια Παιδεία. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει όλες τις αρμοδιότητες που έχουν σχέση με τη λειτουργία και τη διαχείριση του σχολείου, ενώ συμμετέχει ενεργά στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής σε νομαρχιακό και περιφερειακό επίπεδο καθώς και στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την τοπική κοινωνία, οικονομία και απασχόληση».

Οπως φαίνεται από τις προτάσεις τους, οι Δήμαρχοι έρχονται, ακολουθώντας τις επιθυμίες του μεγάλου κεφαλαίου και της ΕΕ, να προωθήσουν την απαλλαγή του κράτους από την ευθύνη να παρέχει συστηματικά δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ενιαία για όλους είτε ζουν στις «ακριβές» περιοχές είτε σε φτωχογειτονιές. Η πρόταση της ΚΕΔΚΕ περιγράφει ουσιαστικά το αποκεντρωμένο μοντέλο εκπαίδευσης, με το κράτος να περιορίζεται σε γενικές κατευθύνσεις και την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μέσω αυτής και των επιχειρήσεων, όχι μόνο να αναλαμβάνει τη διαχείριση του σχολείου, αλλά να σχεδιάζει και να «συνδέει» την εκπαίδευση από την «τοπική κοινωνία». Βέβαια, οι τοπικές αρχές που διαμόρφωσαν αυτές τις θέσεις γνωρίζουν ότι οι επιχορηγήσεις προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση μειώνονται, επειδή αυτή είναι η κεντρική κατεύθυνση και ότι η «αποκέντρωση» θα οδηγήσει σε αναζήτηση χορηγών για τα σχολεία, σε νέα βάρη στις πλάτες των δημοτών και σε εκπαίδευση ανάλογα με τις τσέπες των δημοτών και την οικονομική δυνατότητα κάθε δήμου. Παράλληλα, θα ανοίξει ακόμα πιο πλατιά ο δρόμος για τη διαφοροποίηση της εκπαίδευσης, για να μαθαίνουν άλλα πράγματα τα παιδιά σε κάθε περιοχή, ανάλογα πάντα με το βαλάντιο των κατοίκων και των χορηγών που θα εξευρεθούν...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ