Κυριακή 5 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Πτήση προς τα ιδιωτικά συμφέροντα

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία συμμετέχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις για την αποτροπή της διάλυσης - ιδιωτικοποίησης της ΟΑ

Η αντίστροφη μέτρηση για την «πτήση» της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) προς τα ιδιωτικά συμφέροντα και την απόλυση 8.000 εργαζομένων, ξεκίνησε και τυπικά την περασμένη Τρίτη, με τη δημοσίευση στον ελληνικό και ξένο Τύπο της προκήρυξης των διαγωνισμών για την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας του ομίλου ΟΑ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, οι ενδιαφερόμενοι για τις τρεις εταιρείες (του πτητικού έργου, της Τεχνικής Βάσης και της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, που σήμερα ανήκουν στον όμιλο), καλούνται να καταθέσουν μη δεσμευτικές προσφορές έως τις 31 Οκτώβρη 2008. Η αξιολόγηση των προσφορών θα γίνει από τους «συμβούλους» που έχει προσλάβει για το σκοπό αυτό η κυβέρνηση, ενώ, όπως διευκρινίζεται στις προκηρύξεις, η διαδικασία των διαγωνισμών θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2008.

Το σχέδιο κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης προβλέπει ότι έως τον Απρίλη του 2009 ο όμιλος ΟΑ θα έχει τεθεί σε εκκαθάριση και θα έχουν απολυθεί όλοι οι εργαζόμενοι σ' αυτόν. Ωστόσο, στην προκήρυξη αναφέρεται ότι «το ελληνικό Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα ακύρωσης ή παράτασης του διαγωνισμού στο σύνολό του ή σταδίων αυτού».

Το καταστροφικό σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ για τον όμιλο ΟΑ, τους εργαζόμενους και γενικότερα τον ελληνικό λαό τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή με συνοπτικές διαδικασίες και τον ωμό εκβιασμό προς τους εργαζόμενους: ή αποδέχεστε το σχέδιο ή μπαίνει «λουκέτο» και μένετε στο δρόμο χωρίς αποζημιώσεις! Για το σκοπό, μάλιστα, αυτό, η κυβερνητική πλειοψηφία ψήφισε την περασμένη Πέμπτη τροπολογία στη Βουλή, η οποία, εκτός από την ΟΑ, προβλέπει την «ειδική εκκαθάριση δημόσιων επιχειρήσεων», καθώς και απολύσεις εργαζομένων χωρίς την καταβολή αποζημίωσης! Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ότι, ανεξάρτητα από την έκβαση των διαγωνισμών, ο όμιλος ΟΑ τίθεται οριστικά σε εκκαθάριση και απολύονται οι 8.000 εργαζόμενοι σ' αυτόν. Με δύο λόγια, η τροπολογία προβλέπει ρητά ότι σε περίπτωση αποτυχίας των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης, ειδικός εκκαθαριστής θα αναλάβει να εκποιήσει κομμάτι κομμάτι όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου ΟΑ. Στη διάθεση του ειδικού εκκαθαριστή τίθενται και οι εργαζόμενοι, ενώ «τα συναρμόδια υπουργεία με αποφάσεις τους μπορούν να θεσπίζουν μέτρα κοινωνικής προστασίας για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων». Είναι προφανές ότι οι εργαζόμενοι στον όμιλο σε κάθε περίπτωση μένουν στον αέρα, παρά τις αντίθετες κυβερνητικές διαβεβαιώσεις και τα «μέτρα κοινωνικής στήριξης», με τα οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαγοράσει τις συνειδήσεις των εργαζομένων.

Τα ψεύδη

Κεντρικό ...επιχείρημα της κυβέρνησης της ΝΔ για την ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ, είναι ο ψευδέστατος ισχυρισμός ότι «δεν μπορεί να επιβαρύνεται ο Ελληνας φορολογούμενος με 1,2 εκατ. ευρώ το μήνα για τη λειτουργία της ελλειμματικής "Ολυμπιακής"». Τον ίδιο, άλλωστε ψευδέστατο ισχυρισμό πρόβαλαν και οι προκάτοχες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που επιχείρησαν ανεπιτυχώς τρεις φορές την ...αποκρατικοποίηση του ομίλου ΟΑ. Τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα όσο και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν, εκείνο που επιχειρούν να αποκρύψουν από τον ελληνικό λαό είναι ότι το «λουκέτο» στον όμιλο ΟΑ το επέβαλε το πολυεθνικό κεφάλαιο στον κλάδο των αερομεταφορών εδώ και πολλά χρόνια και αυτό ορίζεται σαφώς στη Συνθήκη του Μάαστριχτ, την οποία ψήφισαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, καθώς και τα άλλα κόμματα του ευρωμονόδρομου ΣΥΝ και ΛΑ.Ο.Σ.

Σήμερα για την κυβέρνηση της ΝΔ και χτες του ΠΑΣΟΚ, το μεγάλο εμπόδιο για την ιδιωτικοποίηση είναι η καθολική αντίδραση όλων των εργαζομένων. Αντίδραση, η οποία έχει εκφραστεί εδώ και πολλά χρόνια με ομόφωνες αποφάσεις σε συνέδρια της ΟΣΠΑ. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, επιχειρήθηκε στο παρελθόν και επιχειρείται και σήμερα η κατασυκοφάντηση και η διάσπαση των εργαζομένων στον όμιλο. Και τι δεν έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια από επίσημα κυβερνητικά χείλη για τους «τεμπέληδες της ΟΑ», τα «μισθολογικά ρετιρέ», κλπ.;

Σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ μετέρχεται χίλιους δύο τρόπους με έναν και μοναδικό στόχο: Να διασπάσει τους εργαζόμενους και να κάμψει τις αντιδράσεις τους, με το ωμό τελεσίγραφο: ή παίρνετε όσα σας δίνω ή βάζω «λουκέτο» και μένετε στο δρόμο. Στέλνει ατομικές επιστολές στους εργαζόμενους για να τους εξηγήσει τα «ευεργετήματα» του σχεδίου της. Καλεί σε ξεχωριστές συναντήσεις τους προέδρους των σωματείων. Με ανυπόστατα οικονομικά και άλλα στοιχεία, με πληρωμένες καταχωρίσεις στον Τύπο και άλλες ενέργειες, επιδιώκει - διαστρέφοντας την πραγματικότητα - να «κερδίσει» και τη λεγόμενη κοινή γνώμη για να «περάσει» με τους λιγότερους κοινωνικούς κραδασμούς την καταστροφική πολιτική των Βρυξελλών για την παράδοση των ελληνικών αερομεταφορών στο μεγάλο πολυεθνικό κεφάλαιο.

Δεν υποκύπτουν στα τεχνάσματα

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΑ δε φαίνεται να υποκύπτουν στα τεχνάσματα της κυβέρνησης. Ολοι οι κλάδοι, με μαζικές γενικές τους συνελεύσεις, έχουν απορρίψει στο σύνολό του το σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ και εκδηλώνουν αγωνιστική διάθεση για τη ματαίωσή του. Και αυτό φαίνεται από τη μαζική τους συμμετοχή στις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις, όσο ...«ήπιες» κι αν είναι αυτές, σύμφωνα με τις επιδιώξεις της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), υπό την «ομπρέλα» της διοίκησης της ΓΣΕΕ. Η όλο και πιο μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στις κινητοποιήσεις, άλλωστε, αποδεικνύει πόσο αναντίστοιχες είναι οι ...προτροπές ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ, σε σχέση με την αγωνιστική διάθεση που εκφράζουν οι εργαζόμενοι. Είναι πίσω από τις ανάγκες που έχει σήμερα ο αγώνας των εργαζομένων στην ΟΑ, ενάντια στην προωθούμενη πολιτική διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ομίλου. Γιατί μόνον ως αναντίστοιχες με το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων μπορούν να εκληφθούν οι αποφάσεις που πάρθηκαν στην πρόσφατη σύσκεψη που συγκάλεσαν στην Αθήνα ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργατικών κέντρων περιοχών όπου υπάρχουν αεροδρόμια, για:

  • Συμμετοχή των εργαζομένων της ΟΑ στην 24ωρη απεργία στις ΔΕΚΟ την ερχόμενη Τετάρτη 8 Οκτώβρη και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στα περιφερειακά αεροδρόμια στις 21 Οκτώβρη.
  • Εκστρατεία ενημέρωσης των τοπικών κοινωνιών και του επιβατικού κοινού.

Οι εκπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ καταγγέλλουν ότι για μια ακόμα φορά οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ και ΟΣΠΑ επί της ουσίας ταυτίζονται με τις επιδιώξεις της ΕΕ για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ. Επισημαίνουν ότι συσκέψεις, ενημερωτικές καμπάνιες, συγκεντρώσεις κλπ. δεν μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα. Αντίθετα, αποτέλεσμα μπορούν να φέρουν οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, με συγκεκριμένο πρόγραμμα και σχέδιο. Οι αγώνες, που θα έρχονται σε σύγκρουση με την προωθούμενη αντιλαϊκή πολιτική, οι αγώνες που θα κάνουν υπόθεση όχι μόνο των εργαζομένων της ΟΑ, αλλά όλου του ελληνικού λαού, την υπεράσπιση της δημόσιας ΟΑ και τα συμφέροντα των εργαζομένων. Οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ επιμένουν στην ανάγκη κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων και με απεργίες.

Το ΚΚΕ σταθερά και αταλάντευτα εδώ και πολλά χρόνια καταγγέλλει την πολιτική συρρίκνωσης, διάλυσης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας του ομίλου ΟΑ. Ταυτόχρονα, προβάλλει τη θέση ότι μόνο ένας 100% δημόσιος τομέας αερομεταφορών, ενταγμένος μέσα σε έναν κοινωνικοποιημένο τομέα συγκοινωνιών - μεταφορών, μπορεί να εξασφαλίσει και τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των εργαζομένων και στις αερομεταφορές και γενικότερα. Αυτό, βέβαια, προϋποθέτει άλλη πολιτική, προϋποθέτει λαϊκή εξουσία. Απαιτεί, δηλαδή, και την εγκατάλειψη των κομμάτων της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου, αλλά και την αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ, ώστε να πάρει σάρκα και οστά το λαϊκό κοινωνικοπολιτικό μέτωπο πάλης, που θα αγωνιστεί και θα ανατρέψει τη σημερινή πραγματικότητα, σε όφελος του λαού.

Το ΚΚΕ έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα σταθεί με όλες του τις δυνάμεις στην πρώτη γραμμή του αγώνα των εργαζομένων, ενάντια στην πολιτική διάλυσης της ΟΑ, της απόλυσης χιλιάδων εργαζομένων και της παράδοσής τους στο ...έλεος των «επενδυτών».


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ