Τρίτη 25 Νοέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
Εξι αλυσίδες καταστημάτων λυμαίνονται τον κλάδο

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία έρευνας της ICAP

Μόλις έξι αλυσίδες καταστημάτων παιχνιδιών καρπώθηκαν το 2007 το 84% του τζίρου από τις πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν συνολικά στον κλάδο και την τελευταία διετία το 60% των ειδών βρεφανάπτυξης. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη της ICAP, που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα σχετικά με τη λιανική αγορά παιχνιδιών και βρεφανάπτυξης, όπου καταγράφεται ανάγλυφα η μονοπώληση της αγοράς από μια χούφτα αλυσίδες. Ειδικότερα, οι συντάκτες της μελέτης συμπεραίνουν ότι την τελευταία δεκαετία έχουν κυριαρχήσει οι αλυσίδες στον κλάδο, συρρικνώνοντας δραστικά το μερίδιο των μεμονωμένων καταστημάτων, ενώ η ίδια τάση εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με «περαιτέρω αύξηση του βαθμού συγκέντρωσης».

Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, το λιανικό εμπόριο των παιχνιδιών συγκεντρώνεται σταδιακά σε λίγες μεγάλου μεγέθους αλυσίδες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους και στην εμπορία ειδών βρεφανάπτυξης, εποχικών, ειδών βιβλιοχαρτοπωλείου, με αποτέλεσμα να αποσπούν μερίδιο από τις επιμέρους αυτές αγορές. Αντιθέτως, ο αριθμός των μεμονωμένων σημείων πώλησης παιχνιδιών μειώνεται τα τελευταία χρόνια με γρήγορους ρυθμούς. Οσον αφορά στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, μικρό μέρος των πωλήσεών τους πραγματοποιείται μέσω των αλυσίδων παιχνιδιών. Το δίκτυο διανομής ηλεκτρονικών παιχνιδιών περιλαμβάνει κυρίως τις αλυσίδες και τα μεμονωμένα καταστήματα πολυμέσων, ενώ στην εμπορία ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους και ορισμένα καταστήματα DVD και αλυσίδες πώλησης CD.

Οι συντάκτες της μελέτης αποδίδουν το γεγονός της κυριαρχίας των αλυσίδων παιχνιδιών και ειδών βρεφανάπτυξης σε τρεις παράγοντες: Στην τιμολογιακή τους πολιτική, στην προσφορά μεγάλης ποικιλίας προϊόντων (αναφορά δε γίνεται στην ποιότητα) και στη γεωγραφική εξάπλωση του δικτύου καταστημάτων τους.

Τα ίδια τα στοιχεία που προκύπτουν από τους ισολογισμούς των αλυσίδων είναι αποκαλυπτικά: Οι συνολικές πωλήσεις τους παρουσίασαν την εξαετία 2002 - 2007 μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 19% και οι πωλήσεις μόνο παιχνιδιών σημείωσαν αύξηση περίπου 8% το 2007 σε σχέση με το 2006. Οι πωλήσεις ειδών βρεφανάπτυξης μέσω αλυσίδων το 2007 αυξήθηκαν κατά 9%, ενώ την τελευταία διετία το 40% καρπώθηκαν οι αλυσίδες βρεφανάπτυξης και το 60% οι αλυσίδες παιχνιδιών. Ακόμη, εννέα αλυσίδες παιχνιδιών είχαν αύξηση του τζίρου τους το 2006 σε σχέση με το 2005 κατά 18,3% και κερδών κατά 30,8%. Ενώ πέντε αλυσίδες καταστημάτων ειδών βρεφανάπτυξης είχαν αύξηση καθαρών κερδών το 2006 58,4%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ εκτιμάται ότι η λιανική αγορά παιχνιδιών θα παραμείνει στους σημερινούς ρυθμούς ανάπτυξης, οι πωλήσεις μέσω αλυσίδων αναμένεται ότι θα αυξηθούν την επόμενη διετία με ετήσιο ρυθμό περίπου 5%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ