Το 1929 ο Αϊζενστάιν ταξίδεψε στο Χόλιγουντ για να μελετήσει την τεχνική του ομιλούντος κινηματογράφου, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1930 επιχείρησε να γυρίσει στο Μεξικό την ταινία «Que Viva Mexico», που δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει. Ενθουσιασμένος από τον αισθησιασμό και την απλότητα του μεξικανικού λαού, άρχισε να σχεδιάζει με εντατικούς ρυθμούς καθημερινές σκηνές ζωής και τύπους ανθρώπων. Γέμισε ολόκληρα τετράδια με σχέδια, κυρίως με μολύβι, εικόνες που τον βοηθούσαν να οπτικοποιήσει πλευρές από τη ζωή των ανθρώπων που συναντούσε.
Επίσης, περιλαμβάνονται σχέδια από την ολοκληρωμένη ταινία «Ιβάν ο Τρομερός» (1944). Πρόκειται για ένα ιστορικό - κινηματογραφικό έπος. Η συνδυασμένη προβολή των ταινιών και των σχεδίων αναδεικνύει ορισμένες πλευρές του πολυδιάστατου και ιδιοφυούς καλλιτέχνη.
Παράλληλα με την έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, (Αποθήκη Β1), προβάλλονται ταινίες που εντάσσονται στο κλίμα του γαλλικού σουρεαλισμού, του γερμανικού εξπρεσιονισμού και της σοβιετικής πρωτοπορίας («Μετρόπολις», «Οκτώβρης», «Η μεγάλη χίμαιρα» κ.ά.).